x تبلیغات
اتاق فرار انیگما

فیلم های علمی تخیلی

شاید یک سری از این فیلم ها رو دیده باشید یا برای شما آشنا باشه یا حداقل یک بار اسمشو شنیده باشید ولی باید به شما بگم که این فیلم ها ارزش چندبار دیده شدن رو داره و بعد از دیدن این فیلم های فضایی قطعا به این فکر می کنید که چرا زودتر این فیلم ها رو ندیدید.

لیست بهترین فیلم های فضایی شامل:

 

 

جاذبه زمین gravity

 

دو فضانورد پس از یک حادثه که آنها را در فضا سرگردان می کند برای زنده ماندن با یکدیگر همکاری می کنند. از اون دسته فیلمهای فضایی خفن که نفس شما رو بند میاره و هر لحظه با خودتون میگید اصلا دوست ندارم جای این آدم باشم. در کل تمامی فیلمهای فضایی و فیلمهای علمی تخیلی یک بخشی بعنوان فروپاشی بدون اتمام دارن که ی اتفاقی میفته و شما میگید دیگههههه تمومه و چرا نیم ساعت از فیلم مونده پس، ولی این اتفاق همه ماجرا نیست و نقش اصلی فیلم قراره برای جونش تمام توانشو بذاره.

 

لایف life 2013

 

گروهی از دانشمندان در ایستگاه فضایی بین‌المللی یک شکل حیات را کشف کرده که به سرعت در حال تکامله و باعث انقراض در مریخ شده و الان تمام حیات روی زمین رو تهدید میکنه. دیدید بازم حیات روی زمین تهدید شد تا شاهد ی فیلم فضایی دیگه هم باشیم. این فیلم در کمال آرامش شروع میشه و ادامه پیدا میکنه اما ی جایی از فیلم ی اتفاقی میفته که ی دفعه شما رو میخکوب میکنه. از اون اتفاق به بعد نه کسی میتونه چیزی بخوره نه جایی بره.

 

مریخی the martian

 

یک فضانورد پس از اینکه تیمش او را مرده فرض می‌کنند در مریخ گیر می‌افتد و باید با تکیه بر نبوغ خود راهی پیدا کند تا به زمین سیگنال دهد که زنده مانده و تا زمانی که بهش کمک برسه زنده بمونه. میشه از مریخی بعنوان ی فیلم فضایی خفن نام برد که در زمان انتشار این فیلم، کل جهان رو درگیر کرد و تا ی مدت تمام سوالا از مت دیمن بازیگر اصلی این فیلم، در مورد فیلم مریخی بود و گذشته و زندگی شخصی مت برای هیچکس مهم نبود و تجربه ای که مت دیمن از این فیلم داشته خیلی برای خبرنگارای اون زمان مهم بود.

 

آپولو  Apollo 13

 

ناسا باید یک استراتژی برای بازگرداندن ایمن آپولو 13 به زمین پس از آسیب دیدگی بزرگ و داخلی فضاپیما طراحی کنه که جان سه فضانورد را به خطر میندازه که هرکدوم از این 3فضانورد زندگی شخصی خودشونم درگیر این ماجرا میشه و از لحظه پرتاب فضاپیما تا انتهای فیلم به حدی استرس میگیرید که انگار یکی از اون سه نفر از اعضای خانواده شما هستن با هر اتفاق ناگوار ضربان قلب شما هم بالا میره.

 

بالا رو نگاه نکن don’t look up

 

این فیلم شاید یکی از معدود فیلم هایی باشه که درباره نابودی زمین هست و فقط روی زمین فیلمبرداری میشه. در واقع این عامل باعث میشه میزان باور شما برای واقعی بودن فیلم بالا بره و ارتباط بیشتری با فیلم فضایی برقرار کنید.  موضوع فیلم هم به این شکل هست که یک استاد نجوم متوجه میشه که زمین درحال نابودیه و تلاش برای قانع کردن مسئولین و ... بعهده این استاد و بهترین شاگردش میفته.

 

مسافران passengers

 

این فیلم هم درباره نجان مردم روی زمین هست و درواقع یک سری از مردم روی زمین برای نجات جون خودشون وارد ی سفر طولانی شدن و برای اینکه بتونن این سفر رو تحمل کنن به خواب طولانی رفتن. همه چی طبق برنامه پیش میره بجز کسی که زودتر از بقیه بیدار میشه میفهمه کلی راه مونده و هیچکس بجز اون دچار این اختلال نشده و این بلا فقط سر اون اومده اما ادامه ماجرای این فیلم علمی تخیلی واقعا جالبه که حتما باید ببینید.

 

میان ستاره ای interstellar

 

وقتشه بریم سراغ خفن ترین فیلم فضایی یا بهترین فیلم علمی تخیلی که بیشترین میزان رضایت بین بینندگان هم داشته. تیمی از کاوشگران از طریق یک کرم چاله در فضا سفر می کنند تا از بقای بشر مطمئن بشن. کل داستان این فیلم درباره مردیه که یک دختر و یک پسر داره و بزرگترین چالش او برای یافتن حیات در فضا، راضی کردن دخترش برای سفر به فضاست که ممکنه آخرین سفر اونم باشه. کنجکاوی های این مرد باعث میشه با اشخاصی آشنا بشه که از اون بعنوان مهره اصلی برای نجات مردم باقی مونده روی زمین استفاده کنن.

 

بازی برای عاشقان منظومه شمسی

 

اتاق فرار انیگما بدلیل دیدن همین عشق به فیلم های فضایی و علاقه به داستان های تخیلی بین مردم، تصمیم به ساخت ی اتاق فرار با موضوع نجات مردم باقی مونده روی زمین گرفته و این بازی در ایران مال افتتاح شده که شدیدا با استقبال مردم مواجه شده. پس برای حضور تو ی فضایی مثل مریخ و ماه و ... نیاز نیست سوار فضاپیما بشید. کافیه خودتونو برسونید به اتاق فرار ایران مال و برای بازی نجات سولاریس آمادگی خودتونو نشون بدید. راستی اینم بگم که برای اتاق فرار نجات سولاریس با آمادگی بدنی بالا بیاید.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

 

 

سرگرمی دسته جمعی باحال

چه بهتر که از قبل بدونید چه برنامه های تفریحی تو شهر شما وجود داره که براتون تکراری یا حوصله سر بر نیست و می تونه چند ساعتی شما و دوستاتون رو سرگرم کنه. یکی از تفریحات سالمی که تو سالهای اخیر تو کشورهای مختلف مورد استقبال قرار گرفته و خیلی ارزش امتحان کردن داره، اتاق فرار هست!

 

حتما خیلی پیش اومده که با دوستاتون تماس بگیرید یا اونا با شما تماس بگیرن تا یه برنامه دسته جمعی بیرون از خونه جور کنید، که هم دیدارها تازه بشه و هم تفریحی کرده باشید و از بی حوصلی در بیاید. حتما خیلی اوقات پای تلفن به هم گفتید: "حالا اول یه جا جمع بشیم، بعد تصمیم می‌گیریم کجا بریم"! خب تجربه نشون داده که معمولاً این تصمیم گیری ها چون با استرس و محدودیت زمانی همراه هست به جای خاصی ختم نمیشه!

 

اگه تا حالا به مجموعه انیگما اومده باشید که خب مطمئناً با سیستم بازی های اتاق فرار آشنایی دارید، اما به صورت خلاصه برای اونهایی که تا حالا اتاق فرار بازی نکردن توضیحی ارائه میدم: اتاق فرار یه جور سرگرمی گروهیه، که توش گروهی از افراد داخل یک اتاق قرار می‌گیرن، در اتاق قفل میشه و به اونها گفته میشه که برای خروج از اتاق باید مجموعه ای از معماها رو در زمان مشخص حل کنن! یکی از قشنگ ترین جنبه های این بازی، همین گروهی بودنش و ضرورت کار تیمیه، یعنی همه باید برای یک هدف با هم همکاری کنن تا به نتیجه برسن، چون اگه غیر از این باشه داستان بازی پیش نمی‌ره و زمان گروه تموم میشه!

 

این فیلمای هیجانی هالیوودی رو دیدید که قهرمان داستان تو آخرین دقیقه ها موفق میشه از مهلکه در بره؟ حالا فرض کنید این بار این شمایید که در نقش قهرمان های یک داستان هیجان انگیز واقعی قرار گرفتید و دقیقا مثل همون فیلما، زمان بزرگ ترین رقیب شماست! برای اینکه زمان رو شکست بدید باید تیز و هوشیار باشید و توی تیم هماهنگی بوجود بیارید، تا سرنخ های درست رو به موقع پیدا کنید، معماها رو حل کنید و قفل ها رو یکی یکی باز کنید و از اتاق خارج بشید. این سری شما دیگه فقط تماشاگر نیستید، خودتون هم بخشی از داستانید!

 

با کیا بریم تفریح؟

 

 

همیشه وقتی قراره یه گروه تصمیم بگیرن که چه برنامه تفریحی داشته باشن، بحث اختلاف نظرها هم مطرحه. ممکنه در مورد یه برنامه خاص، سلیقه افراد با هم متفاوت باشه و اگه حتی یه نفر زیاد بهش علاقه نشون نده، می تونه باعث بشه بقیه هم کمتر لذت ببرن! اما اتاق فرار از اون دسته فعالیت هاییه که احتمالش کمه کسی بهش علاقه نشون نده! تجربه واقعی و متمایز اتاق فرار و حس هیجانی که از لحظه به لحظه بودن تو اتاق بوجود میاد، به سن افراد محدود نمیشه، همه می‌تونن باهاش ارتباط برقرار کنن! فقط کافیه افرادی که باهاشون داخل اتاق قرار می‌گیری کسایی باشن که دوسشون داری و از اینکه در کنارشون باشی لذت می بری! پس اگه این سری دنبال یه تفریح دسته جمعی متفاوت و هیجان انگیز بودید، نمی‌خواد خیلی جست و جو کنید، اتاق فرار رو به یاد بیارید! مثلا تو اتاق فرار برای اونی که دنبال بازی هیجانی هست، بازی وجود داره و برای اونی که میگه میخوام تا حد مرگ بترسم هم اتاق فرار ترسناک وجود داره. سلیقه های متفاوت به این تفریح ضربه نمیزنه پس اصلا نگران نباشید.

 

منبع: اتاق فرار انیگما


بازی های دورهمی جذاب

تو دورهمی های دوستانه و فامیلی باید خیلی حواستون به سلیقه همه افراد باشه و تو انتخاب بازی به همه چی توجه کنین؛ از سن و سال و تعداد افراد شرکت کننده گرفته تا روند بازی، مکان و ابزار مورد نیاز، به همه ریزه کاریا توجه کنین چون کوچکترین بی توجهی می تونه نتیجه عکس داشته باشه و باعث ناراحتی و دعوا بشه. (از ما گفتن بود)

به همین خاطر من اینجا چند تا از بهترین بازی های دورهمی رو بهتون معرفی می کنم که شما می تونین با توجه به شرایطتون، بهترین گزینه رو انتخاب کنین:

بازی پانتومیم

این بازی جزء ساده ترین و در عین حال شادترین بازی های دورهمیه، چون اولا به هیچ وسیله خاصی نیاز نداره، ثانیا همه افراد تو هر سنی می تونن مشارکت داشته باشن و لذت ببرن.

با توجه به این که این بازی تو دو گروه انجام میشه، محدودیتی برای تعداد اعضای شرکت کننده وجود نداره و حتی دیده شده هر چی افراد شرکت کننده بیشتر باشه؛ بازی هم جذاب تر میشه. علاوه بر این تو این بازی یه سری قواعد دست خودتونه و می تونین قوانین رو بومی سازی کنین ولی تو اصل بازی که نمایش کلمه یا ضرب المثل با حرکات دست و بدن و بدون کلام هست، نمی تونین هیچ تغییری بدین.

این بازی در اصل یه تمرین برای یادگیری زبان و حرکات بدن هست و با افزایش تمرکز و بالابردن قدرت تخیل، واسه همه خصوصا کودکان و سالمندان توصیه میشه.

بازی های رومیزی

بازی هایی مثل شطرنج، منچ، دبرنا، تخته و ... جزء بازی های فکری جذابی هستن که چون معمولا روی میز و با ابزار خاص یا همان وسیله بازی انجام میشن، به بازی های رومیزی معروفن. پس اگه تو دورهمی هاتون از این جور وسیله ها داشتین، حتما ازش استفاده کنین و لذت ببرین.

بازی شطرنج و تخته با وجود این که خیلی بازی فکری جذاب و سرگرم کننده ای هستن؛ به خاطر این که فقط دو نفر رو درگیر می کنن؛ شاید برای دورهمی های پر جمعیت خیلی مناسب نباشه. ولی از بین این بازیا منچ و دبرنا افراد بیشتری ( حتی بچه ها ) رو دور هم جمع می کنه و محیط رو شاد و پر هیجان می سازه. پس اگه دلتون می خواد هم تفریح کنین و هم یه بازی فکری داشته باشین، این بازیهای گروهی رو فراموش نکنین. چون این بازیای فکری، بهترین کار برای بالا بردن قدرت فکر و ذهنتونه.

بازی مافیا

این بازی جذاب گروهی که طرفدارای خاص خودشو داره، حداقل 8 نفر شرکت کننده میخواد که می تونن این بازیو تو خونه، کافه و حتی پارک هم انجام بدن. هر چه افراد شرکت کننده تو بازی؛ حرفه ای تر باشن؛ بازی جذاب تر و هیجان انگیز تر میشه. عملا بازی ابزار و وسیله خاصی لازم نداره، فقط یه چند تا دوست و رفیق پایه میخواد که اهل به چالش کشیدن دیگران باشن و بتونن راست رو از دروغ تشخیص بدن.

با توجه به این که اصل این بازی بر پایه مذاکره و مجاب کردن پیش میره و بازیکنا هم در هنگام بازی تلاش می کنن تا راست رو از دروغ، صداقت رو از نیرنگ تشخیص بدن، قویا توصیه میشه که حواستون به همه حرکات شرکت کننده ها ؛ خصوصا زبان بدنشون باشه. علاوه براینا، بازی مافیا بهتون کمک می کنه تا فن بیانتون رو افزایش بدین و قدرت استدلالتون رو حسابی بالا ببرین.

اگه مشکل تعداد افراد شرکت کننده تو بازی رو ندارین، از این بازی جذاب و دوست داشتنی غافل نشین.

بازی اسپای

بازی اسپای که خیلی شبیه بازی مافیاست؛ با حداقل 10 نفر قابل اجرائه و از جذابیت و هیجان بالایی هم برخورداره. از اونجایی که تو این بازی دو تا جاسوس وجود داره که قراره نذارن؛ ماموریت افراد با موفقیت صورت بگیره، شرکت کننده ها باید دقت کنن تا هم اون دو تا جاسوس رو شناسایی کنن و هم کارشون رو درست انجام بدن؛ واسه همین یه جاهایی کار خیلی سخت میشه و توانایی های فکری و ذهنی شرکت کننده ها حسابی به چالش کشیده میشه.

این بازی هم جزء باز های استدلالیه بسیار هیجان انگیزه که واقعا به درد دورهمی های دوستانه می خوره.

بازی اتاق فرار

اتاق فرار یا اسکیپ روم که چند سالیه تو کشور ما رواج پیدا کرده به خاطر هیجان بسیار بالاشون ، خیلی زود پاشون به دورهمی های دوستانه باز شد و از اولین انتخاب های جمع های دوستانه صمیمی شد. به طوری که تقریبا همه کسایی که یه بار اتاق فرار رو تجربه کردن، به دوستاشون توصیه می کنن که این فرصت رو از دست ندن و حتما یه بار اتاق فرار رو تجربه کنن.

با توجه به تنوع بالای این اتاق های فرار، تقریبا همه سلیقه ها می تونن ازش استفاده کنن و فقط به درد اونایی که فیلم های ترسناک دوس دارن نمی خوره. هر چند که واقعا بخش ترس و هیجان این بازی خیلی پررنگه ولی بعضی از این اتاقای فرار جوری طراحی شدن که حل کردن معماها و دنبال کردن سرنخ ها در کنار ترس و دلهره خیلی فضای لذت بخشی رو می سازه مثل اتاق فرار مجموعه انیگما.

از اونجا که مجموعه انیگما واقعا تلاش کرده که یه پک کاملی از چیزای هیجان انگیز رو در کنار اتاق فرار ترسناک قرار بده تا برای همه بازیکنا جذاب و دوست داشتنی باشه و همه افراد رو با هر سلیقه ای راضی کنه، می تونین با خیال راحت بهشون اعتماد کنین.  تنوع بالای اتاق های فرار مجموعه انیگما هم کمک می کنه که شما دقیقا انتخابی مناسب همه اعضای گروه داشته باشین و درکنار هم یه دورهمی منحصر بفرد رو تجربه کنین.

اتاق هایی مثل اتاق فرار روانی، اتاق جنگ، اتاق قتل مرموز، اتاق تسخیر، اتاق رویا و هالای پوزان در مجموعه انگیما با طراحی های خاص و منحصر به فردشون کاملا مناسب همه گروه های دورهمی هستن. پس اگه از حل کردن معماهای پیچیده لذت می برین و بعد از به چالش کشیدن مغزتون، حالتون خوب میشه؛ اتاق قتل مرموز و یا اتاق جنگ انیگما رو ازدست ندین، حتی هالای پوزان هم می تونه گزینه خوبی باشه. ولی اگه دلتون میخواد یکم ترس رو تجربه کنین و تو یه فضای وهم آلود آدرنالین خونتون رو افزایش بدین؛ اتاق فرار روانی و یا اتاق تسخیر انیگما مناسب حال شماست. اتاق رویا هم یه ترکیب فوق العاده از هیجان، دلهره و شادیه که واقعا مناسب دورهمی های خانوادگیه.

در هر صورت  اگه دلتون می خواد برای دورهمی دوستانه فضایی به غیر از خونه، پارک یا کافه رو تجربه کنین، اتاق فرار یه پیشنهاد فوق العاده با یه تجربه منحصر به فرد و جدیده که قطعا با یه بار امتحان پای ثابت دورهمی هاتون میشه.

منبع: اتاق فرار انیگما

لیست بهترین اسکیپ روم های کرج

آنچه که در این مطلب بیان شد تنها نمونه ی کوچکی از لیست بهترین اسکیپ روم های کرج که پرطرفدار و محبوب می باشند است که به همت تیم اجرایی مجموعه اتاق فرار انیگما جمع آوری شده است. قطعا در لیستی که ارائه شد، نام همه ی مجموعه اتاق فرار های کرج نیامده است و اتاق های فراری در این شهر در حال فعالیت و ارائه خدمات می باشند که جایشان در این مطلب خالی است. بنابراین اگر شما تجربه ی خوب و دلچسبی از حضور در یکی از این اتاق های فرار شهر کرج را دارید، در ذیل همین مطلب می توانید اسم اسکیپ روم کرج مد نظر خود را به دیگران هم معرفی نمایید تا مردم برای رزرو اتاق فرار کرج اقدام کنند.

 

یکی از دغدغه های مردم برای تفریح و رفتن به بهترین اسکیپ روم کرج از بین اسامی موجود در لیست اتاق های فرار کرج بوده و هست و به طور کلی بهترین اتاق های فرار کرج به دو دسته تقسیم می شوند:

 

دسته اول: مجموعه اتاق های فرار فعال در شهر کرج که از چندین اتاق فرار تشکیل شده و در ژانرهای مختلف جنایی، ترسناک، معمایی، دلهره آور و ... سناریوهای جذابی را در اختیار علاقمندان قرار می دهند و افراد می توانند بسته به سلیقه خود، از یکی از اتاق های این مجموعه ها استفاده نمایند.

دسته دوم : اسکیپ روم های کوچکی که تنها یک اتاق فرار داشته و تلاش می کنند با ارائه ی یک سناریوی قوی و جذاب، فضای بازی را هیجان انگیز و پر نشاط ساخته و رضایت خاطر مشتریان خود را جلب نمایند.

البته شعبه ی اصلی بعضی از مجموعه اسکیپ روم های کرج، مانند اتاق فرار اسکیپ دات آی آر و یا مجموعه ی انیگما در شهر تهران می باشد و این مجموعه های موفق و محبوب در شهر تهران بعد از کسب تجربه های فراوان و مفید، فعالیت های خود را با سبک و سیاقی جدید در شهر کرج در اختیار علاقمندان قرار می دهند.

 

جدول لیست بهترین اتاق های فرار کرج شامل اتاق های فرار کوچکی است که  در حال حاضر تنها با یک بازی فعالیت می کنند و تلاش می کنند تا با ارائه ی آن به بهترین شکل ممکن، لحظات شاد و پر هیجانی را برای مخاطبان خود بسازند. 

 

منبع: اتاق فرار انیگما

با حال ترین بازی های گروهی برای دورهمی های خانوادگی

انجام بازی های گروهی امروزه بهترین راه برا گذراندن اوقات فراقت است که می تواند لحظات ناب و بیاد ماندنی را برایتان  بسازد و بازی های دسته جمعی أنواع مختلفی دارند که گاهی اواقات باعث سردرگمی خانواده ها میشود . ما در این مقاله قصد داریم به معرفی أنواع مختلفی از بازی های گروهی  بپردازیم  که  می توانند أوقات به یادماندنی برایتان بسازند .

 

بازی های گروهی ساده

 

این دسته از بازی  های دسته جمعی نیاز به ابزار خاصی ندارند و می تواند در هر موقع و هر جا همه اعضا خانواده را دور هم جمع کند و اوقات خانوادگی بی نظیری برایتان بسازد .

 

پانتومیم

 

ادابازی یا پانتومیم  یک بازی مهیج و باحال برای ساعت‌ها سرگرمی در دورهمی‌های خانوادگی است که امروزه به دلیل اضافه شدن برنامه های متعددی در فضای وب دیگر نیازی نیست نگران انتخاب موضوعات جذاب باشیم . یکی از بهترین این اپلیکشن ها برنامه ادابازی است که امکانات مهیجی به کاربران خود ارایه می دهد .

 

مشاعره

مشاعره هم از آن دسته از بازی های دسته جمعی است که همه ما با آن خاطره داریم .این بازی خانوادگی علاوه بر سرگرم کردن شما باعث تقویت حافظه و همچنین دانش ادبی شما نیز میشد لذا از آن بازی های خانوادگی است که با یک تیر چند نشان میزنید .

 

بازی‌ های  گروهی با حداقل ابزار

 

نگران نباشید در این دسته از بازی های گروهی چیزی بیشتر از چند  کاغد یا قلم و یا چند تا صندلی نیازی نیست این نوع بازی ها به دلیل قابلیت انجام ان توسط افراد بیشتری محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر بازی ها دارد .خب بزارید معرفی آنها را شروع کنیم .

بازی اسم فامیل

بازی اسم فامیل یکی از بهترین و مهیج ترین بازی ها دسته جمعی  در دورهمی ها ی خانوادگی است که رده سنی خاصی ندارد و تنها وسایل مورد نیاز برای این بازی کاغذ و خودکار است .این بازی اگر فردی سرعت عمل و اطلاعات عمومی بالایی داشته  باشد می تواند بر دیگران غلبه کند .

بازی مافیا

بازی مافیا بازی که امروزه کمتر کسی را پیدا می کنید که حداقل یه بار تجربه بازی کردن آن را نداشته باشد. ، یک بازی فوق العاده هیجان انگیز  با موضوع  جاسوسی که طرفداران بسیاری را جلب  خودش کرده است  را دارد. در این بازی گروهی ی افراد در دو گروه شهروند و مافیا در مقابل یکدیگر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. برای اطلاع از نحوه بازی کردن آن می تواند به صفحه معرفی بازی مافیا مراجعه کنید.

 

پیشنهاد ما

 

بازی های گروهی که تا اینجا معرفی شد هرکدام  معایب و  مزایای خود را دارند  اما به نظر ما امروزه بهترین بازی گروهی که تقربیا ما میل هرجور سلیقه است و اوقات خانوادگی  ویژه برایتان می سازد اتاق فرار و اسکیپ رومی است که در دهه اخیر در کشور عزیزمان  به وجود آمده است . در آخر می خوایم  به معرفی یکی از مجموعه هایی که این دسته از بازی های دسته جمعی را وارد ایران کرد و باعث تحولی گسترده ای دراین حوزه شد بپردازیم. محموعه اتاق فرار انگیما ،اولین مجموعه ای است ک با استفاده از خلاقیت مثال زدنی توانسته است تحول عظیمی در این صنعت به وجود آورد که جدیدا شعبه جدید خود را در اتاق فرار کرج راه اندازی کرده است.

 

منبع: اتاق فرار انیگما


قاتل سریالی

 

لیست مخوف ترین قاتلین سریالی که بی رحم ترین انسان های جهان هم لقب گرفته اند.


آناتولی انوپرینکو، قصاب اوکراینی


یکی از برجسته‌ترین قاتلان زنجیره‌ای دنیا، آناتولی انوپرینکو است. نام مستعار وی «جانوری از اوکراین» است. این قاتل کثیف اوکراینی به 52 قتل اعتراف کرده و در نهایت در سال 1996 توسط پلیس دستگیر شد. در هنگام دستگیری وی بیش از 100 نوع از انواع سلاح‌های سرد و گرم از محل سکونت آن کشف شد.

جالب است بدانید که علی رغم قتل‌های متعدد، وی به اعدام محکوم نشده و در سال 2013 و هنگامی که در حبس ابد بود، در زندان فوت شد. از جمله بدترین جنایات او می‌توان به قتل یک خانواده 10 نفره با 8 کودک، قتل 5 نفر در یک روز درون یک ماشین، قتل دو دختر 8 و 7 ساله با تبر و قتل یک خانواده 3 نفره به قصد سرقت اشاره کرد. در بسیاری از موارد آناتولی جنازه‌های مقتولین را به آتش می‌کشید. وی یکی از خونسرد و بی رحم‌ترین قاتلان شرق اروپا بوده و متولد 25 جولای 1952 در روستایی در استان ژیتومر به دنیا آمد که در آن زمان تحت حکومت شوری بود.


آندره چیکاتیلو


دومین قاتل معروف جهان نیز از دیار روسیه است. آندره چیکاتیلو که با اسامی مستعار قصاب روستوف یا چاک‌دهنده روستوف نیز معروف است، بین سالهای ۱۹۷۸ و ۱۹۹۰ در روسیه، اوکراین، ازبکستان اتحادیه جماهیر شوروی دست به جنایاتی شدید زده است.

وی متهم به جرم‌هایی وحشتناک از جمله قتل، تجاوز، مثله کردن و قطع عضو است. آندره به بیش از 56 فقره قتل اعتراف کرده و در بین قربانیان آن دست کم 52 کودک و زن دیده می‌شوند. وی به طور قطعی به 53 فقره قتل محکوم شد. وی در ابتدا معلم یک مدرسه بود که به دلیل انجام برخی حرکات غیر اخلاقی با دانش آموزان اخراج شد. بعد از آن بود که قتل‌های زنجیره‌ای وی آغاز شده و دو قتل نخست آن شامل دو دختر 9 و 17 ساله می‌شدند. وی پس از دستگیری ادعا کرده بود که خون مقتولان را می‌چشیده است!


ابوالقاسم جبار، معروف ترین آدم کش افغانستان


ابوالقاسم جبار خطرناک‌ترین قاتل افغان، شکارهای خود را عمدتاً از بین مردان و پسران انتخاب می‌کرد. در حین دستگیری وی مشکوک به قتل عام 300 مرد و پسر بود؛ در بخش جنایات علیه بشر، وی دست کم از نیروهای تروریستی طالبان ندارد. متأسفانه دولت وقت افغانستان پیش از دستگیری ابوالقاسم جبار، دو نفر را به جرم قتل‌هایی که وی انجام داده بود اعدام کرد.

وی در سال 1970 دستگیر شده و به بسیاری از قتل‌ها اعتراف کرد. خوشبختانه این قاتل زنجیره‌ای به مانند برخی دیگر از همکاران خود به حبس ابد محکوم نشده و تنها یک سال را در زندان سپری کرد. ابوالقاسم جبار در سال 1971 با طناب دار اعدام شد.


یانگ زینهای


این بار به سراغ یک قاتل سریالی از دیار چین می‌رویم؛ یانگ زینهای بیشترین قتل را بین قاتلان زنجیره‌ای چین و اطراف آن انجام داده و از این رو لقب پُر کارترین قاتل زنجیره‌ای این کشور را به خود اختصاص داده است. وی متهم به 65 فقره قتل و بیش از 23 تجاوز متهم شده است که بین سال‌های 1999 تا 2003 صورت گرفت. وی در شب هنگام وارد منازل شده و قتل‌ها را با سلاح‌های سرد نظیر تبر و چکش به انجام می‌رساند.

با وجود اعتراف وی به 65 قتل، پلیس موفق به ردیابی یانگ زینهای در 67 قتل شده بود. وی که در سال 2003 دستگیر و در سال 2004 اعدام شد، در اعترافات خود گفت: هر چه انسان‌های بیشتری را به قتل می‌رساند، تمایل بیشتری برای کشتار مردم به دست می‌آورد. وی یک فرد جامعه ستیز بوده و به نظر می‌رسد که مانند قاتل افغان کمی دیر دستگیر شده بود.


کامپاتیمار شانکاریا


کامپاتیمار شانکاریا یک قاتل سریالی هندی بود که پلیس رابطه آن با بیش از 70 قتل را پیدا کرده بود. وی قتل‌های خود را از سال 1977 آغاز کرده و دو سال بعد، یعنی در سال 1979 دستگیر شد. وی برای کشتار از چکش استفاده کرده و همه قربانیان خود را با ضربات چکش به سر به قتل می‌رساند.

کامپاتیمار شانکاریا به پلیس گفته بود که از قتل‌های خود لذت می‌برد؛ جمله معروف وی نیز در هنگام اعدام این بود: شما من را بیهوده به قتل می‌رسانید؛ امیدوارم این اتفاق برای شخص دیگری روی ندهد.


گری ریجوی


در قسمت نخست، اکثراً قاتلان مربوط به کشورهای آسیایی بودند. اما در این مورد به سراغ یک قاتل مخوف آمریکایی خواهیم رفت. گری ریدوی که با لقب «رودخانه سبز» نیز شناخته می‌شود، اکثر جنایات خود را بین سال‌های 1980 تا 1990 انجام داد. نکته جالب توجه آن است که گری ریدوی شکارهای خود را از بین زنان خیابانی و یا به اصطلاح کارتن خواب انتخاب می‌کرد تا بدین ترتیب کمترین اهمیت را در جامعه داشته و کسی نگران نبود آنها نخواهد شد.

اکثر قتل‌های وی با خفگی همراه بوده و سپس جنازه آنها در جنگل رها می‌شد. گری در ابتدا به این زن‌ها نزدیک شده و سر صحبت را با آنها باز می‌کرد؛ سپس با نشان دادن عکسی از پسرش، همدردی آنها را به دست می‌آورد. در گام بعدی این زنان را به قتل می‌رساند. اگرچه وی به 71 قتل اعتراف کرده بود، اما پلیس معتقد بود که تعداد قتل‌های گری ریدوی بیش از این تعداد است.


پدرو فیلو


پدرو فیلو یک قاتل سریالی متولد برزیل بود؛ زمانی که مادر پدرو وی را حامله بود، به دست همسر خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته و در اثرات ضربات، پدرو با جمجمه ای آسیب دیده متولد شد. در سن 13 سالگی پدر پدرو به قصد کشتن وی، آن را زیر یک جرثقیل هل می‌دهد که در نهایت از این حادثه جان سالم به در می‌برد. در سن 14 سالگی پدرو معاون شهردار را به دلیل آنکه پدر وی را به جرم دزدی اخراج کرده بود، می‌کشد. دومین قتل وی در همان زمان صورت می‌گیرد؛ شخصی که به نظر دزد اصلی بود!

پس از فرار به دلیل قتل‌ها، پدرو فیلو در شهر دیگر ساکن می‌شود؛ بعد از قتل یک قاچاقچی مواد مخدر با زنی به اسم ماریا آشنا شده اما زن مورد علاقه آن، توسط یک گروه مافیایی مواد مخدر کشته می‌شود. بعد از آن پدرو فیلو به دنبال اعضای این باند رفته و پس از شکنجه، اقدام به کشتن آنها می‌کند. این در حالی بود که وی زیر 20 سال سن داشت. پس از آن پدر پدرو مادرش را به قتل می‌رساند؛ پدرو برای انتقام به سراغ پدر خود رفته و آن را نیز به قتل می‌رساند. وی در زندان نیز دست به کشتار زده و در طی 30 سال دوران محکومیت خود، 71 نفر را به قتل رساند.


دانیل کامارگو باربوسا


دانیل کامارگو باربوسا بدون شک یکی از کثیف و منفورترین قاتلان زنجیره‌ای در جهان است؛ وی در خلال سال‌های 1970 تا 1980، بیش از 150 زن و دختر جوان را ربوده، به آنها تجاوز کرده و سپس اقدام به قتل آنها کرده است. وی متهم است که در طی 12 سال قتل و تجاوزهای متعددی را در کلمبیا و اکوادور انجام داده است.

دانیل کامارگو باربوسا برای اولین بار در سال 1974 بعد از کشتن یک دختر 9 ساله به زندان افتاد؛ وی به 25 سال زندان محکوم شده بود. با این وجود کامارگو از زندان فرار کرده اما در سال 1986 مجدداً دستگیر شد. در زمانی که وی از زندان فرار کرده بود، قتل‌های بسیار و متعددی را انجام داده بود.


پدرو لوپز


پدرو لوپز که لقب هیولای کوهستان آند را نیز یدک می‌کشید، مردی با چهره زشت و کریه بود. این قاتل بدذات متهم به آزارهای جنسی و قتل بیش از 300 دختر جوان بود. قربانیان وی از کشورهای پرو، اکوادور و کلمبیا بودند. در حین دستگیری وی به 103 قتل اعتراف کرد اما ارتباط آن با 300 جرم مشابه کشف شد.

هیولای کوهستان آند در سال 1980 دوره‌ای سخت از بازجویی را پشت سر می‌گذاشت؛ در این دوره وی گور 53 نفر از مقتولان را به پلیس نشان داد. اکثر قربانیان وی دخترانی کم سن سال بودند که بین 9 تا 12 سال سن داشتند. وی به تیمارستان روانی منتقل شده اما در عین ناباوری، در سال 1998 از آنجا مرخص شد. اما به دلیل انجام قتل‌هایی مشابه، مجدداً در سال 2002 دستگیر شد.


لوئیس گاراویتو


لوئیس گاراویتو جزو بدترین قاتلان زنجیره‌ای جهان است که در عرض مدت زمان 5 سال، 138 نفر را به قتل رساند. لوئیس گاراویتو متهم به 300 قتل شده بود. به دلیل گستره بالای جنایات وی، رسانه‌ها به آن لقب جانور را داده بودند. لوئیس گاراویتو قربانیان خود را مورد آزار و اذیت قرار داده و سپس اقدام به قتل آنها می‌کرد.

این قاتل عجیب و بی رحم برای همکاری با پلیس بعد از دستگیری، از آنها درخواست نقشه کرده و مکان دفن قربانیان خود را از این طریق به آنها نشان داد. وی که خود قربانی تجاوز پدرش بود، به قربانیان نزدیک شده و به آنها پیشنهاد یک هدیه مانند شکلات را می‌داد؛ سپس با قربانی شروع به قدم زدن کرده و در نهایت آنها را به جایی خلوت می‌کشاند. بعد از بریدن گلوی قربانی، آنها را تکه تکه کرده و در جایی دفن می‌کرد.


اینو میدونستی ی اتاق فرار تو تهران هست که شما و تیمتون گیر یکی از این قاتلای روانی میفتید و باید توی 60 دقیقه تمام تلاش خودتون رو برای نجات پیدا کردن از دست این قاتل روانی پیدا کنید؟

اسم این قاتل روانی دکتر اچ اچ هلمز هست که ی هتل داره و قراره شما مهمون این هتل باشید. اگه برات جذاب شد داستان اتاق فرار روانی رو اینجا بخون.


منبع: اتاق فرار انیگما

 

آیا آل واقعیت دارد؟

آل یا زائو ترسان در اصل یه باور خرافیه که به عنوان یک موجود اهریمنی می تواند به زنان تازه زا آسیب بزنه و یا حتی اونارو بکشه. بر اساس این باور اگه زائو در شش یا 10 روز اول تولد نوزادش، تنها بمونه، آل از دیوار خانه یا پشت بام وارد اتاق مادر میشه و قلب و شش ( جگر ) زن تازه زایمان کرده را در میاره و با خودش می بره که در اون صورت اگه آل بتونه جگر زن رو به آب برسونه و یا از آب عبور بده، زائو بیمار میشه و حتما می میره. علاوه بر این، آل ها گاهی جفت بچه ها را هم میدزدن و می خورن که در این صورت نوزاد هم جان خودش رو از دست میده. تو بعضی موارد هم آلها، نوزادان زیر چهل روز را میدزدن و اون بچه رو با بچه خودشون یا بچه ی جن عوض می کنن.

این موجود خیالی که در باور مردمان قفقاز، ایران، آسیای میانه و بخشی از جنوب روسیه وجود داشته، در مناطق مختلف با نام های متفاوتی هم شناخته می شد. به این موجود اهریمنی تو بین کرد زبانها ئاله شه وه ، تو قفقاز الک، تو افغانستان و تاجیکستان هال یا خال، تو کشور های ترک زبان آسیای میانه آلباستی یا آلماستی، تو بین مردم تالش آله ژنک و تو کشمیر و بدخشان هالماستی می گفتن.


در داستان ها و روایات این موجودات خرافی با بینی گلی، چشمانی آتشین، موهایی ژولیده و نامرتب، دندان هایی آهنین با نیش هایی به جلو آمده مانند گراز های وحشی و پستان هایی آویزان مانند پیرزنان توصیف شده که علاوه بر کارهایی که قبلا گفته شده، باعث آسیب رساندن به جنین در زهدان مادر و سقط جنین هم میشن. 


در افسانه های قدیمی مربوط به خاور نزدیک، علت دشمنی آل با حوا و همه دخترانش این گونه نقل شده که خدا یک آل برای همسری حضرت آدم خلق می کنه، اما آدم فانی و خاکزاد با آل که از جنس آتشه، بنای ناسازگاری میزاره و همین موضوع باعث شروع دشمنی این موجود اهریمنی با زنان میشه. شاید هم به خاطر همین کینه ی قدیمی، آل ها نوزادان پسر را می کشتن و دختران را می دزدیدن.


در اون دوران تقریبا تو همه ی مناطقی که به این موجود افسانه ای باور داشتن، از انواع و اقسام روش ها برای مبارزه با آل استفاده می کردن مثلا یهودی ها تا سه سال موهای پسراشون رو کوتاه نمی کردن تا آل دچار شک و تردید بشه و یا تو ایران موقع زایمان، مردی از طایفه ی زن به پشت بام می رفت و بر تشت مسی می کوفت. تو بعضی از مناطق هم به هیچ وجه تو اتاق و وسایل خواب نوزاد و مادر از رنگ قرمز استفاده نمی کردن و تو ده روز اول زایمان، نام اصلی زائو را به زبان نمی آوردن و اون رو با نام های مریم، عذرا و یا مادر حضرت مسیح صدا میزدن و تا سه روز هم به زن زائو آب نمی دادن. تو بعضی جاها هم  موقع زایمان اذان می گفتن و قرآن می خوندن و با خالی کردن آب حوض، تلاش می کردن تا از رسیدن آل به آب جلوگیری کنن.


استفاده از انواع دعاها، وردها، زدن سوزن و سنجاق به لباس نوزاد، چرخاندن شمشیر، خنجر، چاقو و قیچی توسط ماما در بالای سر زائو هم برای جلوگیری از ورود آل به اتاق زائو خیلی رایج بود. علاوه بر اینها قرار دادن سیر، پیاز، زغال، دوده، سوخته ی باروت و کشیدن هفت خط با زغال در اطراف بستر مادر و نوزاد از جمله کارهایی بود که در تصور عموم مانع از رسیدن آل به زائو و نوزاد می شد.


قطعا این روزها با پیشرفت علم و دانش پزشکی، همه ی تصورات پیشینیان در مورد وجود موجودی به نام آل زیر سوال رفته و دلایلی کاملا منطقی مانند آمبولی ریه و پارگی رحم برای مرگ زنان زائو وجود داره که اعتقاد به این مسائل را کمرنگ تر از همیشه می کنه. ولی با این وجود داستان های بی شماری در مورد آل ها از زبان مادر بزرگها نقل میشه که مربوط به خاطرات دوران بچگیشونه. داستان هایی که تو اونها زنان زیادی فقط به خاطر غفلت و تنها موندن، بچه هاشونو از دست میدن و تا ابد حسرت به دل می مونن. 


اگه به شنیدن این جور داستان ها علاقه دارین و دلتون می خواد ساعت ها پای صحبت بزرگترها بشینین و از ماجراهای اون روزها بشنوین، بهتون پیشنهاد می کنم یه سر به اتاق هالای پوزان مجموعه ی انیگما بزنین و یه سفر یه ساعته به روزهای قدیم و ماجراهای آل و طلسمهاش داشته باشین.

سناریوی این اتاق از این قراره که میرزا محمد آقاجانیان پسر کدخدای روستای سردرود، تصمیم می گیره با وجود همه ی مخالفت های خانوده با خدیجه دختر زیبا اما رعیت زاده ی روستا ازدواج کنه. چند سالی میگذره و میرزا محمد که حالا بعد از مرگ پدر به کدخدایی روستا رسیده، صاحب اولادی نشده و همین موضوع باعث میشه تا دوباره حرف و حدیث های جدیدی از سر گرفته بشه

به خاطر بچه دار نشدن خدیجه، میرزا محمد مجبور میشه به اصرار مادر و خواهرش با گلاب بانو ازدواج کنه، چند ماه بعد خبر بارداری گلاب بانو در روستا می پیچه و همه ی روستا رو غرق در شادی می کنه. با گذشت نه ماه کم کم اهالی روستا آماده ی برگزاری جشن تولد پسر میرزا می شدن که متاسفانه نوزاد مرده به دنیا میاد. این نهمین نوزادیه که تو یک سال گذشته، تو روستا مرده به دنیا میاد

دوباره حرف و حدیث ها شروع میشه؛ از نظر خیلی از مردم روستا همه ی این ماجراها زیر سر آل و باید یه فکری برای این شرایط بکنن.... در هر صورت این شرایط باعث میشه تا فضای روستا رو هاله ای از ترس و نگرانی فرا بگیره، حالا نوبت شماست تا به عنوان بازیکن وارد این اتاق فرار بشین و با کمک هم پرده از راز مخوف این روستا بردارین

آلها در مناطق گوناگون دارای نامهای مختلفی هستند مثلاً در ارمنستان به «آلک»، در میان کردها به «ئالو شەوە»، در افغانستان و تاجیکستان به «هال» یا «خال»، در کشورهای ترک‌زبان آسیای میانه به «آلباستی» یا «آلماستی» و در میان مردم کشمیر و بدخشان به «هالماستی» معروفند.


در فرهنگ بختیاریها هم وجود آل ها با عبارات رایجی مانند «آل برده» و «الهی آل ببردت» به چشم می‌خورد.


در روایات ارمنی، آلها قلب و شش زن درحال زایمان، زن آبستن و زنی تازه زایمان کرده (زائو) را می‌دزدند وسبب مرگ او می‌شوند. آنها همچنین با آسیب رساندن به جنین در زهدان مادر سبب سقط جنین می‌شوند. آلها نوزادان زیر چهل روز را دزدیده و اقدام به تعویض آنها با بچه خود یا بچه جن می‌کنند. (مانند الفها در باورهای ژرمنی). آلها نیز مانند انسانها داری دو جنس زن و مرد هستند.


اجزای بدن و صورت آل ها بر اساس افسانه‌ها


اجزای بدن وصورت آلها بدین صورت توصیف شده‌است: بینی گِلی، چشمانی آتشین، موهایی ژولیده و نامرتب، دندانهایی آهنین با نیشهایی به جلو آمده مانند گراز وحشی و پستانهایی آویزان مانند پیرزنها. بنابر باورهای کهن، آلها پس از دزدیدن قلب و شش زن و زمانی که دیگر زن زنده نمانده‌است، اقدام به فرار و عبور از اولین آب جمع شده در یک جا یا اولین منبع آب می‌کنند. طلسمهای مانع آل، مانند دیگر طلسمها برای دیگر شیاطین است. این طلسمها شامل افسون، دعا، اشیای فلزی، سیر و پیاز و جلوگیری کردن از رسیدن آل به آب است. در ایران آلها به شکل پیرزنی لاغر و استخوانی با بینی گِلی وصورتی سرخ به همراه سبدی حصیری برای شش و جگرهای دزدیده شده تصویر شده‌است. در آسیای میانه، آلها چنین روایت شده‌اند: موجوداتی چاق و زشت و پیرزنانی پرمو با پستان‌های آویزان به همراه سبدی پشمی که جگر و شش‌های قربانیان را درون آن قرار می‌دهند. برطبق بسیاری از روایات خاور نزدیک، خدا یک آل را برای همسری آدم یا اولین بشر آفرید امّا آدم فانی و خاکزاد با آل که از جنس آتش است، ناسازگار بود. این آغاز و ریشهٔ دشمنی آلها با حوا وهمه دختران اوست.


 برای جلوگیری از ورود این موجود افسانه‌ای به خانه‌ها و دفع او اولین اقدامی که در خانه‌ها انجام می‌شد، جلوگیری از رسیدن آل به آب بوده است، چرا معتقد بودند اگر پای آل به آب برسد، دیگر نمی‌توان مانع مرگ نوزاد شد، به همین دلیل اگر حوضی در خانه بود قبل از هر کاری آن را از آب خالی می‌کردند. در اتاق و وسایل خواب و لباس مادر و نوزاد از رنگ قرمز استفاده نمی‌کردند و در مدت 10 روز هرگز نام زائو را به زبان نمی‌آوردند و او را به نام‌های مریم،عذرا یا مادر حضرت مسیح(ع) می‌نامیدند و تا سه روز به زن زائو آب نمی‌دادند.


همچنین از هنگام شروع درد زائو تا تولد نوزاد، مردی از خویشاوندان زن بر پشت بام رفته بر تشت مسی می‌کوفت و مرد دیگری اذان گفته و قرآن می‌خواند. به غیر از اینها استفاده از انواع دعاها و اوراد و ذکر بسم الله و قرار دادن قرآن در کنار زائو و نوزاد، زدن سوزن و سنجاق به لباس نوزاد و مادر و استفاده از شمشیر و خنجر و چاقو و قیچی و چرخاندن آنان توسط ماما در بالای سر زائو و همچنین قرار دادن سیر و پیاز و زغال و دوده و سوخته باروت وکشیدن هفت خط با ذغال به اطراف بستر مادر و نوزاد و در اصطلاح حصار کشیدن از جمله اعمالی بوده که برای مبارزه با آل انجام می‌شده است. آل‌ها نمونه‌ای از موجودات افسانه‌ای خون‌آشام هستند که خون و جگر نوزدان را می‌خوردند.


یک داستان از آل در روستایی همین نزدیکی


سناریوی این اتاق از این قراره که میرزا محمد آقاجانیان پسر کدخدای روستای سردرود، تصمیم می گیره با وجود همه ی مخالفت های خانوده با خدیجه دختر زیبا اما رعیت زاده ی روستا ازدواج کنه. چند سالی میگذره و میرزا محمد که حالا بعد از مرگ پدر به کدخدایی روستا رسیده، صاحب اولادی نشده و همین موضوع باعث میشه تا دوباره حرف و حدیث های جدیدی از سر گرفته بشه.


به خاطر بچه دار نشدن خدیجه، میرزا محمد مجبور میشه به اصرار مادر و خواهرش با گلاب بانو ازدواج کنه، چند ماه بعد خبر بارداری گلاب بانو در روستا می پیچه و همه ی روستا رو غرق در شادی می کنه. با گذشت نه ماه کم کم اهالی روستا آماده ی برگزاری جشن تولد پسر میرزا می شدن که متاسفانه نوزاد مرده به دنیا میاد. این نهمین نوزادیه که تو یک سال گذشته، تو روستا مرده به دنیا میاد.


دوباره حرف و حدیث ها شروع میشه؛ از نظر خیلی از مردم روستا همه ی این ماجراها زیر سر آل و باید یه فکری برای این شرایط بکنن.... در هر صورت این شرایط باعث میشه تا فضای روستا رو هاله ای از ترس و نگرانی فرا بگیره، حالا نوبت شماست تا به عنوان بازیکن وارد این اتاق فرار بشین و با کمک هم پرده از راز مخوف این روستا بردارین.


 


هالای پوزان

 


هالای پوزان در زبان ترکی اصطلاحیه که برای آل به کار میره و تمام اتفاقات و ماجراهای این اتاق که تقریبا تو دهه ی پنجاه رخ داده، حول محور آل و باورهای ذهنی مردم اون دورانه. سرنخ ها و معماهای طراحی شده تو این اتاق هم به نوعی بر می گرده به کارهایی که معمولا تو اون روزها برای خلاصی از دست آل انجام میدادن


 سناریوی جذاب این اتاق فرار در کنار دکور خاص و منحصر بفردی که تداعی کننده ی شرایط اون دورانه، فضای این اتاق رو اونقدر باور پذیر ساخته که حتی بازیکنانی که به چنین موجوداتی اعتقاد ندارن، با قرار گرفتن تو چنین محیطی مثل همه تلاش کنن تا از طلسم ها و جادوهای آل جلوگیری کنن و از دستش فرار کنن. این اتاق فرار که در شهر کرج قرار داره، به خاطر معماها و دکور خاصش بسیار مورد توجه حرفه ایهای این بازی قرار گرفته و تقریبا مناسب هر سلیقه ایه


 درسته که امروزه کمتر کسی پیدا میشه که هنوز به این چیزا اعتقاد داشته باشه، ولی ترس و هیجان حاکم بر این محیط، به قدری زیاده که در اون شرایط به تنها چیزی که فک نمی کنین؛ خرافات و اعتقادات بی ارزشه. لذت بردن از شرایط؛ تنها مزیت حضور تو این اتاق نیست و شما می تونین از بازی کردن تو این اتاق لحظات خاطره انگیزی بسازین که تا مدت ها از یادآوریشون سر ذوق بیاین و هیجان زده بشین

این قضیه اعتقادی نداشتند. پس بهتره شما به اتاق فرار هالای پوزان برید و از نزدیک این داستان رو لمس کنید



منبع: اتاق فرار انیگما

اسکیپ روم زامبی

در این اتاق فرار ترسناک ، شما و هم تیمی‌هایتان در اتاقی در وسط حمله زامبی‌ها گرفتار شده‌اید. در این بازی‌ها حدود یک ساعت زمان دارید تا از اتاق و از دست زامبی‌ها خلاص شوید. در واقع شما باید قبل از حمله‌ی زامبی‌ها اتاق فرار را ترک کنید در غیر این صورت با روبرو شدن با زامبی‌ها، خودتان هم به زامبی تبدیل خواهید بود و عملا در بازی شکست خواهید خورد. فراموش نکنید که اتاق‌های فرار زامبی گاهی زامبی‌های واقعی یا عروسکی دارند تا وحشت شما را افزایش دهند در نتیجه از این زامبی‌ها نترسید و فراموش نکنید که این فقط یک بازی سرگرم‌کننده است.

اتاق فرار زندان زامبی


اتاق‌های فرار زامبی، یک ماجراجویی پرکشش و سرگرم کننده برای همه سنین هستند. این اتاق‌های فرار از فیلم‌های زامبی جذاب‌تر خواهند بود و برایتان هیجان زیادی را به همراه خواهند داشت. اتاق فرار زامبی حتما مستلزم این است که شما با خانواده، دوستان یا همکاران خود در یک اتاق تعاملی بتوانید موفق شوید. معماها شما را تشویق می‌کنند تا خارج از چارچوب فکر کنید و هنگام حل معماها احساس غرور را تجربه خواهید کرد. در اتاق فرار زامبی هیچ مانعی بین شما و سرگرمی وجود ندارد. همه‌چیز معمولا بسیار طبیعی و جذاب طراحی می‌شود و هیجان این سری اتاق‌های فرار بسیار بالا است. در این اتاق‌های فرار معمولا صدای زامبی‌ها نیز به گوش می‌رسد تا هیجان، ترس و جذابیت چندین برابر شود.

برای برنده شدن در اتاق فرار لازم است تا مثل یک تیم عمل کنید و با یکدیگر همکاری داشته باشید. چندین دسته مختلف اتاق فرار زامبی وجود دارد که با معماهای متنوعی را ارائه شده‌اند. در ادامه به برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.


اتاق فرار زامبی با پازل‌های فیزیکی


معمولی‌ترین دسته از اتاق‌های فرار زامبی آن‌هایی هستند که با پازل های فیزیکی ارائه شده‌اند. در این نوع اتاق‌ها بیشتر باید فعالیت‌های فیزیکی انجام دهید، گره‌های پیچیده را باز کنید، با چوب و تخته سر و کار داشته باشید و سرنخ‌های عجیب را پیدا کنید. اصولا در اتاق فرار زامبی نیازی به جابجا کردن تجهیزات دکور مانند مبلمان نخواهید داشت.


زندان زامبی


گاهی اوقات سرنخ هایی در مقالات و مجلات موجود در اتاق فرار وجود دارد. گاهی اوقات کلید فرار شما از اتاق فرار زامبی بیان یه کلمه است یا گاهی اوقات برای باز کردن قفل‌های ترکیبی به حروف نیز نیاز دارند، بنابراین مراقب باشید. حروف برجسته یا جدول کلمات متقاطع ممکن است ترکیب مورد نیاز را به شما ارائه دهد.


بیمارستان زامبی


برای غلبه بر زامبی‌های اتاق فرار، نیازی نیست تا نابغه ریاضی باشید. با این حال، در برخی اتاق‌های فرار زامبی، معماهای ریاضی ارائه شده که باید از پس این معماها بر بیایید. حل یک معادله ساده ممکن است عدد مورد نیاز را برای رمز عبور یا پیدا کردن کلید در اختیارتان قرار دهد در نتیجه مراقب هرگونه نشانه یا علامت ریاضی باشید. همچنین، اگر یک پازل سودوکو روی دیوار آویزان بود، ممکن است برای ادامه فرار نیاز به حل آن داشته باشید.


فرار از زامبی


همه سرنخ‌ها برای شکست زامبی‌های اتاق فرار ساده نیستند. گاهی سرنخ‌ها یک صدا هستند که اطلاعات مهمی را در اختیارتان قرار می‌دهد. شاید کد مورس است که باید آن را کشف کنید. سرنخ همچنین می‌تواند نوشته‌ها یا تزئینات خاصی باشد که در مجله، قاب عکس، ساعت دیواری یا حتی کاغذ دیواری اتاق فرار ظاهر شده است. در نهایت، به نورپردازی اتاق توجه کنید و به سمت روشن‌ترین قسمت اتاق بروید. با این حال، اگر گوشه‌ی تاریک‌تری وجود دارد می‌توانید چراغ قوه‌ای پیدا کنید تا سرنخ های پنهان را در آنجا کشف کنید.


بازی زامبی


بخشی از سرگرمی اتاق فرار با زامبی‌ها این است که پازل‌ها و معما، چالشی برای فرار هستند. بنابراین، به ندرت پیش می‌آید که سرنخی در فضای عادی ارائه شود تا به راحتی متوجه آن شوید. در نتیجه بسیاری از سرنخ‌ها به صورت پنهایی ارائه شده‌اند. برای مثال ممکن است برخی سرنخ‌ها در قفسه‌ی‌ کتاب و لای کتابی توخالی قرار گرفته باشد. یا ممکن است برخی از سرنخ‌ها در کشو‌ها و کمدها دور از چشم شما مخفی شده باشند. پس برای فرار از اتاق فرار زامبی همه‌ جا بگردید، سرنخ‌ها را پیدا کنید و قفل در را باز کنید. در نهایت قبل از اینکه تبدیل به زامبی شوید باید از اتاق خارج شده و برای پیروزی خود شادی کنید.

برای حضور توی اینجور فضایی به صفحه رزرو اتاق فرار برید.


منبع: https://www.enigmaescaperoom.ir/blog/zombie-escape-room


بدترین قاتلین سریالی در طول تاریخ

 

آندره چیکاتیلو

 


دومین قاتل معروف جهان نیز از دیار روسیه است. آندره چیکاتیلو که با اسامی مستعار قصاب روستوف یا چاک‌دهنده روستوف نیز معروف است، بین سالهای ۱۹۷۸ و ۱۹۹۰ در روسیه، اوکراین، ازبکستان اتحادیه جماهیر شوروی دست به جنایاتی شدید زده است


وی متهم به جرم‌هایی وحشتناک از جمله قتل، تجاوز، مثله کردن و قطع عضو است. آندره به بیش از 56 فقره قتل اعتراف کرده و در بین قربانیان آن دست کم 52 کودک و زن دیده می‌شوند. وی به طور قطعی به 53 فقره قتل محکوم شد. وی در ابتدا معلم یک مدرسه بود که به دلیل انجام برخی حرکات غیر اخلاقی با دانش آموزان اخراج شد. بعد از آن بود که قتل‌های زنجیره‌ای وی آغاز شده و دو قتل نخست آن شامل دو دختر 9 و 17 ساله می‌شدند. وی پس از دستگیری ادعا کرده بود که خون مقتولان را می‌چشیده است


آناتولی انوپرینکو، قصاب اوکراینی

 

یکی از برجسته‌ترین قاتلان زنجیره‌ای دنیا، آناتولی انوپرینکو است. نام مستعار وی «جانوری از اوکراین» است. این قاتل کثیف اوکراینی به 52 قتل اعتراف کرده و در نهایت در سال 1996 توسط پلیس دستگیر شد. در هنگام دستگیری وی بیش از 100 نوع از انواع سلاح‌های سرد و گرم از محل سکونت آن کشف شد.


جالب است بدانید که علی رغم قتل‌های متعدد، وی به اعدام محکوم نشده و در سال 2013 و هنگامی که در حبس ابد بود، در زندان فوت شد. از جمله بدترین جنایات او می‌توان به قتل یک خانواده 10 نفره با 8 کودک، قتل 5 نفر در یک روز درون یک ماشین، قتل دو دختر 8 و 7 ساله با تبر و قتل یک خانواده 3 نفره به قصد سرقت اشاره کرد. در بسیاری از موارد آناتولی جنازه‌های مقتولین را به آتش می‌کشید. وی یکی از خونسرد و بی رحم‌ترین قاتلان شرق اروپا بوده و متولد 25 جولای 1952 در روستایی در استان ژیتومر به دنیا آمد که در آن زمان تحت حکومت شوری بود


ابوالقاسم جبار، معروف ترین آدم کش افغانستان

 

ابوالقاسم جبار خطرناک‌ترین قاتل افغان، شکارهای خود را عمدتاً از بین مردان و پسران انتخاب می‌کرد. در حین دستگیری وی مشکوک به قتل عام 300 مرد و پسر بود؛ در بخش جنایات علیه بشر، وی دست کم از نیروهای تروریستی طالبان ندارد. متأسفانه دولت وقت افغانستان پیش از دستگیری ابوالقاسم جبار، دو نفر را به جرم قتل‌هایی که وی انجام داده بود اعدام کرد


وی در سال 1970 دستگیر شده و به بسیاری از قتل‌ها اعتراف کرد. خوشبختانه این قاتل زنجیره‌ای به مانند برخی دیگر از همکاران خود به حبس ابد محکوم نشده و تنها یک سال را در زندان سپری کرد. ابوالقاسم جبار در سال 1971 با طناب دار اعدام شد


یانگ زینهای

 


این بار به سراغ یک قاتل سریالی از دیار چین می‌رویم؛ یانگ زینهای بیشترین قتل را بین قاتلان زنجیره‌ای چین و اطراف آن انجام داده و از این رو لقب پُر کارترین قاتل زنجیره‌ای این کشور را به خود اختصاص داده است. وی متهم به 65 فقره قتل و بیش از 23 تجاوز متهم شده است که بین سال‌های 1999 تا 2003 صورت گرفت. وی در شب هنگام وارد منازل شده و قتل‌ها را با سلاح‌های سرد نظیر تبر و چکش به انجام می‌رساند


با وجود اعتراف وی به 65 قتل، پلیس موفق به ردیابی یانگ زینهای در 67 قتل شده بود. وی که در سال 2003 دستگیر و در سال 2004 اعدام شد، در اعترافات خود گفت: هر چه انسان‌های بیشتری را به قتل می‌رساند، تمایل بیشتری برای کشتار مردم به دست می‌آورد. وی یک فرد جامعه ستیز بوده و به نظر می‌رسد که مانند قاتل افغان کمی دیر دستگیر شده بود


کامپاتیمار شانکاریا

 

کامپاتیمار شانکاریا یک قاتل سریالی هندی بود که پلیس رابطه آن با بیش از 70 قتل را پیدا کرده بود. وی قتل‌های خود را از سال 1977 آغاز کرده و دو سال بعد، یعنی در سال 1979 دستگیر شد. وی برای کشتار از چکش استفاده کرده و همه قربانیان خود را با ضربات چکش به سر به قتل می‌رساند


کامپاتیمار شانکاریا به پلیس گفته بود که از قتل‌های خود لذت می‌برد؛ جمله معروف وی نیز در هنگام اعدام این بود: شما من را بیهوده به قتل می‌رسانید؛ امیدوارم این اتفاق برای شخص دیگری روی ندهد


 گری ریجوی

 


در قسمت نخست، اکثراً قاتلان مربوط به کشورهای آسیایی بودند. اما در این مورد به سراغ یک قاتل مخوف آمریکایی خواهیم رفت. گری ریدوی که با لقب «رودخانه سبز» نیز شناخته می‌شود، اکثر جنایات خود را بین سال‌های 1980 تا 1990 انجام داد. نکته جالب توجه آن است که گری ریدوی شکارهای خود را از بین زنان خیابانی و یا به اصطلاح کارتن خواب انتخاب می‌کرد تا بدین ترتیب کمترین اهمیت را در جامعه داشته و کسی نگران نبود آنها نخواهد شد


اکثر قتل‌های وی با خفگی همراه بوده و سپس جنازه آنها در جنگل رها می‌شد. گری در ابتدا به این زن‌ها نزدیک شده و سر صحبت را با آنها باز می‌کرد؛ سپس با نشان دادن عکسی از پسرش، همدردی آنها را به دست می‌آورد. در گام بعدی این زنان را به قتل می‌رساند. اگرچه وی به 71 قتل اعتراف کرده بود، اما پلیس معتقد بود که تعداد قتل‌های گری ریدوی بیش از این تعداد است


تا حالا تو شرایط محل قتل قرار گرفتی؟؟؟


پس باید ی سر به  اتاق قتل مرموز بزنی و برای پیدا کردن نام یک قاتل زنجیره ای خودت رو به چالش بکشی


پدرو فیلو

 

پدرو فیلو یک قاتل سریالی متولد برزیل بود؛ زمانی که مادر پدرو وی را حامله بود، به دست همسر خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته و در اثرات ضربات، پدرو با جمجمه ای آسیب دیده متولد شد. در سن 13 سالگی پدر پدرو به قصد کشتن وی، آن را زیر یک جرثقیل هل می‌دهد که در نهایت از این حادثه جان سالم به در می‌برد. در سن 14 سالگی پدرو معاون شهردار را به دلیل آنکه پدر وی را به جرم دزدی اخراج کرده بود، می‌کشد. دومین قتل وی در همان زمان صورت می‌گیرد؛ شخصی که به نظر دزد اصلی بود


پس از فرار به دلیل قتل‌ها، پدرو فیلو در شهر دیگر ساکن می‌شود؛ بعد از قتل یک قاچاقچی مواد مخدر با زنی به اسم ماریا آشنا شده اما زن مورد علاقه آن، توسط یک گروه مافیایی مواد مخدر کشته می‌شود. بعد از آن پدرو فیلو به دنبال اعضای این باند رفته و پس از شکنجه، اقدام به کشتن آنها می‌کند. این در حالی بود که وی زیر 20 سال سن داشت. پس از آن پدر پدرو مادرش را به قتل می‌رساند؛ پدرو برای انتقام به سراغ پدر خود رفته و آن را نیز به قتل می‌رساند. وی در زندان نیز دست به کشتار زده و در طی 30 سال دوران محکومیت خود، 71 نفر را به قتل رساند


دانیل کامارگو باربوسا

 

دانیل کامارگو باربوسا بدون شک یکی از کثیف و منفورترین قاتلان زنجیره‌ای در جهان است؛ وی در خلال سال‌های 1970 تا 1980، بیش از 150 زن و دختر جوان را ربوده، به آنها تجاوز کرده و سپس اقدام به قتل آنها کرده است. وی متهم است که در طی 12 سال قتل و تجاوزهای متعددی را در کلمبیا و اکوادور انجام داده است


دانیل کامارگو باربوسا برای اولین بار در سال 1974 بعد از کشتن یک دختر 9 ساله به زندان افتاد؛ وی به 25 سال زندان محکوم شده بود. با این وجود کامارگو از زندان فرار کرده اما در سال 1986 مجدداً دستگیر شد. در زمانی که وی از زندان فرار کرده بود، قتل‌های بسیار و متعددی را انجام داده بود 


پدرو لوپز


پدرو لوپز که لقب هیولای کوهستان آند را نیز یدک می‌کشید، مردی با چهره زشت و کریه بود. این قاتل بدذات متهم به آزارهای جنسی و قتل بیش از 300 دختر جوان بود. قربانیان وی از کشورهای پرو، اکوادور و کلمبیا بودند. در حین دستگیری وی به 103 قتل اعتراف کرد اما ارتباط آن با 300 جرم مشابه کشف شد


هیولای کوهستان آند در سال 1980 دوره‌ای سخت از بازجویی را پشت سر می‌گذاشت؛ در این دوره وی گور 53 نفر از مقتولان را به پلیس نشان داد. اکثر قربانیان وی دخترانی کم سن سال بودند که بین 9 تا 12 سال سن داشتند. وی به تیمارستان روانی منتقل شده اما در عین ناباوری، در سال 1998 از آنجا مرخص شد. اما به دلیل انجام قتل‌هایی مشابه، مجدداً در سال 2002 دستگیر شد


لوئیس گاراویتو

 


لوئیس گاراویتو جزو بدترین قاتلان زنجیره‌ای جهان است که در عرض مدت زمان 5 سال، 138 نفر را به قتل رساند. لوئیس گاراویتو متهم به 300 قتل شده بود. به دلیل گستره بالای جنایات وی، رسانه‌ها به آن لقب جانور را داده بودند. لوئیس گاراویتو قربانیان خود را مورد آزار و اذیت قرار داده و سپس اقدام به قتل آنها می‌کرد.


این قاتل عجیب و بی رحم برای همکاری با پلیس بعد از دستگیری، از آنها درخواست نقشه کرده و مکان دفن قربانیان خود را از این طریق به آنها نشان داد. وی که خود قربانی تجاوز پدرش بود، به قربانیان نزدیک شده و به آنها پیشنهاد یک هدیه مانند شکلات را می‌داد؛ سپس با قربانی شروع به قدم زدن کرده و در نهایت آنها را به جایی خلوت می‌کشاند. بعد از بریدن گلوی قربانی، آنها را تکه تکه کرده و در جایی دفن می‌کرد.

 اینو میدونستی ی اتاق فرار تو تهران هست که شما و تیمتون گیر یکی از این قاتلای روانی میفتید و باید توی 60 دقیقه تمام تلاش خودتون رو برای نجات پیدا کردن از دست این قاتل روانی پیدا کنید؟


اسم این قاتل روانی دکتر اچ اچ هلمز هست که ی هتل داره و قراره شما مهمون این هتل باشید. اگه برات جذاب شد داستان اتاق فرار روانی رو اینجا بخون


 


منبع: https://www.enigmaescaperoom.ir/blog/serial-killer

جن زدگی چه علائمی داره؟

 

با توجه به این که در اخبار و روایات برخی از رفتارهای بین انسان و جن مشترک ذکر شده، دلایلی مثل حسادت، انتقام، خشم، علاقه و حتی شرارت می تونه برای اجنه انگیزه ای باشه تا در بدن یک فرد نفوذ کنن و برای رسیدن به اهدافشون، کنترل اون فرد رو به دست بگیرن. در واقع اون فرد دچار جن زدگی بشه.


علائم جن زدگی


افراد جن زده معمولا چیزی از وقایع جن زدگی، به یاد نمیارن. بعد از تسخیر، از نظر ظاهری صدای فرد جن زده کمی تغییر می کنه و حالت صورتش غیر عادی میشه. بیشترین تغییر تو چشمها دیده میشه که از حالت عادی بازتر و خیره تر به نظر میاد. حالات روحی و روانی این افراد هم عجیب و غیر قابل پیش بینی میشه، به طوری که یهو بهشون حمله ی عصبی دست میده و پرخاشگری می کنن. صحبت کردن با اشیاء و فضاهای خالی، درونگرا شدن و قطع ارتباط با دیگران، خیره ماندن های طولانی مدت به یه مکان مشخص و ... از جمله کارهای عجیب و غریبیه که معمولا ازشون سر میزنه.


بی اشتهایی، انزوا، افسردگی، تند مزاجی، کاهش وزن شدید، میل به تنهایی، اشاره به دوست یا فردی خیالی، آسیب های جسمی به بدن، تشنج، بی حوصلگی، خستگی و سردرد از اختلالات رایج رفتاری و روانی افراد جن زده بیان شده که از نظر پزشکان درمان های دارویی خاصی نداره و معمولا بهترین راه علاج، خارج کردن جن از بدن انسانه.


گفته میشه که افراد جن زده بدن سردی دارن و در صورتی که بدنشون رو لمس کنین، احساس سرمای شدیدی می کنین. این موضوع که اخیرا در بعضی از تحقیقات علمی هم مورد تایید قرار گرفته، به این خاطر که اجنه حامل انرژی زیادی هستن که باعث کاهش اشعه ی مادون قرمز شده و انرژی محیط و در نتیجه دما رو به میزان قابل توجهی کاهش میدن.


 علامت اجنه

 

در داستان ها و روایاتی که از پدر بزرگها و مادر بزرگها شنیدیم، جن ها از نظر ظاهری شبیه انسان ها هستن با این تفاوت که پاهاشون مثل بز سم داره و رنگ موهاشون بوره. مژه های اجنه از مژه های انسان بلند تره و قدرت غیب شدن و طی طریق هم دارن. شاید به همین خاطر که بعضی از رمال ها و جادوگرها برای رسیدن به اهدافشون تلاش می کنن تا با این موجودات، ارتباط برقرار کنن و از اونها برای انجام کاراشون بهره ببرن. 


در گذشته بر این باور بودن که جن ها معمولا تو جاهای تاریکی مثل گرمابه های قدیمی، پستوها، ویرانه ها، آب انبارها و ... زندگی می کنن و در صورتی که بهشون آسیبی وارد نکنین، کاری به کارتون ندارن. به همین خاطر باید قبل از ریختن آب جوش یا اب سرد بر روی زمین بسم الله بگین یا حتی پیشنهاد میشه قبل از پرت کردن هر چیزی بهتره این ذکر رو، به طور کامل بگین تا اجنه از اونجا دور بشه و آسیبی از جانب ما بهشون وارد نشه. وگرنه به این راحتیا نمیشه از آتش انتقام اونها دور بود و اجنه حتما به کسی که اذیشتون کرده، آسیب می رسونن.


ترس از اجنه یا موجودات ناشناخته اساسا ترسی طبیعی و منطقی به شمار میاد. خصوصا این که در فرهنگ ما، اجنه اغلب موجودات شرور و بدجنسی هستن که قصد آزار و اذیت انسان ها رو دارن و تو این زمینه غیر قابل پیش بینی و متفاوتن.

 

علائم حضور اجنه در خانه


به طور کلی تو همه ی خونه ها و مکان هایی که امکان حضور اجنه در اونها وجود داره، یه سری اتفاقات عجیب و غریبی میفته که نشانه ی حضور اونهاست.مانند:


شنیدن صداهای مختلف از آشپزخانه مثل بهم خوردن ظرف ها، شکسته شدن شیشه و باز و بسته شدن شدن شیر آب


خراب شدن مستمر و غیر عادی وسایل منزل و شکستن وسایل تزیینی و چینی


دستکاری شدن ناگهانی برق منزل و وسایل برقی مثل رادیو و تلویزیون ، خاموش و روشن شدن لامپ ها و...


منتقل شدن اشیا از جایی به جای دیگر بدون دخالت افراد منزل


دیدن سایه هایی که به یکباره از اتاق، حمام یا توالت خارج و یا داخل میشن


ایجاد سروصدا های بی دلیل سگ، گربه و سایر حیوانات خانگی و یا امتناع حیوانات از ورود به یکی از اتاق های منزل


تغییر ناگهانی دمای هوای اطراف به گرمی یا سردی بدون وجود منبعی خاص یا دلیل مشخص


دیدن حشرات موذی،گربه ها و سگ های سیاه که در منزل راه میرن و مانور میدن


البته هیچ کدوم از اینها نمی تونه دلیل قطعی برای حضور اجنه تو یه خونه یا یه مکان مشخص باشه و برای اطمینان از این موضوع احتیاج به شواهد و دلایل  مهم تری هم هست.


ولی اگه واقعا دلتون می خواد به یکی از جاهای تسخیر شده ی ترسناک سر بزنین و هیجان حضور تو چنین مکان هایی رو با تمام وجود حس کنین، پیشنهاد ما فقط اتاق فرار تسخیر مجموعه ی انیگماست. اتاقی که توسط یه تیم حرفه ای و مجرب راه اندازی شده تا تمام اونچه که تو این سال ها در مورد مکان های تسخیر شده شنیدین رو از نزدیک لمس کنین.


اتاق فرار تسخیر


لوکیشن این اتاق فرار ترسناک، خونه ایه که ظاهرا توسط یه روح تسخیر شده و از دیوارهاش صداهای عجیب و غریبی شنیده میشه و شما باید به عنوان یه بازیکن تلاش کنین، تا راه نجاتی برای این روح سرگردان پیدا کنین. ماجرا از این قراره که بعد از اتفاقات عجیب و ترسناک سال 1974 و کشته شدن همه ی ساکنان این خونه به دست پدر خانواده، تا حالا کسی هیچ اثر و نشونه ای از دختر کوچکتر خانواده پیدا نکرده. همه ی کسانی هم که بعدها به این خونه نقل مکان کردن، معترف بودن که صداهای عجیب و غریبی از دیوارهای خونه شنیده میشه که همه رو می ترسونه و باعث میشه تا پا به فرار بذارن. به نظر می رسه تنها راه رهایی، نجات روح این دختر بچه ی بازیگوشه که کار سختیه و هر کسی از عهده ش برنمیاد.


البته از همون ابتدای امر، گیم مسترهای حرفه ای اتاق تسخیر توضیحات لازم رو بهتون میدن و کمکتون می کنن تا درک درستی از موقعیتی که قراره توش گرفتار بشین، داشته باشین. تو اتاق هم سرنخ های زیادی وجود داره که اگه همه با هم به دنبالش باشین، خیلی زود می تونین به نتیجه برسین. همه ی اینها در کنار هوش و درایتتون می تونه از حضور تو یه اتاق فرار وهم برانگیز و ترسناک، یه روز هیجان انگیز و لذت بخش بسازه که تا مدت ها خاطره ی خوش و دوست داشتنیش لبخند رو مهمون لبهاتون می کنه.


اتاق تسخیر مجموعه ی انیگما یه مکان مناسب برای تخلیه ی هیجان و محک زدن هوش و تواناییهاتونه، جاییه که به شما شناخت درستی از توانمندیهاتون در شرایط بحرانی میده و کمک می کنه تا یاد بگیرین از دل ماجراهای ترسناک و سخت روزگار، با تکیه بر هوش و ذکاوتتون راه فرار واقعی رو پیدا کنین و سرشار از غرور و لذت بشین. پس اگه آمادگی روبرو شدن با روح یه دختر بچه ی بازیگوش رو دارین و مطمئنین که حتی تو اون شرایط هم از عهده ی کنترل ترستون بر میاین و شرایط رو به خوبی مدیریت می کنین، این گوی و این میدان..


منبع: https://www.enigmaescaperoom.ir/blog/Exorcism

 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 صفحه بعد