x تبلیغات
اتاق فرار انیگما

چرا باید برای تعطیلات برنامه ریزی کرد؟

 

یکی از بزرگترین دغدغه های مردم در عید نوروز، رزرو مکان های تفریحی می باشد. خیلی از مکان های تفریحی مانند کلبه های جنگلی یا بازی های هیجانی در ایام عید جای خالی برای رزرو شما ندارند و این موضوع می تواند باعث سردرگمی شما شود. اما می توانید با انتخاب بهترین مجموعه ها در این ایام، نگرانی خود از بابت نداشتن تفریح، رفع کنید.

 

یکی از مهم ترین مزیت های شهر تهران، گستردگی انتخاب می باشد. در این شهر تقریبا برای هر سلیقه ای چندین مکان فوق العاده و عالی یافت می شود. ولی در انتخاب آنها چند نکته مهم تاثیر گذار است که باید به آنها توجه کنید.

 

یکی از اصلی ترین نکات، موضوع زمان است. قطعا کسی دوست ندارد تمام روز خود را در صف منتظر بماند. بنابراین اگر از قبل بدانید چه جایی را در چه زمانی می خواهید؛ ببینید، می توانید با برنامه ریزی درست از کوتاه ترین مسیر ممکن، خود را به آنجا برسانید. علاوه بر این بعضی از این مکان های تفریحی، قابلیت رزرو دارند که این امکان را به شما می دهند تا بدون دغدغه گیر نیامدن بلیط، به برنامه از پیش تعیین شده ی خود برسید.

 

نکته مهم دیگر مبحث شیرین مالی است که قطعا برای همه چالش برانگیز است. اگر شناخت درست از مکان های تفریحی و گردشگری تهران داشته باشید، می توانید به راحتی یک مکان زیبا اما اقتصادی را برای روزتان در نظر بگیرید. مثلا اگر اهل هیجان و تفریح هستید، قطعا با این شرایط اقتصادی به دنبال یک مکان پر هیجان اما مقرون به صرفه می گردید. مکان هایی مانند اتاق های فرار که نه تنها جذاب و دوست داشتنی هستند بلکه نسبت به خیلی از بازی های گروهی دیگر، ارزان تر و اقتصادی تر هم می باشند.

 

 

بهترین اتاق فرار تهران برای تعطیلات نوروز کدام است؟

البته برای این که هم وقت خود را هدر ندهید و هم در آخر بازی از دعوت دوستانتان به این بازی پشیمان نشوید، پیشنهاد می شود از همان ابتدا بهترین اسکیپ روم تهران را تجربه کنید. حرفه ای و باسابقه بودن این مجموعه تنها دلیل پیشنهاد اتاق فرار انیگما برای روزهای تعطیل نوروز نیست، بلکه مزیت های این مجموعه را می توان در مواردی ذیل خلاصه کرد:

 

 

تنوع سناریو

همه ما می دانیم نتیجه عملکرد مناسب و درست، گسترش کسب و کار است. مجموعه انیگما که متشکل از چند اتاق فرار می باشد؛ از کیفیت مطلوب و شرایط استانداردی برخوردار است. به طوری که هر کدام از این اتاق ها به تنهایی توانایی رقابت با بهترین اتاق های فرار شهر تهران و کرج را دارند. تنوع موضوع و سناریو در این مجموعه حق انتخاب بهتری به شما می دهد و کمک می کند تا کل اعضای گروه دوستانه یا خانوادگی تان راضی و خشنود باشند.

 

تنوع ژانر

درست است که تقریبا همه افراد اتاق فرار را با واژه ترس و وحشت و نام اتاق فرار ترسناک می شناسند، ولی در مجموعه انیگما استثنائاتی وجود دارد که تقریبا در هیچ اتاق فرار دیگری یافت نمی شود. این مجموعه با طراحی اتاق های خود در ژانر توهم، تسخیر، معما و ... توانسته مخاطبان خود را به مشتریانی وفادار تبدیل کند. علاوه بر این اتاق رویای این مجموعه با دکور بی نظیر و تکیه بر بازی های دوران کودکی، مناسب خانواده هایی طراحی شده که دوست دارند بار دیگر احساس کودکی را تجربه کرده و ترس و هیجان را با فرزندانشان قسمت کنند.

 

 

بالا بردن روحیه کار جمعی

در این مجموعه تلاش شده تا معماها و سرنخ ها به گونه ای قابل حل باشند که احتیاج به هوش جمعی داشته باشند. این قابلیت فرصتی است استثنایی تا همه اعضای گروه برای پیدا کردن کلید تلاش کنند و برای رسیدن به موفقیت به نظرات هم احترام بگذارند.

 

ایجاد تعادل بین هوش و دقت

تقریبا همه معماهای اتاق های فرار مجموعه انیگما به گونه ای طراحی شدند که احتیاج به دقت نظر و هوش کافی دارند. لازم نیست برای پیدا کردن کلید، نابغه باشید؛ فقط کافی است، با دقت به دنبال نکات ریز و درشتی باشید که به عنوان سرنخ در گوشه گوشه اتاق قرار داده شده است.

 

اقتصادی بودن قیمت بلیط

به طور کلی بازی های گروهی در تهران معمولا گران هستند. ولی اتاق های فرار یکی از استثنائات این دسته بندی می باشند که با وجود شرایط بسیار عالی از قیمت خوب و اقتصادی برخوردار هستند. اتاق های فرار مجموعه انیگما معمولا برای گروه های 4 تا 6 نفره طراحی شده که هزینه آن برای هر فرد کمتر از صدهزار تومان می باشد.

 

لوکیشن مناسب

بعضی از اتاق های فرار مجموعه انیگما در مکان هایی واقع شدند که بازدید از آنها بسیار راحت و بی دردسر است. مانند اتاق فرار سولاریس در ایران مال. قطعا ایران مال، به عنوان یکی از بزرگترین مراکز خرید در تهران از جاذبه های فرهنگی و گردشگری زیادی برخوردار است که مقصد بسیاری از گردشگران در روزهای نوروز می باشد. اتاق فرار سولاریس با سناریوی قوی و دکور هیجان انگیزش، یک پایان خوش برای یک روز پر از گشت و گذار خواهد بود. به طوری که می تواند حال و هوای همه اعضای جمع دوستانه تان را به کلی تغییر دهد. بنابراین اگر می خواهید با یک تیر دو نشان بزنید، قبل از حضور در ایران مال، اتاق فرار سولاریس را رزرو کنید؛ تا خستگی خرید را به گونه ای کاملا متفاوت و هیجان انگیز از تن بدر کنید.

 

قابلیت رزرو

درست است که تهران در ایام نوروز بسیار خلوت می باشد، ولی افراد زیادی برای گذران تعطیلات این روزها را انتخاب می کنند که باعث شلوغی و ازدحام جمعیت در مکان های تفریحی می گردد. اتاق های فرار مجموعه انیگما با قابلیت رزرو این فرصت را به شما می دهند تا حق انتخاب بهتر و بیشتری داشته باشید.

 

شرایط رزرو هم بسیار راحت و آسان در نظر گرفته شده و افراد می توانند بدون فیلتر شکن وارد سایت انیگما به آدرس : enigmaescaperoom.ir شده و بعد از مطالعه خلاصه سناریوها، باتوجه به سلیقه خود و اعضای گروه نسبت به رزرو اتاق مورد نظر اقدام نمایند.

 

علاوه بر همه مزیت های بیان شده، مجموعه انیگما تلاش کرده تا رزرو اتاق فرار کاملا بر اساس روحیات شما باشد، زیرا صرفنظر از حق انتخاب ژانر و سناریو، این مجموعه تا ساعت 12 شب آماده خدمت رسانی است. بنابراین اگر از آن دست افرادی هستید که معتقدید؛ تجربه هیجان و ترس در شب، کاملا متفاوت است، پیشنهاد می شود؛ سانس آخر شب اتاق هایی مانند تسخیر و کلبه وحشت را از دست ندهید.

 

مجموعه اتاق فرار انیگما در ایام نوروز از ساعت  12 ظهر تا 12 شب آماده خدمات رسانی به مراجعان محترم می باشد، بنابراین به راحتی می توانید در این روزها که هنوز فرصت باقی است، بازی مورد علاقه تان را در تایم مناسب انتخاب کرده و نسبت به رزرو آن اقدام نمایید.

 

منبع: اتاق فرار انیگما


عید تو تهران کجا بریم؟


اگر اهل تفریح و خوش گذرانی هستید و تصمیم دارید؛ تعطیلات امسال را به گونه ای متفاوت بگذرانید، تهران و تفریحات متنوع و بی نظیرش یک انتخاب منحصر بفرد است.

به همین خاطر ما را در این مطلب همراهی کنید تا شما را با سرگرم کننده ترین و بهترین تفریحات شهر تهران آشنا کنیم:

 

اتاق فرار

درست است که این بازی گروهی چند سالی است که در ایران شکل گرفته ولی در همین بازه کوتاه، به یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین سرگرمی های افراد تبدیل شده است.  اتاق های فرار تهران که از کیفیت بسیار بالایی از نظر سناریو، طراحی دکور، طراحی معما و... برخوردار می باشند، در رده بازیهای فیزیکی ماجراجویی قرار می گیرند.

 شاید شما هم این بازی را با واژه ترس بشناسید، ولی در مجموعه های با سابقه ای مانند انگیما، اتاق فرار یک بازی فکری است که شرکت کننده را آنقدر در فضای بازی درگیر می کند که تلاش او برای پیدا کردن سرنخ ها و فرار از هزار توهای گاها ترسناک نه تنها جذاب و دوست داشتنی است؛ بلکه می تواند تمرینی برای مدیریت بحران در شرایط واقعی زندگی باشد.

در مجموعه اتاق های فرار انیگما، رزرو اتاق فرار براحتی انجام می شود و این اسکیپ روم به گونه ای طراحی شده که افراد در کنار یک کار گروهی و چالش برانگیز، ترس و هیجان را تجربه کرده و در شرایطی کاملا بحرانی، با دنبال کردن سرنخ ها به کلید دست پیدا می کنند. تمامی عوامل از سناریو تا دکور صحنه از یک استراتژی خاص پیروی می کنند که در بازه زمانی حضور شما در اتاق، مغز شما فعال تر از همیشه، شرایطی را تجربه می کند که پیش از این تنها در فیلم های ترسناک و هیجانی دیده و یا در کتاب های معمایی آگاتا کریستی خوانده است. 

مجموعه اتاق های فرار انیگما، از چندین اتاق مجزا با سناریوهایی متفاوت تشکیل شده که حتی می تواند برای گروه های خانوادگی هم مناسب باشد. مثلا اتاق فرار کلبه وحشت مناسب افرادی است که عاشق ترس و هیجانن، اتاق فرار روانی با حال و هوای معمایی برای افرادی طراحی شده که از حل کردن معماها و چالش های سخت لذت می برند و اتاق فرار رویا با سبک و سیاقی کاملا متفاوت پر از هیجان و انرژی است و برای یک جمع خانوادگی توصیه می شود.

بانجی جامپینگ

عاشقان پرواز، در توچال می توانند در صورت داشتن شرایط ابتدایی از کامل ترین و ایمن ترین بانجی جامپینگ تهران استفاده نمایند. در اینجا تنها آقایانی که بالای 14 سال سن و کمتر از 90 کیلوگرم وزن داشته باشند، امکان استفاده از بانجی جامپینگ را دارند.

جت اسکی

تفریحات آبی در روزهای گرم و مطبوع بهاری در مجموعه تفریحی ورزشی فشافویه که از امکانات فوق العاده ای مانند: اسکس روی آب، جت اسکی، قایق سواری، کایاک سواری، پیست اتومبیلرانی، موتورهای چهار چرخ، سوارکاری، پینت بال برخوردار می باشد، نه تنها یک روز عالی را برای شما می سازد، بلکه حال و هوای شهرهای ساحلی را برایتان زنده می کند.

کارتینگ

این ورزش هیجان انگیز که به خاطر نوع اتومبیل ها بسیار مفرح و نشاط آور می باشد، برای همه افراد مناسب است. البته در کارتینگ بین المللی پرند با معیارهای استاندارد و جهانی، لذتی متفاوت از این سرگرمی را تجربه خواهید کرد. در این مجموعه که از امنیت بالایی برخوردار است؛ علاوه بر آموزش رایگان کارتینگ، امکان استفاده از رستوران ها، کافی شاپ ها و ... برای همه اعضای خانواده وجود داشته و هیچ ممنوعیتی برای استفاده بانوان از پیست وجود ندارد.

سورتمه سواری

سورتمه سواری در دربند زیبا و دیدنی، قطعا حال و هوایی متفاوت خواهد داشت. آب و هوای عالی این منطقه در فصل بهار، در کنار تفریحات فوق العاده ای مانند سورتمه سواری یکی از جاذبه های کم نظیر شهر تهران است که توصیه می شود؛ حتما آن را امتحان کنید. کوهنوردی، طبیعت گردی در کوهپایه البرز که به آبشاردوقلو و شیرپلا می رسد، روز شما را متفاوت خواهد ساخت.

پینت بال

بازی هیجان انگیز پینت بال، رنگ اندازی یا رنگاجنگ یک بازی گروهی با گلوله های رنگین است که می تواند بسیار جذاب و دوست داشتنی باشد. این بازی با وجود سنگر ها و تفنگ برای پرتاب گلوله های رنگی، حال و هوای میدان های جنگ را دارد که برای عاشقان فیلم های جنگی مناسب می باشد. در تهران زمین های پینت بال دانیال، پرواز، چیتگر، ایران زمین و شهاب از امکانات کامل و جذابی برخوردار هستند.

اسنوکر

اسنوکر شکل دیگری از بازی بیلیارد است که از یک چوب مخصوص با 21 عدد توپ رنگی بر روی یک میز سبز رنگ اجرا می شود. این بازی که از قوانینی متفاوت با بازی بیلیارد برخوردار است، می تواند برای دوستداران بیلیارد جذاب باشد، خصوصا اگر در مجموعه هایی مانند بام تهران، پاپلی یا odal که از امکانات فوق العاده ای هم برخوردارند، تجربه شوند.

بولینگ 

با وجود آن که بازی بولینگ در رده بازی های توپی قرار می گیرد؛ ولی حال و هوایی کاملا متفاوت دارد و می تواند بسیار جذاب و پر انرژی باشد، خصوصا در مجموعه هایی که به صورت تخصصی به این کار می پردازند. مانند مجموعه بولینگ عبدو، بولینگ اریکه ایرانیان و بولینگ مجموعه ورزشی انقلاب.

البته امکانات ورزشی و تفریحی تهران به همین مواردی که در اینن مطلب ذکر شد، خلاصه نمی شود و شما می توانید تقریبا در همه جای تهران، خیلی راحت و آسان یک مکان هیجان انگیز و دوست داشتنی را پیدا کنید که خاطره ای دل انگیز را برایتان رقم بزند.

 

منبع: اتاق فرار انیگما


10صورت فلکی که با چشم غیر مسلح هم دیده میشه

انواع صورت های فلکی

وقتشه درباره صورتهای فلکی و نحوه شناسایی اونها در آسمان صحبت کنیم و این بحث قطعا برای هرکسی جذابه و اصلا نیازی به تخصص خاصی نداره چون با نگاه کردن به ستاره ها هر کسی ی آرامش خاص میگیره.

 

صورت فلکی سیگنوس

 

سیگنوس کلمه ای لاتین شده با منشا یونانی، به معنی قو می باشد. در اساطیر یونان، در یک زمانی زئوس خود را تبدیل به یک قو زیبا می کند. درباره منشا سیگنوس داستان های متفاوتی نسبت به چیزهایی که شنیده اید وجود دارد..

 

صورت فلکی کانیس میجور

 

کانیس میجور کلمه ای لاتین به معنای سگ بزرگ می باشد که در عربی به آن کلب اکبر گفته می شود. معروف ترین داستان این است که این سگ به قدری تند می دود که توسط زئوس تا آسمان اوج می گیرد.

 

چرا این صورت فلکی مهم است؟

 

وجود ستاره شباهنگ در این صورت فلکی باعث مهم بودن آن شده است. که درخشنده ترین ستاره آسمان می باشد.

صورت فلکی آکویلا

 

 

آکویلا کلمه ای لاتین به معنای عقاب می باشد. در اسطوره شناسی یونان، آکویلا نام عقابی می باشد که آکواریوس را به بالای کوه المپوس برد و در یک سری از روایات، آکویلا حمل کننده صاعقه خدای خدایان هم می باشد.

 

معروف ترین ستاره اکویلاAltair  نام دارد. که در واقع اکویلا یکی از نزدیک ترین ستاره هایی به زمین می باشد که با چشم غیرمسلح هم قابل مشاهده است. قسمت بالایی صورت فلکی عقاب تشکیل یک V برعکس می دهد که الطایر تقریبا در نوک آن قرار می گیرد.

 

صورت فلکی آکواریس

 

آکواریوس کلمه ای لاتین به معنای حمل کننده آب/نگه دارنده جام می باشد. در فارسی به آن برج دلو یا آبریز هم می گویند. یکی از بزرگترین، شناخته شده ترین و قدیمی ترین صورت های فلکی نام گذاری شده می باشد که آکواریوس نشان متولدین بهمن در طالع بینی هم می باشد.

 

در یونان، آکواریوس جوانی بسیار جذاب به نام گانیمد هست. زئوس خدای خدایان متوجه جذابیت های ظاهری گانیمد شده و او را به کوه المپوس دعوت کرده، تا حافظ و نگه دارنده جام خدایان باشد. به خاطر خدمت گانیمد به خدایان، او جوانی جاودانه به دست می آورد و نقطه ای در آسمان به منظور قدردانی به نامش زده می شود.

 

صورت فلکی آریس

 

آریس کلمه ای لاتین به معنی قوچ می باشد. تفاوت عمده آریس با دیگر صورتهای فلکی این است که همواره قوچ بوده و شبیه دیگر اشکال نیست. قوچ یکی از صورت های فلکی تشکیل دهنده بروج فلکی(زودیاک) است. در فرهنگ ایرانیان، صورت فلکی قوچ نشان ماه و مبدا شروع سال جدید است.

 

آریس از ۴ یا ۵ ستاره قابل دیدن تشکیل شده که نشون دهنده خطی از سر قوچ تا بدن آن می باشد. ستاره َحَمل واضح ترین ستاره این صورت فلکی است، که از آن در ستاره شناسی بعنوان غول نارنجی یاد می شود.

 

صورت فلکی کاسیوپیا

 

کاسیوپیا نام ملکه ای در اساطیر یونان می باشد. کاسیوپیا ملکه ای بسیار مغرور بود که همیشه عقیده داشت زیباتر از او وجود ندارد. کاسوپیا مادر شاهزاده آندرومدا بوده و برعکس سایر صور فلکی که با عزت در آسمان هستند، کاسیوپیا به عنوان تنبیه در آسمان شب و ستاره هایش برای خود جا خوش کرده است. او راجع به زیبایی خود به حدی مغرور شد که خود را از الهه ها برتر دید و این توهینی به خدایان قلمداد می شد. کاسیوپیا به آسمان تعبید شد تا دیگران عبرت بگیرند.

 

 

 

صورت فلکی شکارچی

 

اوریون نام خود را از شکارچی افسانه ای یونانی گرفته و یکی از بزرگترین و قابل شناسایی ترین صور فلکی می باشد و در سراسر جهان قابل دیدن است. باید به شما بگوییم که اوریون یا صورت فلکی شکارچی معروف ترین صورت فلکی در میان صورتهای فلکی می باشد.

 

در افسانه ها اوریون شکارچی درشت هیکل با قابلیت های فوق طبیعی بوده که فرزند پوزیدون می باشد. در کتاب های گوناگون گفته می شود که او وقت خود را مرتبا با آرتمیس (خداونگار شکار یونان) صرف شکار می کرده است که در نهایت بوسیله کمان آرتمیس کشته می شود. در محافل دیگر نقل است که اوریون به خاطر سم یک عقرب بزرگ به اسم اسکورپیوس جان خود را از دست می دهد.

 

کمربند سه گانه اوریون راحت ترین الگوی ستاره ای قابل شناسایی در آسمان هست. ستاره های ریگل و بتلگئوس درخشان ترین ستاره های این صورت فلکی و بطورکلی آسمان شب می باشد. لازم به ذکر است بدانید از طریق صورت فلکی شکارچی می توان در زمستان به راحتی راه خود را پیدا کنید.

 

 

صورت فلکی صلیب شمالی

 

صلیب شمالی در واقعی نوعی آستریسم (الگوی ستاره ای مشخص) می باشد که درون سیگنوس قو وجود دارد. ستاره دُنب یکی از درخشان ترین ستاره های این صورت فلکی می باشد. این صورت فلکی را می توان در نوار کهکشان راه شیری پیدا کرد. از این صورت فلکی به عنوان یکی از ستون های کهکشان هم یاد می کنند.

 

 

 

صورت فلکی جمینی

 

جمینی کلمه ای لاتین به معنای دوقلو است. صورت فلکی جمینی در اساطیر نشانی بر دوقلوهایی به نام کستور و پولوکس است. در داستان ها، مادر این دوقلوها لدا نام دارد. آنها از دوپدر متفاوت بودند.

 

وقتی کستور کشته شد، برادرش پولوکس به خدای خدایان التماس کرد که برادرش را زنده کند. اما زئوس برخلاف خواسته برادر به دو برادر جایگاهی جاودانه در آسمان داد، که همان صورت فلکی جمینی می باشد! کستور و پولوکس اسامی درخشنده در صورت فلکی جمینی می باشند.

 

 

 

صورت فلکی لئو

 

لئو کلمه ای لاتین به معنی شیر می باشد. از لئو به عنوان یک شیر قدرتمند در تمامی فرهنگ های اساطیری یاد می کنند. در افسانه های یونان، لئو شیری غول پیکر بوده که توسط هرکولس کشته می شود. نقل است که لئو بوسیله سلاح های عادی از پای در نمی آمد و موهای تنش به مانند زره و پنجه هایش برنده تر از شمشیر بود. در نهایت هرکول ناچار می شود لئو را خفه کند. هرکول یک انگشت خود را در این جریان از دست می دهد. لئو در فرهنگ ایران، نماد متولدین مرداد می باشد.

 

شاید بپرسید چرا در سایت اتاق فرار باید مطالبی وجود داشته باشه اما باید به شما بگیم که بسیاری از معماهای بزرگ از روی همین صور فلکی ساخته میشه. پس ذهن خود را به چالش بکشید و معمای خودتون رو پیدا کنید.

 

منبع: اتاق فرار انیگما


3 داستان ترسناک که برای مردم اتفاق افتاده

 

خوندن داستانای ترسناک از زمان قدیم هیجان داشته و اینکه بین ی سری آدم قدیمی بشینیم و ببینیم از بچگی های خودشون چه داستانی دارن که برای ما تعریف کنن. به همین دلیله که ما برای شما داستان های ترسناک نقل شده از طرف مردم رو آوردیم که واقعا عجیبه. تو اتاق فرار ترسناک دقیقا از روی یکی از همین داستان ها بازی ساخته شده.

 

داستان ترسناک پدربزرگ

من خونه ی پدربزرگ و مادربزرگم زندگی میکنم

یه روز بعد از یه کار خسته کننده راه افتادم سمت خونه که آماده بشم و برای مهمونی بریم خونه‌ی خاله‌م.

پدربزرگ من منتظر مونده بود که با هم بریم،من رسیدم خونه و پدربزرگم رو دیدم و گفتم من کل هیکلم روغن خالیه(روغن ماشین)، برم حمام و بیام که بریم.

رفتم حمام و تا روغن و بشورم و به قول معروف پاکیزه و تمیز بشم نیم ساعت تا چهل دقیقه طول کشید.

از حمام اومدم بیرون و دیدم پدربزرگم هنوز نشسته و آماده هم نشده،گفتم تا من لباس می‌پوشم و موهام و خشک میکنم آماده شید که بریم.رفتم لباسام و پوشیدم و اومدم که همراه پدربزرگم راه بیوفتیم،پدربزرگم داخل خونه نبود...

من همه ی خونه رو دیدم و گشتم و صداش کردم.

نگاه کردم دیدم گوشیش نیست گفتم شاید طاقت نیاورده دیده طول کشیده رفته خودش.

زنگ زدم بهش و گفتم که چرا صبر نکردی با هم بریم

چیزی که گفت یه ترس عجیبی تو دلم انداخت...

گفت تو که رفتی حمام،۵ دقیقه بعدش من حرکت کردم سمت خونه خاله‌ت...از اونجایی که من حمامم طول کشیده بود و بعد ورود من به حموم پدربزرگم رفته بود،پس اونی که من دیدمش و گفتم آماده بشه بریم کی بود؟یه ترس بدی افتاد به جونم ولی خودم و جمع و جور کردم و زدم پای خستگی کار و توهم زدن

چراغهای خونه رو خاموش کردم و فقط آشپزخونه رو روشن گذاشتم که خونه تاریک تاریک نباشه...

رفتم در ورودی و باز کردم که برم چشمم افتاد به داخل خونه، آشپزخونه روبه روی در ورودیه،پدربزرگم با چشمای گرد و غیر طبیعی و لبخند غیر معمولی و غیر عادی داشت نگام میکرد

متوجه نشدم که چه طوری در و قفل کردم و از در خونه رفتم بیرون...فقط یادمه با کلی ترس توی خیابون میدوئیدم و جرأت نمی‌کردم پشت سرم و نگاه کنم…

 

مری استنفیلد

1ژوئن 1922:

امروز مادرم یه مانکن برای من خرید تا محصولاتمو توی ویترین فروشگاه بذارم. مانکن به طور غیرمعمولی سنگینه، اما با این وجود یه مانکنه، من از مامانم سپاسگزارم چرا که معتقدم زنای بیشتری رو به مغازه لباسم جذب میکنه.

 

5ژوئن 1922:

من امروز توی مغازه کار می کردم که یه مشتری نگران به من گفت که مانکن به اون خیره شده.  این عجیب بود چرا که مانکن چشم نداشت. فقط یه صورت خالی بود. برای بررسی مانکن رفتم و منم احساس کردم به شدت به من خیره شده...عجیبه.

 

6ژوئن 1922:

امروز صاحب مغازه بغلی گم شد. غم انگیزه، ما دوستای خوبی بودیم. همچنین به نظر می رسه که مانکن منم گم شده. دزد مانکنمو نمیبخشم!

 

7ژوئن 1922:

من مانکنو پیدا کردم. مثل اینکه فرد آشغالی، لباسای پیرمرد فقیر این محله که به تازگی مرده رو به تنش کرده و دوباره به ویترین بَرِش گردونده! به خاطر این اتفاق حالا من مظنون به قتل اون پیرمردم! مظنون یه آدم کشی! این وحشیانست! نمی تونم منتظر بمونم تا مسبب اصلی این کار پیدا شه...

 

15ژوئن 1922:

امروز من جدی مظنون اصلی قتل پیرمردم. خیلی ترسیدم! چرا پلیس فکر می کنه کار منه؟!؟!

 

3ژوئیه 1922:

شخصی یه صفحه کامل از دفتر خاطرات منو کَنده! برای جایگزینی اون صفحه، پایان ماه رو جمع بندی می کنم. من به خاطر کافی نبودن شواهد از ماجرای پیرمرد تبرئه شدم اما حالا خواهرم گم شده و فردی لباساشو تن مانکنم کرده! اون آدم یه روانی عوضیه...

مشتریام همچنان داستان خالی شدن جای مانکنمو تو ویترین برام تعریف میکنن اونم درحالی که کسی توی مغازه نبوده که جابجاش کنه... من قصد دارم مانکنو پایین بیارم و بفروشم، اون باعث ترس مشتریا میشه

 

5ژوئیه 1922:

چیزی در حال رخ دادنه. صدای مردمو می شنوم که شب ها در خونه منو می زنن، پنجره من ترک خورده و هنوز مشتری برای مانکن پیدا نکردم.  من یه آگهی برای فروش ارسال کردم، اما حتی یه نفر تماس نگرفته!

 

10ژوئیه 1922:

مادرم! اون گم شده...

 

17ژوئیه 1922:

لباس های اون! لباس مادرم روی مانکنه! باورم نمیشه یه هفته طول کشید تا کاملا متوجه و قانع بشم! ممکنه دیوونه شده باشم، اما فکر میکنم همه‌ی اینا زیر سر مانکنه!!!

این دفترچه خاطرات در 18 جولای 1922 بعد از مفقود شدن مری استنفیلد در خانه اش پیدا شد. لباس های او در تن مانکن مزونش دیده شد. مانکن به فروشنده ای در نیویورک فروخته شد ...

 

منبع: اتاق فرار انیگما

افتتاح هیجانی ترین بازی غرب تهران


بله درست شنیدید و افتتاح هیجانی ترین بازی غرب تهران لقب درستیه برای اتاق فرار نجات سولاریس که اولین بازی اتاق فرار ایران مال هست و این بازی جدیدترین شعبه اتاق فرار انیگما هم هست. بازی های ترسناک هرچقدر هم پرطرفدار و جذاب باشه به پای بازی های هیجانی نمیرسه.

اولا بازی های هیجانی بدون استثنا طرفدار داره ولی بازی های ترسناک رو خیلیا نمیرن و همین میتونه دلیل قانع کننده ای برای بهترین بودن بازی های هیجانی باشه. دوما بازی های هیجانی تو همه رده های سنی جذابه و از ی جایی به بعد بازی های ترسناک اون حس رو به شما نمیده اما ی مرد 60 ساله هم کودک درونش زنده هست و بازی هیجانی رو با دل و جون قبول میکنه.


 افتتاح یک مکان جدید میتونه خبر خوبی برای ما باشه


 

افتتاح اتاق فرار ایران مال

 

وقتی اکثر اتاق های فرار بصورت متمرکز در محله های تهران جمع شده بودند، اسکیپ روم انیگما در سال 96 یک کار متفاوت کرد و اولین شعبه خود را در برج میلاد افتتاح کرد و همان موقع هم سوال اکثر مردم این بود که:

 

کی تا برج میلاد میره و … . دقیقا بحث هایی که سر اسکیپ روم ایران مال مطرح شده اما اتاق فرار انیگما در برج میلاد ثابت کرد که اگر کیفیت کار را بالا ببریم مردم هم راضی خواهند بود و به راه و زمان و … توجه نخواهند کرد

 

و از همه مهمتر داشتن شعبه در دو نقطه از تهران که یکی جزء نمادهای تهران و دیگری جزء بزرگترین مراکز خرید خاورمیانه است، به مردم ثابت می کند که انیگما بدنبال شعبات متعدد و کارهای بی کیفیت نیست.

 

در ضمن این هم باید بگوییم که همه ژانرهای اتاق فرار در برج میلاد وجود دارد و انیگما برای هر سلیقه ای اتاق فرار دارد یعنی برای کسی که عاشق ترسیدن هست تا کسی که بدنبال جایی برای حل معما دور از ترس می گردد، اتاق فرار داریم و قرار است همین رویه در ایران مال هم باشد.

 

در ابتدای کار بحث سر این بود که اتاق های فرار ترسناک در تهران و دیگر استان ها طرفداران خیلی زیادی دارد اما انیگما مثل همیشه باید متفاوت از دیگر اتاق های فرار عمل کند.

 

اتاق رویا در برج میلاد که ژانر هیجانی دارد و به نوعی امضاء انیگما هم هست (چون اولین اتاق فرار فانتزی-هیجانی ایران می باشد) دلیل کاملا منطقی بود تا انیگما برای اولین بازی خود در ایران مال، به سراغ اتاق رویا2 برود اما این سری با نام اتاق فرار نجات سولاریس به مردم معرفی خواهد شد.

 

شاید با خودتان بگید پس اتاق فرار ترسناک چی؟ نگران این موضوع نباشید. مگر میشه انیگما برای شما اسکیپ روم ترسناک نداشته باشد. افتتاح این شعبه با اتاق رویا 2 بوده اما بازی های بعدی اتاق فرار ایران مال قرار است ترسناک باشند.

 

تاریخ دقیق افتتاح این اتاق فرار هم هفته اول مرداد ماه خواهد بود و اگر از داستان این اتاق فرار بخواهید بشنوید باید به شما بگوییم که این بازی با موضوع نابودی زمین شروع می شود و شما یک گروه متخصص هستید که برای تعمیر یک سفینه فضایی دست به کار می شوید تا بازمانده های زمین را به همراه خودتان ببرید و در این راه اتفاقاتی برای شما و گروهتان رخ خواهد داد که بیشتر از این توضیح دادن موجب لو رفتن بازی می شود و بهتر این هست که حضوری با تیم خودتان برای این بازی به اتاق فرار انیگما شعبه ایران مال تشریف بیاورید.

 

حالا نظر شما چیست؟ دیدید که افتتاح یک مجموعه یا بازی و … می تواند برای ما یک خبر بسیار جالب باشد. پس بهانه راه و … را کنار بگذارید و برای تجربه این چالش لذت بخش آماده شوید.

 

فقط باز هم باید یادآوری کنیم تا یادتان نرود که اتاق فرار نجات سولاریس همانند اتاق فرار رویا نیاز به لباس های راحت یا ورزشی دارد پس با لباس های پلوخوری کار خودتان را در حل معما و فعالیت بدنی سخت نکنید.

 

اتاق فرار نجات سولاریس قرار است یک تجربه جدید در صنعت اتاق فرار باشد، پس بهترین جایی که می توانست میزبانی شما را به بهترین شکل ممکن بعهده بگیرد، قطعا ایران مال بود.

 

تاریخ افتتاح اتاق فرار نجات سولاریس: هفته دوم مرداد 1401

مکان: بازار بزرگ ایران یا ایران مال

رزرو از طریق: https://www.enigmaescaperoom.ir

 

یک بازی برای شناخت احساسات خودمون

 

ی بحث جالبی شده درباره اینکه چجوری میتونیم با ی بازی از احساسات خودمون خبردار بشیم؟ با خودت میگی من که خنده رو هستم و خیلی هم خون گرم اما توی این بازی شرایط وقتی عوض میشه که تو وسط حساس ترین بخش بازی قرار میگیری. اون موقع هست که حتی خودتم نمیشناسی.

بریم با احساسات توی این بازی آشنا بشیم:

 

احساس ترس

احساس دیگری که در اتاق فرار ترسناک تجربه خواهید کرد، احساس ترس خواهد بود. وقتی وارد اتاق می‌شوید کمی وحشت‌زده خواهید بود اما باید خونسردی خود را حفظ کنید و نگران هیچ چیز نباشید زیرا اسکیپ روم ترسناک یک بازی کاملا امن و بی‌خطر است که تجربه‌ی جذابی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

 

احساس سردرگمی

احساس مهم دیگری که در اسکیپ روم کرج تجربه می‌کنید، احساس سردرگمی است. این احساس مخصوصا در بین افرادی که اولین بار است تجربه‌ی بازی در اتاق فرار دارند، بیشتر دیده می‌شود. البته این حس نیز کاملا طبیعی بوده و تا با محیط و روند بازی آشنا شوید این حس و حال در شما باقی خواهد ماند. برای برطرف کردن این حس باید به محیط پیرامون خود توجه کنید و سعی کنید ارتباط بین سرنخ‌ها را کشف کنید.

 

 احساس هیجان

در اتاق فرار اولین حسی که به سراغتان می‌آید، احساس هیجان است. هیجان اتاق فرار هیجان مثبت و خوبی است و نگران‌کننده نخواهد بود. در واقع هیجانی که در اتاق فرار تجربه می‌کنید کاملا طبیعی بوده و حس و حال خوبی در شما ایجاد خواهد کرد. اما باید هیجان خود را تا حدودی کنترل کنید تا بتوانید به درستی تصمیم بگیرید و پیروز شوید.

 

از دست دادن یا بدست آوردن اعتماد به نفس

این حس در پایان بازی به سراغ افراد خواهد آمد. در واقع برخی افراد اگر نتوانند از بازی پیروزمندانه خارج شوند، اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند و فکر می‌کنند که به قدر کافی برای حل معماها باهوش نیستند. اما اینطور نیست و فراموش نکنید که اتاق فرار فقط یک بازی برای سرگرم کردن و ساختن لحظات خوش برای شما بوده و جنبه‌ی سنجش هوش را ندارد. پس از این احساس دوری کنید و خودتان نیز نباید هوش دیگر افراد تیم را سرزنش کنید. از سوی دیگر افرادی که در اتاق فرار پیروز می‌‌شوند، اعتماد به نفس بالاتری در زمینه‌ی حل معما بدست می‌آورند.

 

احساس لجبازی و خودخواهی

این احساس در اتاق‌های فرار گروهی یا تیمی بیشتر به چشم می‌خورد. در واقع در اتاق فرار شما متوجه خواهید شد که چقدر روحیه‌ی کار تیمی دارید و در مواردی اصرار دارید که حرف خود را به کرسی بنشانید. اما فراموش نکنید که بازی در اتاق فرار باید با همکاری و همفکری انجام شود و تک روی مخصوصا در بازی‌های تیمی بی‌معنا خواهد بود و منجر به شکست شما خواهد شد.

 

احساس نیاز به ارتباط یا کمک گرفتن از دیگران

اتاق فرار قبل از هر چیزی سعی دارد تا کار تیمی را به افراد آموزش دهد در نتیجه هر فرد اجازه ندارد فقط طبق تصمیمات خود وارد عمل شود و تمامی تصمیمات باید گروهی پیش برود. انتخاب تیم خوب به این معنی نیست که گروهی از افراد باهوش را پیدا کنید و به تیم خود اضافه کنید بلکه بدان معناست که باید افرادی را انتخاب کنید که باهم راحت هستید و می‌توانید به خوبی با یکدیگر همکاری و همفکری کنید. یک گروه خوب باید استراتژی‌های خوبی برای حل مسائل داشته باشند. تیم‌ها در بهترین حالت باید ۴ تا ۶ نفره باشند زیرا اگر تعداد افراد بیشتر شود، باعث سردرگمی و همهمه خواهد شد و اگر تعداد افراد کم باشد نیز احتمال پیروزی کاهش خواهد یافت. البته در این میان اتاق فرار‌هایی هم بوده‌اند که توسط دو فرد در یک تیم به پیروزی ختم شدند.

 

در اتاق فرار، تکروی بی‌معناست و شما باید لحظه به لحظه با اعضای تیم خود همفکری و مشورت کنید. نمی‌توانید بدون همفکری اقدامی انجام دهید و باید سعی کنید مسئولیت خود را به عنوان یکی از اعضای تیم با دقت بالا و به بهترین شکل انجام دهید.

اتاق فرار انیگما با توجه به این احساسات برای شما اتاق فرار طراحی کرده است که میتوانید از طریق رزرو آنلاین بلیط اتاق فرار اقدام کنید. گاهی در یک اتاق تمامی احساسات شما درگیر می شود و گاهی یک یا دو احساس محور اتاق فرار می باشد.

 

منبع: اتاق فرار انیگما


بازی مطمئن و سالم در شرایط کرونا

استفاده بیش از حد تلفن همراه جز ضرر برای شما چیزی ندارد. پس باید به این فکر کنید که بدن و ذهن شما به یک چالش تمام عیار نیاز دارد. یکی از این چالش ها که باید بصورت حضوری و با فعالیت بدنی و فکری انجام شود بازی اتاق فرار یا اسکیپ روم است. اسکیپ روم در دوران کرونا هم با رعایت پروتکل های بهداشتی طرفداران خود را دارد.

در این بازی شما وارد اتاق هایی می شوید که هرکدام راه خروج متفاوتی دارند و شما باید با استفاده از حل کردن معماهای موجود در اتاق فرار به این راه های خروج دست پیدا کنید.

بازی اتاق فرار با رعایت پروتکل های بهداشتی

اتاق فرار از اون دسته بازی هایی هست که وقتی با گوشی های همراه بازی می کنی، با خودت میگی کاش تو واقعیت هم بود. خب این ی جواب داره که بله تو واقعیت هم هست.

وقتی وارد اتاق میشی و میبینی دقیقا با همون صحنه های بازی، دکور و شخصیت روبرو شدی ی حس خیلی عالی بهت میده که اصلا متوجه نمیشی زمان بازی کی گذشت. هر بازی اتاق فرار برگرفته از یک داستان متفاوت هست، بعنوان مثال بازی اتاق روانی در مورد یک دکتر بیمار به اسم اچ اچ هلمز هست که صاحب یک هتل مرموز بوده و هر شخصی که اتاق رزرو میکنه رو با دست های خودش سلاخی میکنه و به قتل میرسونه. زمانی که شما وارد فضای بازی میشید همه چیز همونجوری هست که درباره اون شنیدید.

بهترین بازی واقعی جهان

نزدیک بودن اتاق فرار به واقعیت و باز بودن دست طراح اتاق فرار برای هرچه واقعی تر نشان دادن بازی، باعث شده این بازی بعنوان بهترین بازی واقعی جهان انتخاب شود.

تاحالا خودتون رو توی این شرایط قرار دادید؟ به بخش رزرو اتاق فرار برید و ببینید شخصیت شما با کدام بازی سازگارتر است.

شاید این روزها با پیشرفت تکنولوژی و وجود بازی های بی نظیر کامپیوتری با گرافیک بالا، این عقیده را داشته باشید که دیگر کسی به سراغ بازی های واقعی مانند اسکیپ روم نمی رود. اگر این عقیده را دارید کاملا در اشتباه هستید. چرا؟

زیرا اتاق های فرار بهترین راه برای لمس واقعیت در بازی هستند. بازی های کامپیوتری هرچقدر هم طبیعی جلوه کنند نمی توانند جای بازی های فکری واقعی را بگیرند. حضور در لوکیشن اتاق فرار و جو بازی با دکور اتاق فرار بسیار هیجان انگیز است. حین بازی، اکت های متفاوتی دریافت می کنید که این هم دلیلی است برای انتخاب اتاق فرار بعنوان یک تفریح جذاب در زمان اوقات فراغت از میان بازی های فکری جدید که اکثر این بازی های فکری معروف هستند.

مستندهای گردشگری ببینید

 

در این روزها که سفر و گردشگری از رونق افتاده و برای حفظ سلامتی خود و دیگران مجبور به دوری از سفر هستید، فرصت خوبی است تا به سبک دیگری، در زمین ماجراجویی کنیم. اگر گردشگری از علایق اصلی شما است، پیشنهاد می‌کنیم که بیش از پیش درمورد زیبایی‌های دنیا بدانید و اطلاعات خود درمورد مقاصد گردشگری ایرانی و خارجی را افزایش دهید. برای این کار می‌توانید مستندهای مختلف در صنعت گردشگری را تماشا کنید و مجله‌های آنلاین در سایت‌های معتبر را دنبال و مطالب آنها را مطالعه کنید. علاوه بر مستندهای خارجی، مستندسازهای ایرانی نیز در صنعت گردشگری، بسیار موفق عمل کرده‌اند و حیف است که تماشای آنها را از دست بدهید. همچنین می‌توانید تصاویر مقصد رؤیایی خود را در گوگل جست‌وجو کنید.

در کلاس‌های ورزشی آنلاین شرکت کنید

 

این روزها که رفتن به باشگاه‌های ورزشی و حضور در جمع، توصیه نمی‌شود، باز هم نباید ورزش را فراموش کنید. شرکت در کلاس‌های آنلاین که بسیاری از مربی‌ها برگزار می‌کنند، می‌تواند بسیار مؤثر باشد و حس کسلی را از شما دور کند. همچنین از طریق بسیاری از سایت‌های ورزشی می‌توانید ویدئوهای آموزشی ورزش موردعلاقه‌تان را تماشا کنید. یوگا یکی از بهترین ورزش‌ها برای تفریح در خانه و کاهش استرس است. این ورزش محبوب وسیله خاصی نمی‌خواهد و به‌راحتی می‌توانید آن را شروع کنید.

بازی های رومیزی در خانه

بازی های ساده اما هیجان انگیزی هستند که فقط به بازیکن و ذهن فعال نیاز دارند؛ بردگیم ها هم زمین بازی هستند و هم جایی برای پیاده کردن محتویات مغزتان.

بردگیم

بعید است که یک نفر آدم اجتماعی و شادی باشد، اما بردگیم ها را نشناسد. شاید اگر چند سال پیش بود، می‌گفتیم بلااستثنا همه با این نوع بازی‌ها آشنا هستند و حداقل یک دست منچ، توی خانه‌ها پیدا می‌شد، اما حالا وضعیت فرق می‌کند و آنقدر برخی با این بازی‌ها غریبه هستند که اگر از آنها بپرسیم بازی رومیزی یا بردگیم چیست ، نتوانند پاسخ درستی به سوال ما بدهند.

این روزها سرگرمی‌های مجازی مجال استفاده از این بازی‌ها را گرفته‌ و باعث شده‌است خیلی‌ها نه تنها از بازی‌های جمعی و دوستانه دور شوند، بلکه از خود آن جمع هم غافل بشوند. اکثر مردم دوست دارند، خودشان را در دنیایی غرق کنند که کم کم، هوش، بینایی و روابط اجتماعی‌شان را از آنها می‌گیرد. ولی شما اینجایید. در صفحه‌ای که قرار است درباره بردگیم، جدیدترین انواع برد گیم ها، مزایای بازی های رومیزی و آمار مربوط به محبوبیت بردگیم‌ها در آن صحبت کنیم.

تقریبا در خانواده های ایرانی بدون اینکه اسم بردگیم را شناخته باشیم، با شطرنج آشنا شده ایم. تقریبا شطرنج پرطرفدارترین بردگیم در جهان است. بعد از شطرنج، تخته نرد و فکر بکر بازی هایی بود که مردم ایران انجام می دادند ولی با مفهوم بردگیم آشنایی نداشتند.

بازی‌های رومیزی یا بردگیم (Board Game) در سال‌های اخیر در دنیا محبوبیت چشمگیری داشته‌‌اند. بردگیم‌ها معمولا به دو بازیکن یا بیشتر نیاز دارند و خوشبختانه برخلاف اکثر بازی‌های ویدئویی باعث پیشرفت مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی میشوند. تعامل در حین بازی و گیم‌پلی های مهیج و سرگرم کننده تجربه‌های کم‌نظیر و به خاطره‌انگیز برای جمع دوستان و خانواده به وجود می‌‌‌آورند

امروزه توی هر خونه ای که پا بذارید، یک مورد یا بیشتر بردگیم پیدا میکنید که ساعت های خالی شما رو پر میکنه. اسم بهترین بردگیم ها در جهان توی سایت boardgamegeerk.com اومده که بصورت مجزا بهترین بردگیم از نگاه مردم و بهترین بردگیم از نگاه گیمرها رو مشخص کرده است.

اسم چندتا از این بردگیم ها رو برای شما جمع کردیم تا در خرید بردگیم به شما کمک کنیم:

Chess-

Stratego-

Monopoly-

Risk-

The Settlers of Catan-

Scrabble-

Battleship-

Clue-

 

انجام بازی های فکری در روزهایی که کرونا ویروس اومده و اکثرمون خونه نشین و قرنطینه هستیم کمک میکنه از این زمان بهترین استفاده را ببریم و لحظاتی شاد در کنار خانواده داشته باشیم .

 

بازی‌ فکری هم فال است و هم تماشا. لحظات‌مان را شاد و مفرح می‌کند و از طرفی مغزمان را هم ورزش می‌دهد و برای تقویت ذهن و تقویت حافظه مفید است. در این مقاله درباره انواع بازی فکری و مزایای مختلفی که برای تقویت مهارت‌های ذهنی و اجتماعی‌ شما دارند صحبت میکنیم و بهترین بازی های فکر بزرگسالان و نوجوانان را معرفی می کنیم.

مجموعه اتاق فرار انیگما در زمان فراگیری کرونا هم با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی محیطی شاد و مفرح در اتاق فرار تهران و اتاق فرار کرج را برای شما عزیزان تدارک دیده است تا از استرس این روزها رهایی پیدا کنید.

 

منبع: اتاق فرار انیگما


بازی‌های نوستالژی برای مرور خاطرات

 

بازی های قدیمی که اکثرا به صورت دسته جمعی و گروهی انجام میشدن، در عین سادگی نکات اموزشی زیادی رو به بچه ها انتقال می دادن. این بازیا معمولا اونقدر جذاب بودن که حتی گاهی وقتا بزرگترا هم از شرکت تو این بازیا لذت می بردن. بازیایی مثل وسطی، توپ چرخی، هفت سنگ، قایم باشک، کش بازی، طناب بازی، لی لی و ... که اگه از جنبه سرگرمی اونها بگذریم، فرصتی بودن واسه رشد جسمی، ذهنی، روحی، روانی و عاطفی بچه ها.

از نظر تئوری به هرگونه فعالیت جسمی و ذهنی هدفدار که به صورت فردی و گروهی قابل اجرا باشه و باعث کسب لذت و برآورده شدن نیاز بشه، بازی میگن. ولی در عمل معنای بازی خیلی گسترده تر و پیچیده تر از این حرفاست. بازی به عنوان واقعیت انکار ناپذیر دنیای انسانی یکی از فعالیت های مورد توجه همه فرهنگ ها و سنت هاست. از نظر تاریخ و پیشینه هم قطعا بازی از بدو حیات آدمی همیشه به عنوان بخشی از مراحل تکامل با انسان ها همراه بوده و هست.

 

بازی‌های نوستالژی برای مرور خاطرات

بازی دوران کودکی

 

این بازیا که با شروع شدنشون فضای کوچه ها و خیابونا پر از شور و هیجان میشد، فایده مهم دیگه ای هم داشتن، یادگیری اصول اخلاقی و رفتار اجتماعی که به عنوان یه مهارت در دراز مدت باعث رشد جنبه های رفتاری شخصی و اجتماعی بچه ها میشد. تو اون دوران فضای بازی و دورهمی های دوستانه جوری چیده می شد که بچه ها حسابی در گیر بازی می شدن و زمان رو فراموش می کردن و برای چند ساعتی در دنیایی پر از شادی و هیجان، از یه بازی فوق العاده لذت می بردن.

بعضی بازیا هم که حس کنجکاوی رو تحریک می کردن، به بچه ها فرصت استفاده از خلاقیتشون رو می دادن و با بالا بردن روحیه جمع گرایی کودکان، برقراری رابطه و پذیرش اختلاف سلیقه ها را در بچه ها افزایش می دادن. درسته که بچه ها با بازی کردن به سمت کمال جسمی، عقلی و احساسی گام بر میدارن و اینجوری کم کم روند رشد و تکاملشون کامل میشه، ولی قطعا اینها تنها دلیل جذابیت بازیا در بین انسان ها نیست و آدما از بازیهای مختلف، چیزای با ارزشی یاد می گیرن که گاها علم ودانش در انتقالش به خوبی عمل نکرده.

شاید تو نگاه اول بازیای قدیمی فقط به درد تخلیه انرژی می خوردن؛ ولی اگه واقعا در مورد نوع بازی و نحوه اجراش کمی فک کنیم، می بینیم که این بازیا که معمولا به صورت دسته جمعی و گروهی قابل اجرا بودن، خیلی نکات ریز و ظریفی رو به صورت زیر پوستی به بچه ها آموزش می دادن. بردباری و خویشتن داری یکی از مهارت هاییه که تقریبا تو جریان همه بازیا به نوعی به بچه ها آموزش داده می شد، ضمن این که اونا یاد می گرفتن برای رسیدن به هدف، نباید زود دلسرد بشن و شاید مجبور باشن بارها و بارها یه چیزی رو تکرار کنن تا در نهایت با تمرین و ممارست و صد البته مقاوت و پایداری به هدفی که دنبالش هستن، برسن.

به طور کلی بازی تاریخ تولد و سن و سال نمی شناسه، همه آدما می تونن تو هر سنی از بازی کردن لذت ببرن، البته اونایی که کودک درونشون فعال تره، لذت بیشتری هم از جریان بازی می برن. از نظر علم روان شناسی هم، تو این دنیای پر از استرس و فشار ، بازی می تونه به عنوان یه راهکار برای دور بودن از  فضاهای سخت و تکراری و تمدد اعصاب موثر و مفید باشه.

با گذشت زمان بازیا هم مثل خیلی از فرهنگ ها و باورها دچار تغییر شدن و یا برای همیشه فراموش شدن. تاثیر دنیای مدرن و پر زرق و برق کنونی بر این جنبه از زندگی انسانی هم خیلی پر رنگ بود و بازیهایی که امروزه توسط گوشی های هوشمند، تبلت ها و کامپیوترها اجرا میشن، پر از پیچیدگی و هیجانن. ولی اگه کمی منصف باشیم می بینیم به هیچ وجه نمی تونن ما رو به اهدافی که از یه بازی خوب انتظار داریم، برسونن. شاید بشه از خیلی از ضررهای این بازیای کامپیوتری مثل بی تحرکی، افزایش استرس، تاری دید، کاهش قدرت تمرکز و ... چشم پوشی کرد، ولی قطعا نمیشه به جنبه اعتیاد آور بودن این بازیا بی توجه بود. هیجان و سرعت این جور بازیا نه تنها نشاط آور و شادی بخش نیست، بلکه کلی انرژی هم از افراد تخلیه می کنه. شاید به همین خاطره که خیلی از بزرگترا، موافق بازیای کامپیوتری نیستن و آرزو دارن بچه هاشون بازیای دوران بچگی اونا رو تجربه کنن.

در گذشته که خبری از بازی های کامپیوتری و تجهیزات مدرن نبودن، بازیا خیلی ساده تر اما پر هیجان تر بودن. الان دیگه خبری از کوچه هایی که پر از صدای هیاهو و همهمه کودکانه بود، نیست و بچه هایی هم پیدا نمی شن که لی لی و هفت سنگ بازی کنن، ولی با این وجود هنوز میشه جاهایی رو پیدا کرد که فضاش به نوعی یاد آور بازیای دوران بچگی باشه. جاهایی که به طور خاص طراحی شدن تا شما بتونین بازی های دوران بچگیتون رو نشون بچه هاتون بدین و لحظاتی رو مثل دو هم بازی کنار هم شادی کنین، جایی مثل اسکیپ روم.

کم پیش میاد؛ مجموعه ای که عملا فلسفه وجودیش باید بر اساس ترس و دلهره باشه، یکی از اتاق های فرارشو به بازی و هیجان اختصاص بده این بار بدنبال اتاق فرار ترسناک نباشه. مجموعه اتاق فرار انیگما از اون استثناهای روزگاره که فکر همه جاشو کرده و سعی کرده واسه همه اعضای خانواده برنامه بچینه. طراحای این مجموعه برای خانواده هایی که دلشون میخواد به صورت دسته جمعی از بازی کردن و دورهمی لذت ببرن، یه اتاق فرار خاص و پر هیجان طراحی کردن که واقعا بی نظیره.

بازی هیجانی بزرگسالان

اتاق رویا که تو اتاق فرار برج میلاد قرار داره از اون جاهاییه که چشم بسته میشه بهش اعتماد کرد و دست خانواده رو گرفت و برای سپری کردن یه روز پر هیجان به اونجا رفت. در واقع این بازی مختص اتاق فرار تهران هست و در اتاق فرار کرج بازی های ترسناک وجود داره. البته تو این اتاق کاملا شرایط و ویزگیهای اتاق فرار حفظ شده و بازیکنا باید برای فرار از اتاق، از عهده ی معما ها و چالش های پر هیجان اتاق بر بیان. ولی این چالش ها بیشتر مهارتی بوده و احتیاج به صرف انرژی و کمی دقت داره.

معماهای اتاق طوری طراحی شدن که باید کاملا به صورت گروهی حل بشن و همه اعضا برای رسیدن به یه هدف مشترک تلاش کنن. تمام طول مسیر پر از لحظات هیجان آور و پر نشاطیه که برای بچه ها حسابی جذابه و برای بزرگترا یادآور لحظات خوش کودکی. اتاق فرار رویا، مثل اسمش یه اتاق رویایی پر از رنگ و نشاطه که همه چیزش از موسیقی و نور گرفته تا دکور و معما برای لذت بردن و شاد بودن شما ساخته شده.

پس اگه دلتون می خواد با یه تیر دو نشون بزنین، اتاق رویای مجموعه انیگما همون کوچه گم شده تو رویاهای کودکیه که فقط کافیه یه سر بهش بزنین تا هم تموم خاطرات کودکیتون زنده بشه و هم حس و حال اون دوران رو یه بار دیگه تجربه کنین.

 

منبع: اتاق فرار انیگما


ترس و فوبیا در پرطرفدارترین بازی واقعی جهان

از اونجایی که ترس شامل برخی واکنش های شیمیایی مشابه در مغزه که احساسات مثبتی مثل شادی و هیجان هم همون واکنش ها رو انجام میدن، پس احساس ترس تو یه سری از شرایط خاص به عنوان سرگرمی هم دیده میشه. دقیقا مثل احساسی که موقع دیدین فیلم ترسناک بهتون دست میده. واسه همین یه سری افراد واکنش منفی نسبت به احساس ترس دارن و از شرایط روبرو شدن با اون واقعا اجتناب می کنن، ولی بعضیای دیگه ممکنه در مواجهه با ترس، حس مثبت رو درک کنن و دچار هیجان و شادی بشن. شاید علت واکنش متفاوت افراد وقتی که سوار ترن هوایی میشن، به همین خاطر باشه. 

مغز ما در حین تجربه یا تماشای صحنه ترسناک ماده ای به نام دو پامین ترشح می کنه که موجب لذت شده و اثرش تو بدن باقی می مونه. به همین خاطر فرایند انتقال هیجان، حتی بعد از این که تجربه ترسناک تموم هم شده، هم چنان بدن و مغز رو تحریک شده؛ نگه می داره.

 

ترس می تونه انواع مختلفی داشته باشه مانند ترس از اشیا، حیوانات، ارتفاع، اتاق تاریک، جای تنگ، خون، حوادث آینده و… . تاثیر ترس بر عملکرد انسان هم می تونه مثبت یا منفی باشه. اگه تاثیر ترس بر روی زندگی منفی باشه و باعث ایجاد اختلال در زندگی و رفع آرامش بشه؛ حتما باید برای درمانش اقدام کرد.

 

روان شناسها برای درمان این حس پیچیده ی انسانی معمولا از راهکارهای پزشکی و روان درمانی استفاده می کنن و سعی می کنن با تکیه بر تکنیک هایی مانند مواجهه، حساسیت زدایی و … اثرات فیزیکی، عاطفی و رفتاری ترس رو مدیریت کنن.

 

مقابله با ترس

 

به طور خلاصه میشه گفت که ترس هم مثل خیلی از بیماری های روحی و روانی، درمان داره و لازم نیست فرد به خاطر ترس از یک چیز کوچک، خودشو برای همیشه از اون چیز و مسائل مربوط به آن دور نگه داره، مثلا ترس از تاریکی، یا خون یا فضای تنگ و در بسته نباید باعث بشه که فک کنین شما هیچ وقت به درد جاهایی مثل شهر بازی و اتاق های فرار نمی خورین. از دست دادن دورهمی ها و بازیهای دوستانه صرفا به خاطر ترس، کمی غیر منصفانه و البته غیر علمیه.

 

چون همون طور که قبلا اشاره کردم، یکی از راهکارهای روانشناسان برای درمان ترس، رویارویی با ترسه که در برخی موارد خیلی موثر و مفید هم هست؛ البته به هیچ وجه توصیه نمیشه؛ یکدفعه و یهویی فرد رو با ترساش روبرو کنین. بلکه بهتره تو مرحله اول فقط در موردش صحبت کنین. مثلا برای دوستی که ترس از فضای تنگ و تاریک داره و به خاطرش حاضر نیست اتاق فرار رو تجربه کنه، میشه از راهکارهای زیر استفاده کرد.

 

قبل از هر چیز حواستون باشه تو تمام مراحل، از مسخره کردن حس ترسش بپرهیزین و و سعی نکنین حسشو کم اهیمت و بی دلیل جلوه بدین. جوری برخورد کنین که انگار حسش رو درک می کنین و حالا قصد دارین بهش کمک کنین. بعضی از بازی های اتاق فرار از روی داستان ترسناک ساخته شده و سعی کنید وقتی رفتید حتما قصه غرق بشید تا به شما خوش بگذره.

 

تو گام اول بهتره از تجربیات و لحظات خوش و شیرین اتاق فرار تعریف کنین. حواستون باشه از لحظات هیجان انگیز و پر ماجرای اتاق با آب و تاب حرف بزنین؛ تا هم پذیرش این که قرار نیست تو چنین اتاقهایی همیشه اتفاقهای بد و ناخوشایند بیفته، براش آسونتر باشه و هم یکم ذهنش برای حضور تو دورهمی های بعدیتون آماده بشه.

برای گام بعدی برین سراغ یه اتاق فرار خاص که المان های ترس و وحشتش کمتر از بقیه باشه. تو این مرحله یکم کار سخت میشه، چون عملا اتاق فرار ترسناک و دلهره آوری که همه چیزش از نور و موسیقی گرفته تا دکور و طراحی برای القای ترس ساخته شده. واسه همین پیدا کردن یه مجموعه ای که بتونه برای این افراد کمک کننده باشه، خیلی کار سختیه؛ ولی قطعا غیر ممکن نیست.

 

با توجه به این که همیشه یه استثنایی وجود داره، در اتاق فرار برج میلاد اتاق فراری وجود داره پر از رنگ و شادی، به اسم اتاق رویا که با حفظ همه قواعد و قوانین بازی اتاق فرار، بر اساس هیجان و شادی طرح ریزی شده و توش خبری از فضاهای  تاریک و گوتیک اتاق فرار نیست. واسه همین خیلی راحت می تونین دست دوستتون رو بگیرین و با هم یه سری به اتاق فرار خاص و استثناییه مجموعه انیگما یعنی اتاق رویا بزنین. این تجربه برای خود شما هم می تونه یه تجربه خاص و دوست داشتنی باشه. تو این اتاق حس غالب، حس هیجان و سرگرمیه، حتی معماهای اتاق هم جوری طراحی شدن که پر از انرژی و تحرکن. بر عکس همه اتاق های فرار، اینجا پر از رنگ و شادیه، جوری که بیشتر بازیکنای این اتاق خانواده هایی هستن که دلشون میخواد یه بازی دسته جمعی و شاد رو تجربه کنن.

قرار گرفتن تو چنین فضایی ذهنیت اولیه در مورد ترس و دلهره ی اتاق فرار رو متزلزل می کنه و شرایط رو برای شروع مرحله بعد آماده می کنه. همین بازی رویا و علاقه مردم به این بازی باعث شد ما به فکر ساخت قسمت دوم این بازی به اسم نجات سولاریس تو اتاق فرار ایران مال بیفتیم که تا آخر مرداد قراره افتتاح بشه.

 

حالا که ترس اولیه نسبت به اسم اتاق فرار و بازیای این چنینی برای دوستتون کمرنگ شده؛ وقتشه که از یه اتاق دیگه مجموعه انیگما دیدن کنین، اتاق قتل مرموز. این اتاق هم که بیشتر به خاطر فضای معمایی و مرموزش مورد توجه بازیکنای حرفه ای قرار گرفته، احتیاج به تمرکز و دقت زیادی داره و بازیکنا باید در جریان بازی مثل یه کاراگاه خبره و کاربلد، همه سرنخ ها رو کنار هم بچینن و نتیجه گیری کنن.

 

توصیه میشه تو تمام لحظات حواستون به دوستتون باشه و هر جا که کمک خواست، کنارش باشین و حمایتش کنین. بودن تو یه جمع چهار یا شش نفره دوستانه یه حس خوب دیگه ست که کمک می کنه این افراد بهتر با ترساشون کنار بیان، چون میدونن تنها نیستن و هر جا که کمک بخوان، بهترین دوستاشون کنارشونن. ضمن این که سناریو و ماجرای این اتاق هم خیلی کمک کنندست. موضوع قتل و سرنخ های این اتاق اونقد ذهن افراد رو در گیر می کنه که امکان داره اصلا یادشون بره کجان و حتی چه ترسهایی داشتن.

 

این روزا با پیشرفت علم و فناوری، دیگه لازم نیست به خاطر ترس از چیزهایی مثل تاریکی، ارتفاع و تنهایی خودتون رو از بازی های شاد و هیجان انگیز محروم کنین و لحظات خاص دورهمی های دوستانتون رو از دست بدین . قطعا برای همه چیز مثل ترس از اتاق فرار یه راهکاری وجود داره، فقط کافیه بخواین تا ترستون رو برای همیشه کنار بذارین.

 

منبع: اتاق فرار انیگما


9 فیلم ایرانی که از دیدنش قطعا میترسید

خوابگاه دختران

 

اگه اشتباه نکرده باشیم این فیلم رو 90 درصد ایران دیدن یا تعریفشو شنیدن. بعد از ی دوره که فیلم ترسناک نداشتیم یا حداقل انتظار مردم تو ژانر ترسناک برآورده نشده بود، فیلم خوابگاه دختران ی انفجار عجیب بود. این فیلم داستان دو دختری هست که اطراف تهران دانشگاه قبول میشن و به اون شهرستان میرن اما خوابگاه گیر نمیارن و مجبور میشن برای ی مدت کوتاه ی خونه اجاره کنن تا بتونن بعدا برن خوابگاه اما روبروی این خونه، ی خونه خرابه هست که کلی داستان داره. اگر ندیدید حتما این فیلم ترسناک ایرانی رو نگاه کنید.

 

آن شب

 

یکی از فیلم های ترسناک ایرانی متفاوت (چون خارج از ایران بازی کردن) که تقریبا جدیدترین فیلم ترسناک ایرانی هم هست، فیلم آن شب با بازی زیبای شهاب حسینی هست. این فیلم درباره ی خانواده 3نفره هست که بعد از ی مهمونی با دوستای ایرانی خودشون که دارن به سمت خونه ای که تازه اجاره کردن و راهش رو بلد نیستن میرن، گم میشن و همه اتفاقات از اینجا شروع میشه.

 

پستچی سه بار در نمیزند

 

این فیلم ترسناک ایرانی ساخته حسن فتحی درباره مردیه که با ی نفر به مشکل میخوره و برای اینکه با اون فرد تسویه حساب کنه، دخترشو میدزده و به خونه متروکه در اطراف شهر میبره تا اون فرد برای بردن دخترش بیاد اما اونجا ی اتفاقاتی میفته که کل داستان رو عوض میکنه و اون چیزی میشه که شما اصلا فکرشم نمی کنید. اینو گفتم تا حتما توی برنامه هاتون دیدن فیلم پستچی 3بار در نمیزد رو بذارید.

 

اثیری

 

ی فیلم ترسناک ایرانی دیگه با بازی امین حیایی و هانیه توسلی که طرفدارای خاص خودشو داشت و دهه 80 خیلی دست به دست میشد. داستان این فیلم به این صورته که خورشید که عروس خانواده هست، بعد از سر خونه رفتنشون ی سری چیزای غیر عادی مثل تکون خوردن وسایل، کشیده شدن مبل روی زمین و ... میبینه. با دیدن این فیلم نترسید و به چشم ی تفریح بهش نگاه کنید. اصلا فک نکنید توی خونتون چیزی تکون میخوره.

 

زار

 

بریم سراغ یکی از فیلمهای ترسناک ایرانی که تو سال 2017 توی لیست بهترین فیلم های ترسناک جهان قرار گرفته و واقعا هم فیلم خوبیه. داستان این فیلم، درباره ی زوج جوون هست که برای ماه عسل به ویلای شمال میرن و اونجا ی سری اتفاقات براشون میفته که شما اصلا فکرشم نمیتونید بکنید. دیدن این فیلم رو حتما بهتون توصیه میکنیم، چون واقعا ارزش یک بار دیدن رو داره.

 

شب بیست و نهم

 

شاید هرچقدر از خوبی این فیلم بگیم کم گفتیم. در واقع فیلم شب بیست و نهم استارت ساخت فیلم های ترسناک ایرانی رو زد و تو زمان خودش فیلم بی نظیری بود. در زمان قدیم مردم درباره آل یا زائوترسان خیلی حرف میزدن و این فیلم ترسناک ایرانی دقیقا تونست پرده از واقعیت جامعه برداره. داستان فیلم بعد از ازدواج یک زوج شروع میشه که یک سری آدم از این ازدواج راضی نیستن و .... بعد از ازدواج و بارداری عروس این خانواده تمام اتفاقات شروع میشه که حرفی از این داستان نمیزنیم تا حتما برید و این فیلم رو ببینید. شاید براتون جالب باشه که تو اتاق فرار کرج ی بازی با موضوع آل به اسم هالای پوزان هست که خیلی پرطرفداره و ناراضی نداشته اصلا. درضمن فضاسازی بازی به شکلی بوده که شما واقعا خودتونو 40 سال قبل تصور میکنید.

 

ماهی و گربه

 

شاید عجیب ترین اسم بین فیلم های ترسناک برای فیلم ترسناک ماهی و گربه باشه. این فیلم ترسناک ایرانی ی جورایی مستند هم حساب میشه اما واقعا شاهکاره. این فیلم بصورت پراکنده با چند اکیپ از جوونا شروع میشه که به سمت دریاچه ای میرن که اونجا جشن بادبادک ها قراره برگزار بشه. اما هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست. فیلم ماهی و گربه کلی جایزه داخلی و خارجی هم برده که تو ژانر خودش عالیه.

 

طلسم

 

این فیلم یکی از بهترین فیلم های ترسناک ایرانی لقب گرفته، چون تو چهار بخش جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه شده و واقعا یکی از بروزترین فیلم های ترسناک ایرانی هست چون به فیلم های ترسناک خارجی خیلی نزدیکه و ساخت این فیلم حرف نداره. داستان این فیلم از جایی شروع میشه که عروس و داماد بعد از عروسی به همراه خانواده به سمت روستای خودشون میرن و تو راه گرفتار طوفان بدی میشن که مجبورشون میکنه به ی قصر طلسم شده پناه ببرن اما اونا از عاقبت ماجرا خبر ندارن. این فیلم رو تو برنامه خودتون بذارید.

 

آنها

 

دو تفاوت بزرگ این فیلم ترسناک ایرانیبا بقیه فیلما، نمایش خانگی بودن و داشتن چندین داستان متفاوت هست. در واقع این فیلم شامل قسمت هایی هست که هیچ ربطی بهم ندارن و هرکدوم موضوع جداگونه ای دارن. از دو شخصیتی بودن ی نفر گرفته تا وجود آل و ... این فیلم رو شدیدا برای طرفدارای فیلمای ترسناک

توصیه میکنیم که تو هر قسمت ی فیلم ترسناک جدید ببینن

 

 

برای کلام آخر باید به شما بگیم که این لیست فیلم های ترسناک از دید اتاق فرار انیگما بود و هرکسی سلیقه خاص خودشو داره و دیدن هر فیلم ترسناکی برای هرکسی مناسب نیست حتی اونایی که اتاق فرار ترسناک رو تجربه کردن. پس بدلیل متفاوت بودن سلیقه ها بخش کامنت رو برای شما باز گذاشتیم تا نظرات خودتونو برای ما بنویسید که کدوم فیلم برای شما جذاب بوده.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 صفحه بعد