x تبلیغات
اتاق فرار انیگما

بهترین روش سورپرایز تولد که هنوز بین مردم جا نیفتاده

همه کارهایی هم که امروزه ما تو جشن تولد انجام میدیم، یه فلسفه بخصوصی داره که شنیدنش خالی از لطف نیست. مثلا گذاشتن کلاه بر می گرده به این که تو گذشته های دور فقط پادشاها روز تولدشون رو با گذاشتن تاج شاهی جشن می گرفتن، بعدها که این موضوع بین مردم رایج شد، گذاشتن کلاه یا تاج هم به یکی از آداب مهم این روز تبدیل شد و یا شمع تولد رو اولین بار آلمانیا استفاده کردن. چون آلمانیها از همون قدیما تو ساختن شمع مهارت خاصی داشتن، کم کم تصمیم می گیرن شمع های کوچیکی درست کنن و روی کیک قرار بدن. آلمانیا باور داشتن اگه کسی همزمان بتونه همه ی شمع های روی کیک تولدش رو خاموش کنه؛ سال بعد براش پر از خوش شانسی و موفقیت میشه.

البته با وجود چیزای مشترکی مثل خوندن ترانه مخصوص جشن تولد، رقص و پایکوبی، کیک و ... هر کشور یه سری رسم و رسومات مخصوص به خودشون را هم داره که تو این روز برگزار میشه. مثلا تو برزیل رسمه که پدرو مادرا به اندازه سن فرزند، لاله گوشش رو می کشن تا سال آینده موفق و پیروز باشه و یا تو امریکا از شخصی که تولدشه با نیشگون یا مشت استقبال می کنن.


خوردن غذای مخصوص و یا کیک منحصر بفرد هم یکی دیگه از تفاوت های بین فرهنگ ها و سنت هاست. مثلا تو چین خوردن نودل تخم مرغی یا chang shou mian متداوله و یا تو کره جنوبی در روز تولد یه نوع سوپ جلبک دریایی به نام miyeok-guk میخورن. تو بعضی از کشورها هم به جای کیک از نان یا شیرینی مخصوص به خودشون استفاده می کنن، مثلا تو استرالیا نان شاه پریان یا fairy bread  رو میخورن و تو روسیه به جای کیک تولد، با یه نوع کلوچه ی میوه ای مخصوص از مهمونا پذیرایی میکنن.


همه این رسم ها و سنت ها نشون میده که از همون قدیما اطرافیان دوس داشتن با برگزاری جشن های تولد پرشور و جذاب این روز رو به یه روز ویژه و خاص واسه عزیزاشون تبدیل کنن.جشن تولد در اصل یه فرصته؛ برای این که یه روز خوب رو با دوستا و نزدیکامون سپری کنیم و یادمون باشه چقد حضور این آدما تو زندگیمون موثر بوده و انرژیه مثبتی که ازشون دریافت می کنیم چقد برامون الهام بخش و مفیده.


شرایط سورپرایز تولد


تا حالا شده ندونی برای عزیزترین فرد زندگیت چجوری سورپرایز تولد بگیری؟؟ اصلا معنی سورپرایز میدونی چیه؟ باید خیلی تلاش کنی واسه سورپرایز همسر یا سورپرایز بچه و خیلی راه های مختلفی برای سورپرایز تولد هست مثل: سورپرایز تو خونه، برگزاری مراسم سورپرایز تولد در محل کار، سورپرایز تو آسانسور و ....... . اما ی روش جدید که فرد مورد نظر اصلا انتظار اون اتفاق رو نداره، سورپرایز تولد در اتاق فرار هست.


به این صورت که شما بعد از رزرو بلیط اتاق فرار خودتون گزینه جشن تولد رو روشن می کنید و در روز تولد کیک دلخواه خودتون رو خریداری می کنید و یک ربع تا نیم ساعت قبل از ورود به اتاق فرار به گیم مستر تحویل میدید و بقیه کار رو میسپارید به مجموعه اتاق فرار انیگما.

سورپرایز تولد رایگان


با پرداخت هزینه بلیط اتاق فرار که به نسبت بازی متفاوت هست، سورپرایز تولد رایگان میشه و هزینه اضافی دریافت نمی شود


سورپرایز تولد ساده

 

این سورپرایز در حد یک غافلگیری بوده و محلی برای نشستن و کیک خوردن وجود ندارد، پس هم سورپرایز تولد ساده برگزار میشه هم جذاب. اگر کادویی دارید که میخواید با ی حالت خاص به همسر یا دوست و ... بدید، با انیگما درمیون بذارید.


خیلی جالب میشه اگر بدونید که شما میتونید تعیین کنید هدیه تولد چجوری و چه جایی قرار بگیره تا بتونید فرد مورد نظر رو حسابی سورپرایز کنید. 


خیلیا میگن فقط سورپرایز برای تولد دارید؟


باید بگیم خیر. بارها شده که در اتاق فرار سورپرایز همسر بعنوان سورپرایز سالگرد ازدواج انجام شده و خیلی هم جذاب شده، چون هیچکس فکرشو نمیکنه قراره توی ی بازی سورپرایز بشه. 


عکس سورپرایز تولد


عکاسی و فیلمبرداری از این لحظه فوق العاده را از دست ندهید و حتما عکاسی و فیلمبرداری سورپرایز تولد را به ما بسپارید. داخل بازی شما حق استفاده از تلفن همراه را ندارید پس ما این کار را به بهترین شکل برای شما انجام می دهیم.


تولد تکراری

با این وجود واسه بعضیا شرکت تو جشن تولد چیزی به غیر از خستگی به همراه نداره، چون از نظر اونا کل تولد به صحبت های تکراری و خوردن خوراکی ها و کیک تولد ختم میشه و خبری از هیجان و نشاط تو جشن نیست. شاید به همین خاطره که این روزا برگزاری جشن های سورپرایزی و پر هیجان حسابی باب شده و همه به دنبال برگزاری جشن های کوچیک اما پر انرژی هستن. اینجا ما به چند نمونه از همین جشن های خاص و منحصر بفرد اشاره می کنیم:


 کمپ های سافاری صحرایی دبی


 اگه اهل ماجراجویی هستین، قطعا هیچ چیزی جای سافاری تو صحرا رو نمی گیره. هیجان سرعت و شن و ماسه در کنار کمپینگ و فرصت های عکاسی منحصر بفرد می تونه یکی از جشن های تولد پر جنب و جوشی باشه که تا مدت ها حس خوبش همراهتون می مونه.


 برگزاری جشن تولد بر روی کشتی در ترکیه


بدون شک برگزاری جشن تولد روی کشتی؛ یه اتفاق لوکس و خاطره انگیزیه که با انواع غذاها، شمع آرایی و گل آرایی شکوه و جلوه خاصی هم پیدا می کنه. این امکان که در حال حاضر تو شهرهای استانبول و آنتالیا وجود داره، می تونه بسته به سلیقه شما با موسیقی زنده و آتش بازی هم همراه باشه که اگر چه هزینه ها رو بالا می بره؛ ولی تولدتون رو به یکی از خاص ترین و لاکچری ترین تولد های عمرتون تبدیل می کنه. 


برگزاری جشن تولد در هتل

 

تقریبا تو تمام کشورهای دنیا، یکی از برنامه های جذاب هتل های معروف و لوکس به برگزرای جشن های تولد اختصاص داره و افراد در صورت تمایل می تونن از این پکیج استفاده کنن. مثل جشن تولد چهل سالگی دیوید بکهام که تو یه هتل مجلل و پنج ستاره تو مراکش برگزار شد. جشن های تولد تو این هتل ها اگر چه خیلی پر هزینه و گزاف هستن؛ ولی اونقدر رویایی و شاهانن که تا سال ها تو ذهن و خاطره ی همه می مونه.


برگزاری جشن تولد در اتاق فرار

 

در کنار همه تولد های لاکچری و پر هزینه، پیشنهاد فوق العاده ما گرفتن یه جشن تولد خلاقانه و هیجان انگیزه که با وجود همه کوچیکیش می تونه هیجان انگیزترین تولدی باشه که واسه دوستاتون برگزار می کنین. 


این ایده جذاب که از طرف مجموعه انیگما اجرایی شده، جزء کارهای جالب طراحای این مجموعه ست که خیلی خیلی هم مورد توجه قرار گرفته. برگزاری جشن تو اتاقی که قرار نیست از شادی و نشاط خبری باشه، حسابی حال و هوای همه رو عوض می کنه و روز تولدتون رو به یکی از متفاوت ترین روزهای عمرتون تبدیل می کنه.


از نظر مجموعه انیگما فرقی نمی کنه که شما کدوم اتاق رو رزرو کنین، فقط کافیه تو زمان رزرو اتاق فرار، تیک برگزاری جشن تولد رو بزنین و روز جشن یکم زودتر با یه کیک تولد و شمع تو مجموعه حضور پیدا کنین. بعد از تحویل دادن کیک، می تونین با عوامل اجرایی در مورد زمان سورپرایز مشورت کنین. باز هم برای مجموعه فرقی نمی کنه که تو لحظات اول بازی این کار انجام باشه یا آخرش. هرچند که تجربه ثابت کرده، لحظات پایانی بازی وقتی با آهنگ تولدت مبارک همراه باشه، هیجان انگیزتر و شوکه کننده تر هم خواهد بود.


 برگزاری جشن های لاکچری

 


قسمت باور نکردنیه ماجرا اینجاست که شما به خاطر برگزاری این جشن خاطره انگیز و خاص لازم نیست مبلغ اضافه ای به مجموعه ی انیگما پرداخت کنین. بنابراین با رزرو یکی از اتاق های فرار مجموعه انیگما به راحتی می تونین لذتی به مراتب بیشتر از برگزاری جشن های لاکچری و پر هزینه رو نصیب خودتون و دوستاتون بکنین.


 جشن تولد رایگان


البته رایگان بودن این مراسم تنها مزیت برگزاری این جشن تو مجموعه ی انیگما نیست، قبول کنیم برگزاری جشن تولد تو اتاق فراری که قراره پر از ترس و دلهره باشه، انصافا به عقل هیچ کس نمی رسه، واسه همین می تونه یه سورپرایز بی نظیر واسه دوستاتون باشه، چون قطعا همه به نوعی معترفین که این جشن وسط اون همه انرژی و فریاد، یه شادی لذت بخشه که برای همه بازیکنا می تونه خاص و منحصر بفرد باشه چه برسه؛ به کسی که تولدشه و به یه اتاق فرار دعوت شده نه جشن تولد.


اثرات سورپرایز تولد

 

در حقیقت، سورپرایز کردن باعث میشه تا انسان 25/1 ثانیه از نظر جسمی یخ بزنه. سپس مغزش سعی میکنه تا آن چه را که در حال وقوع هست رو پیدا و کشف کنه.


نکته بعدی از فواید سورپرایز کردن، ایجاد تغییر است. سورپرایز کردن به فرد مقابل این پیام را می رساند که تو برای من مهم هستی و من می خوام هیجان شیرینی را وارد زندگی تو کنم. در این حالت است که می تواند زندگی شما از یکنواختی بیرون آید و کمی تغییرات دلپذیری را در آن حس کنید.


سورپرایزها همچنین احساسات را بهتر یا بدتر می کنند. اگر از چیزی مثبت شگفت زده شویم، احساس خوشبختی یا شادی شدیدتری نسبت به حالت عادی ما را فراخواهد گرفت. اگر از موضوعی منفی غافلگیر شویم، احساس عصبانیت و ناامیدی در ما تقویت می شود.


منبع: https://www.enigmaescaperoom.ir/blog/Birthday-surprise

 

شرایط حضور تو اتاق فرار چیه؟

 

این بازی بهترین بازی واقعی جهان شناخته شده که گروه های 4 تا 10 نفره برای حل معما وارد بازی میشن و این بازی میتونه تم های مختلفی داشته باشه که پرطرفدارترین تم اتاق فرار هم مختص اتاق فرار ترستاک هست اما ابتدای کار این بازی با اتاق فرار معمایی شروع شد. 


اگرچه برای این بازی نیازی به تحصیلات یا حرفه خاصی ندارید، اما در محیط اتاق فرار با معماهای سخت و آسون وسرنخ‌های عجیبی روبرو میشید که هرکدومش میتونه خلاقیت، هوش، ریزبینی و دقت شمارو شدیدا به چالش بکشه…


اسکیپ روم چیست؟


سوالات زیادی در این رابطه شده که اتاق فرار چیست؟ اتاق فرار یا اسکیپ روم یک بازی در سبک واقعیت هست. به صورتی که شما و تیمتون وارد اتاقی میشید که از قبل طبق سناریویی که بهتون گفته میشه فضا سازی شده و حالا نوبت شماست!

باید با تکیه به ذهن و خلاقیتتون در زمان مشخصی راه فرار از اتاق رو پیدا کنید.


یکی از مهم‌ترین نکات برای اینکه یه فرار حرفه ایی رو تجربه کنید اینه که همه دست به کار بشید.

هیچکس بیکار نباشه تا بقیه معما هارو حل کنن، گرچه شاید در خیلی از اتاق فرارها نیازی هم نباشه همه باهم یه یک معما رسیدگی کنن، تقسیم بشید و هرکسی یه بخشی از کار رو انجام بده اما فراموش نکنید همه چیز کار تیمی نیست…!


اگر آدم زورگویی هستید و نظر بقیه براتون مهم نیست توصیه میکنم اخلاقتونو عوض کنید و بعد برید اتاق فرار(چیه منتظر بودی بگم نرو اتاق فرار؟ نه بابا. هر زمان آماده ی کار گروهی خفن بودی بیا اتاق فرار)


چطوری از پس اتاق فرار بربیایم؟


خب از کجا شروع کنم؟ این سوال رو معمولا همگی بار اولی که وارد اتاق فرار میشیم از خودمون میپرسیم.


تمرکز، متفاوت دیدن، گشتن جاهای غیر معمول، فکر کردن به سناریو یا نکاتی که اپراتور بهمون گفته بود میتونن بهترین راه های شروع بازی باشند. بعد از اینکه به خودتون اومدید و متوجه شدید کجایید یا یه جورایی موتور تیمتون روشن شد با رعایت کردن چند نکته مسیر پیروزی رو برای تیم هموار کنید:


 


اول اینکه هرچیزی که میبینید یا پیدا میکنید را با صدای بلند به همه بگید.


دومین نکته که خیلی مهمه سرعت عمل بالاست تمرکزتون رو بالا ببرید و سرعت عملتون رو افزایش بدید. “وقت طلاست”


سومین نکته اینه که از روند و خطی که بازی بهتون میده خارج نشید. اینو فراموش نکنید که این بازی توسط یک سری انسان مثل شما ساخته شده پس خودتون رو جای اونا بزارید تا حل کردن معما ها براتون راحت تر باشه.


در نهایت این رو بدونید شاید اینجا همه چیز عجیب باشه یا اینکه خیلی سخت باشه اما حتما منطق درش رعایت شده پس منطقی فکر کنید.


اسکیپ روم چیست؟


گیم مستر اسکیپ روم (Game Master) چه وظیفه‌ایی دارد؟


در حالی که شما غرق در معماها و سناریو بازیتون هستید یک‌نفر “تمام مدت” شما رو نگاه میکند و صدای شما را میشنود. اگر از روند بازی خارج بشید از راه های مختلف کمکتون خواهد کرد اگر اتفاقی بیوفته اون شخص همیشه اونجاست تا مطمئن شود شما هیجان انگیزترین یک ساعت زندگی خود را سپری میکنید.


یک گیم مستر خوب ساده ترین بازی رو برای شما و تیمتون فوق‌العاده جذاب میکنه و گیم مستر بد میتونه فوق‌العاده ترین بازی رو تبدیل به یه خاطره بد کنه و شما هیچ کاری ازتون بر نمیاد به جز یک تصمیم مناسب.


کدوم اتاق فرار بهتره؟


امروزه در کشور ما اتاق فرارهای زیادی توی اکثر شهرها هستند که با کیفیت های مختلفی مشغول هستند.برای انتخاب یک مجموعه یا یک بازی خوب بهترین و مطمئن‌ترین راه نظرات مردم است. اما نکته بسیار مهم اینه که اتاق فرار بستگی به سلیقه شخص هم داره، تا حدی که در یک تیم چهار نفره شاید دو نفر اصلا لذتی نبرن ولی دو نفر دیگه عاشق اون بازی و تجربه ایی که داشتن بشن پس خیلی حساس نباشید…

اگر برای اولین بار بازی می‌کنید حتما از گیم‌مستر‌ها کمک بگیرید و این رو بدونید که هر بازی کاملا با بازی دیگه متفاوته پس توی انتخاب دقت کنید و ژانر مورد علاقتون رو اولویت انتخاب قرار بدید که تا وقتی وارد فضای بازی شدید با چیزی روبرو بشید که توقع دیدنش رو داشتید.


خب حالا تقریبا آماده هستید تا تیمتون رو خبر کنید و بزنید تو دل یه چالش واقعی!


منبع: https://www.enigmaescaperoom.ir/blog/what-is-an-escaperoom

 

لیست بهترین اسکیپ روم های تهران

 

 

تعداد اسکیپ روم های فعال در سطح شهر تهران نیز بسیار زیاد بوده و تقریبا می توان در همه مناطق و محله های این شهر، یک اسکیپ روم فعال و خوب پیدا کرد. با توجه به این که هدف همه فعالان این حوزه ارتقا بخش های کیفی و کمی این بازی بوده و تلاش شده تا همه چیز کاملا بر اساس سلیقه ایرانی بومی سازی گردد، مجموعه ی انیگما تصمیم دارد در این مقاله شما را با بهترین اتاق فرار تهران آشنا نماید.


اسکیپ روم های فعال در سطح شهر تهران

 


مجموعه اتاق های  فرار غرب تهران

 

مجموعه اتاق فرار انیگما


اتاق رویا، تسخیر، کلبه وحشت، قتل مرموز، اتاق جنگ، اتاق روانی


منطقه دو، برج میلاد 


مجموعه اتاق فرار وست روم


اتاق فرار انتقام دیویدف


منطقه پنج، فردوس غرب تهران


مجموعه اتاق فرار اسکیپ می


اتاق فرار معمای تسلا، فرار از زندان یک، سرقت بانک، بمب شیمیایی فریتز هابر و متل بوداپست


منطقه پنج


اتاق فرار اسپیرال


اتاق فرار قرارداد


منطقه پنج، صادقیه


مجموعه دژاوو


اتاق فرار غرب تهران


آخرین نفر و طالع نحس


منطقه پنج، صادقیه


مجموعه اتاق فرار


بوم اسکیپ


وارونگی، حریم شخصی و رستگاری بیولوژیکی


منطقه دو،


سعادت آباد


اتاق فرار غرب


مجموعه اتاق فرار اسکیپ روم دات آی آر


شبح بازارچه


منطقه دو


سعادت آباد


مجموعه اتاق فرار اسکیپ کیوب


گیزموندو، OCEANS SIX


منطقه دو


سعادت آباد


مجموعه ویرا پارک


اسکیپ روم غرب تهران


کما، جوکر، مصر و مرد هلندی


منطقه 11


خیابان استاد معین


 

مجموعه اتاق های فرار شرق تهران

 

مجموعه اتاق فرار اسکیپ رومیست


راز

منطقه هشت، تهران پارس بین حجر بن عدی و رشید


مجموعه اتاق فرار اسکیپ رومیست


اتاق فرار تنهایی و نفوذ

منطقه هشت، تهران پارس خیابان جعفر بای

اتاق فرار دیم اسکیپ


اتاق فرار نفس نکش

منطقه چهار، تهران پارس


مجموعه اتاق فرار اسکیپ پلن


اتاق فرار هواپیما ربایی و قتل در مترو مخوف

منطقه چهار، تهران پارس

شرق تهران

مجموعه اتاق فرار اپیک

اتاق فرار رخنه، حصار مه و آخرین تقاص

منطقه چهار،  مترو تهران پارس


مجموعه اتاق فرار لوکو

اتاق فرار پاد زهر و زنده بمان

منطقه چهار، تهران پارس، بالاتر از میدان پروین


اتاق فرار اینفینیتی


اتاق فرار بیمارستان زامبی


منطقه هفت، شریعتی بالاتر از پل سید خندان


مجموعه اتاق فرار شرق تهران

وست روم

اتاق فرار سوئینی تاد و قربانی یک

منطقه هشت، رسالت نرسیده به دردشت


مجموعه اتاق فرار امگا اسکیپ روم


اتاق فرار شوم

منطقه هشت، نارمک


مجموعه اتاق فرار اسکیپ مستر


اتاق فرار شکنجه و عتیقه


منطقه هشت، نارمک خیابان سمنگان


مجموعه اتاق فرار اسکیپ مستر


اتاق فرار توهم و شوم


منطقه هشت، نارمک خیابان طاهری


اتاق فرار مایندر اسکیپ


اتاق فرار ناگفته


منطقه هشت، میدان رسالت، فرجام

اسکیپ روم شرق تهران

 


مجموعه اتاق های فرار مرکز تهران

 


مجموعه اتاق فرار اسکیپ روم دات آی آر


اتاق فرارطهران 1346


منطقه 11 ،نوفل لوشاتو

مرکز تهران

مجموعه اتاق فرار اسکیپ روم دات آی آر


اتاق فرار نجات شهر


منطقه 12، بهارستان


مجموعه اتاق فرار اسکیپ روم دات آی آر


اتاق فرار میراث لاله (اتاق فرار فضای باز)


منطقه 6 ، پارک لاله


مجموعه اتاق فرار اسکیپ رود


اتاق فرار بازگشت آنابل و کینه

منطقه 6 ، ولیعصر جنوبی


مجموعه اتاق فرار گریت اسکیپ


اتاق فرار گرمابه

منطقه 6 ، میدان ولیعصر


مجموعه اتاق فرار اسکیپ هوم


اتاق فرار گروگان، پاپوش، خانه اشباح و ماموریت غیرممکن

منطقه 6 ، کریم خان، خیابان ویلا


 

مجموعه اتاق های  فرار شمال تهران



مجموعه اسپیرال

اتاق فرار شمال تهران

اتاق فرار پنهان شده در سایه

منطقه یک، تجریش


مرکز بازی های فکری

شمال تهران

اتاق فرار جنون زندان، هفت، گمشدگان، دور دنیا در 60 دقیقه، موزه و مالیخولیا


منطقه یک، تجریش


مجموعه اتاق فرار دالون


اتاق فرار ذهن تاریک، فرار از تگنا و تله مرگ

منطقه یک، شمیرانات


مجموعه اتاق فرار نکست اسکیپ روم


اتاق فرار زار

منطقه سه، خیابان جلفا


مجموعه اتاق فرار اسکیپ روم دات آی آر


اتاق فرار سرقت و شام آخر


منطقه سه، جردن


مجموعه اتاق فرار اسکیپ روم دات آی آر


اتاق فرار کمپ آلفا و آرماگدون


منطقه سه، میرداماد


مجموعه اتاق فرار اسکیپ روم دات آی آر


اتاق فرار احضار، کابوس، طاعون و شب سیزدهم


منطقه سه، چهار راه جهان کودک، بزرگراه حقانی


مجموعه اتاق فرار ذهن برتر


اتاق فرار بیگانه و فرعون


منطقه یک ونک


 


مجموعه اتاق های  فرار جنوب تهران

 


نام مجموعه


نام بازی های مجموعه


آدرس بازی اتاق فرار


مجموعه اتاق فرار تهرومز


اتاق فرار عمارت تسخیر شده و فرار از سلول انفرادی

منطقه 11 ، امیریه

اتاق فرار جنوب تهران

مجموعه اتاق فرار شانس فرار


اتاق فرار بی گناه


منطقه ، نازی آباد


 

با توجه به محبوبیت بسیار زیاد این بازی، تا به امروز بیش از صد اتاق فرار در ژانرهای مختلف در شهر تهران طراحی و اجرایی شده که در این مطلب سعی شده به فعال ترین مجموعه های اسکیپ روم اشاره شود. 


بنابراین اگر تجربه بازی در اتاق فرارهای شهر تهران را دارید، می توانید تجربیات خود را با ما و دوستداران این بازی به اشتراک بگذارید


 


منبع: https://www.enigmaescaperoom.ir/blog/best-escape-rooms-in-tehran

تئاتر تعاملی چیه و چرا تو ی بازی ازش استفاده میشه؟

 

تئاتر تعاملی یه اجرای ساختار شکنانه ست که بر خلاف تئاتر سنتی تماشاگر در جریان بازی دخالت داده میشه. با توجه به این که طرفدارای تئاتر تعاملی معتقدن که تئاتر ارسطویی به نوعی یه شیوه ی سرکوب به شمار میاد و در اون همه چیز به تماشاگر تحمیل می شه، در تئاتر تعاملی تلاش شده تا فاصله بین تماشاگر و بازیگر از بین بره و در جریان بازی تفاوتی بینشون احساس نشه. تو تئاتر سنتی تماشاگر به شیوه ای منفعلانه می شینه و به اجرای نمایش بقیه چشم می دوزه ولی تو تئاتر تعاملی از قبل تدابیری اندیشیده میشه تا هر یک از تماشاگران هم بازیگر باشن و هم تماشاگر.

تئاتر تعاملی یا مشارکتی به نوعی فرایند محوره که در جریان مشارکت و ارتباط دو طرفه بین بازیگران و تماشاگران نمایش، یک اجرا گردان که جایگاهی شبیه به کارگردان در تئاتر سنتی داره، قرار می گیره. اجرا گردان سعی می کنه با پرسیدن سوال، تماشاگر رو ترغیب کنه تا در موقعیت نمایشی شرکت کنه و به نوعی شرایط رو در راستای حل مساله و بحران موجود پیش ببره. البته از نظر بعضیا این نوع تئاتر تا حالا نتونسته موفقیت خارق العاده ای کسب کنه و یه جورایی اتلاف وقته.

ولی باید قبول کنیم جذابیت های این نوع از تئاتر به این خاطر که تماشاگر از حالت انفعال در میاد؛ خیلی هم زیاد و هیجان انگیزه. علاوه بر این؛ طبق قواعد این تئاتر تو این شیوه هیچ چیز از پیش تعیین شده نیست و هیچ کس؛ نه بازیگر و نه تماشاگر از پایان کار خبر نداره، واسه همین خلاقیت تو جریان بازی زیاده که این باعث میشه، هیجان حاکم بر فضا هم به میزان قابل توجهی زیاد بشه.


تئاتر تعاملی در اتاق فرار

 

البته هیجان انگیز ترین وجه تئاتر تعاملی؛ ابتکاریه که طراحان اتاق فرار انجام دادن و این تئاتر رو با بازی اسکیپ روم ترکیب کردن که به تجربه میشه گفت؛ بهترین شیوه اجرای این نوع تئاتر همون بازی تعاملیه. بازی تعاملی که به تازگی در بعضی از اتاق های فرار بهش پرداخته میشه، نگاهی جدید و جسورانه به اتاق های فراره که با ترکیب تئاتر تعاملی و اسکیپ روم تلاش کرده تا افراد بیشتری رو به این سبک علاقمند کنه. این ترکیب که می تونه باعث رشد و شکوفایی همزمان تئاتر تعاملی هم بشه، نقش بازیکن در فضای اتاق فرار رو پر رنگ تر و موثرتر از قبل نشون میده.

در بازی تعاملی در جریان بازی، بازیگر یا بازیگرانی در اتاق فرار حضور دارن که اصطلاحا بهشون اکتور میگن، اکتورها که معمولا نقش های متفاوتی تو اتاق های فرار ایفا می کنن، با بازیکنانی که اتاق رو رزرو کردن وارد تعامل میشن. این اکتورها می تونن تو قالب دوست، دشمن، قهرمان و حتی دشمن های افسانه ای در جریان بازی حضور پیدا کنن، پس بازیکنا باید حسابی حواسشون جمع باشه .

 

اتاق فرار تعاملی

 

در هر صورت تو اتاق های فرار تعاملی، هم بازیکنا و هم اکتورها تلاش می کنن تا با تکمیل سناریوی بازی، شور و هیجان فضای بازی رو بالا ببرن و اوقات خوشی رو برای هم بسازن. اتاق های فرار تعاملی می تونه تو همه سناریوهای اتاق فرار مثل ژانر ترسناک، معمایی، طنز و وحشت اجرا بشه و اکتور می تونه در قالب نقش منفی یا مثبت ظاهر بشه و در پیشبرد سناریو، بازیکنا رو در جریان بازی همراهی کنه. ولی نکته مهم اینه که حضور و نقش آفرینی همه اکتورها کاملا در راستای سناریو و موضوع داستان بوده و از پیش کاملا تعریف شده ست و طراح با پیش بینی همه حرکات و رفتارهای شما، اکتور رو به بازی اضافه می کنه.

قطعا طراحی و ساخت چنین اتاقی؛ سخت تر و پیچیده تر از اتاق های فرار معمولیه و کار طراحای چنین اتاقی پر از فراز و نشیبه، چون طراحی تلفیقی که جایگزین ساختار قبلی میشه، احتیاج به هوش و درایت داشته و طراح باید حساب همه جا رو بکنه. به همین خاطر هر مجموعه ای از طراحی چنین اتاقی بر نمیاد و در حال حاضر بازی های تعاملی موفق به طوری که اکتور بتونه با توانمندی مسیر بازی رو به جلو هدایت کنه و احساسات بازیکنا رو کنترل کنه، بسیار کمه.

ولی اگه با چیزایی که گفتیم، شما هم اشتیاق تجربه ی هیجان انگیز فرار از یک فضای ترسناک تعاملی رو دارین، فقط کافیه یکم منتظر باشین تا مجموعه انیگما اتاق فرار جدید تعاملیش رو افتتاح کنه. اتاق فرار "دلاک "، اولین اتاق فرار تعاملی این مجموعه ست که با اضافه شدن چاشنی تئاتر، شما به عنوان بازیکن یه عضوی از اون سناریو در نظر گرفته میشین که این می تونه برای اونایی که دوست دارن بازیگر بشن، خیلی هیجان انگیز و جذاب باشه. گیم مسترهای فعال و حرفه ای مجموعه انیگما به بهترین شکل ممکن سناریوی داستان رو در کنار اکتورها و بازیکنا پیش می برن که کیفیت عملکرد اکتورها در کنار به بازی گرفتن بازیکنا اثر مستقیمی بر نتیجه ی بازی داره و اونو هیجان انگیز تر از قبل می کنه.

قطعا تجربه چنین اتاقی اونم با مجموعه موفقی مثل انیگما که کارهای بسیار خوبی تو کارنامش داره، خالی از هیجان نیست، بالاخص که قراره این اتاق فرار کاملا با همه تجربه های قبلی شما فرق داشته باشه و با به چالش کشیدن شما به عنوان بخشی از بازیگرهای مجموعه، ترس و هیجان بیشتری رو به بازی تزریق می کنه که بی شک حس و حال جدیدی رو هم براتون به ارمغان میاره.

اتاق فرار دلاک مجموعه انیگما که تو یکی از گرمابه های قدیمی شهر کرج اجرا میشه، به زودی آماده پذیرایی از بازیکنای حرفه ای و علاقمند به این نوع از تئاتره. به صفحه رزرو بلیط اتاق فرار برید تا جزء اولین افرادی باشین که اتاق دلاک رو تجربه می کنن.

 

منبع: اتاق فرار انیگما


4تا از بهترین فیلم های ژانر بقا (تلاش برای زنده ماندن)

 

برترین فیلم های ژانر بقا


مریخی ( The Martian)

 

یکی از بهترین فیلم های جهان تو ژانر بقا همین فیلم مریخیه که به نوعی یه فیلم علمی – تخیلی منحصر بفرد هم محسوب میشه. تو این فیلم قهرمان داستان به خاطر اشتباه دوستاش مجبور شده تا مدتی در سیاره مریخ به تنهایی زندگی کنه. تلاش این انسان برای زنده ماندن و کارهای شگفت انگیزش، این فیلم رو به یه اثر بسیار تاثیر گذار و ستودنی تبدیل کرده.

 

پشت خطوط دشمن ( Behind Enemy Lines)

 

یه فیلم جنگی که موضوعش در مورد خلبانیه که توجریان جنگ بوسنی در حال عکسبرداری از خطوط دشمن دچار حادثه میشه و سقوط می کنه. بعد از سقوط، این خلبان باید تلاش کنه هم به دست سربازای دشمن کشته نشه و هم با محیط یخ زده اطرافش کنار بیاد و زنده بمونه. این فیلم اکشن بقا به کارگردانی جان مور بسیار در انتقال وضعیت سخت پیش اومده که به خاطر تنهایی، عدم توانایی برقراری ارتباط برای کمک و نا آشنایی با منطقه بسیار دشوارتر هم شده، موفق عمل کرد.

من افسانه هستم ( I am legend)

 

این فیلم بسیار زیبا به کارگردانی فرانسیس لارنس محصول 2007 امریکائه و ویل اسمیت به عنوان قهرمان داستان یکی از بی نظیرترین بازیهای خودش رو تو این فیلم به نمایش گذاشته. داستان فیلم از این قراره که ویروسی زندگی طبیعی انسان ها بر روی کره زمین را از بین برده و همه را به موجودات مخوف و ترسناکی تبدیل کرده که فقط شب ها می تونن از این طرف به اون طرف برن.

 روزها هم عرصه یکه تازی مردی به همراه سگشه که به نظر می رسه آخرین بازمانده از حیات قبلی کره زمینه و یک تنه زندگی سابق انسان بر روی کره زمین رو نمایندگی می کنه. این فیلم که ترکیبی جذاب از سینمای بقا و ژانر وحشته، با اومدن زنی به همراه بچش حوادث جدیدی رو رقم می زنه که جذابیت فیلم رو به میزان قابل توجهی افزایش میده.

 

خاکستری ( The Gray)

 

قهرمان این فیلم زیبا کسی نیست به جز لیام نیسون که در یه پالایشگاه نفتی تو الاسکا کار می کنه و شغلش کشتن گرگ هاییه که به محل کار کارکنا نزدیک میشه. در ادامه ی فیلم وقتی نیسون به همراه دوستاش برای زمان استراحت سوار هواپیما میشه، هواپیما سقوط می کنه و یه عده ای کشته میشن. نیسون به همراه بقیه بازمونده ها نه تنها باید خودشو از سرما و گرسنگی نجات بدن؛ بلکه باید از دست گله گرگ هایی که هر لجظه بهشون نزدیک تر میشن هم، جون سالم بدر ببرن.

 تو این فیلم جدال هیجان انگیز انسان با طبیعت اونقدر به خوبی نمایش داده شده که در هر لحظه از فیلم شاهد جدال نابرابری از انسان با محیط اطرافش هستیم که هم آدرنالین مخاطب رو بالا میره و هم قصه رو جذاب تر و متفاوت تر می سازه.

 

محموله ( Cargo)

 

این اثر به یاد ماندنی محصول سال 2017 استرالیا یکی از برترین های ژانر بقا به شمار میره. تو این فیلم، جهان به خاطر پاندمی ویروسی در حال فروپاشیه، دولت ها در حال از دست دادن قدرت ها و شهرها جولانگاه افراد آلوده ست. در این شرایط که هرج و مرج همه جا رو فرا گرفته، اندی که به تازگی همسرش رو به خاطر این بیماری از دست داده و تو مرز فروپاشی قرار داره باید به خاطر فرزندش قوی باشه و هم از فرزندش مراقبت کنه و هم برای زنده موندن تلاش کنه.

 تو این ژانر پر طرفدار فیلم های زیبایی مثل اورست، دور افتاده، مدفون، تنها بازمانده، جاده و ... هم قرار دارن که همشون ارزش دیدن و لذت بردن رو دارن. در طول تاریخ سینما، این ژانر جذاب و پر طرفدار همیشه مخاطبای زیادی داشته که همشون به نوعی از تلاش و تقلای انسان برای زنده موندن لذت می برن.

از اونجا که غریزه بقا تو همه انسان ها وجود داره، مخاطب به راحتی در این شرایط با قهرمان داستان همزاد پنداری می کنه و تو تمام فراز و نشیب ها همراه قهرمان داستان از تصور حس مرگ گریزان و فراریه. تو این ژانر هدف اصلی زنده موندنه و همه ی تلاش قهرمان داستان؛ رهایی از شرایطیه که توش گیر افتاده. شرایطی که باعث میشه همه ی نقاب ها کنار زده بشه و هرکس خود واقعیش رو به نمایش بذاره. تصویر دقیق و عمیقی که از شخصیت واقعی انسان ها تو این ژانر به نمایش گذاشته میشه، وجه تمایز اصلی این فیلم با ژانر های دیگه سینماییه.

تصور نزدیک شدن به مرگ اونقدر ترسناکه که اگه فیلم خوبی تو این ژانر ساخته بشه، قطعا جذابیت بالایی داره و مخاطب به خوبی ازش استقبال می کنه. این شرایط سخت فقط تو دل طبیعت و یا با سقوط هواپیما و ... رخ نمیده، این شرایط می تونه تو همین شهر و درست کنار ما هم رخ بده و انسانی برای زنده موندن دست و پا بزنه تا خودشو نجات بده.

ژانر بقا می تونه تو هر شرایطی شکل بگیره، فقط باید توجه داشت که قصه حول محور تلاش برای زنده موندن و فرار از اون محیط باشه مثل همون چیزی که تو اتاق های فرار طراحی و ساخته میشه.

 شاید علت اصلی محبوبیت اتاق های فرار واسه اونایی که عاشق این ژانر هستن هم به خاطر همین ماجراجوییها و هیجان های حاکم بر شرایط باشه. با این تفاوت که تو اتاق فرار بازیکن دیگه احتیاج به همزاد پنداری و تخیل نداره، چون قراره خودش قهرمان یه داستان باشه.

تنوع ژانر بقا می تونه یکی دیگه از دلایل محبوبیت این ژانر باشه که در مجموعه هایی مثل اتاق های فرار انیگما به این موضوع توجه خاص شده و این شرایط رو کاملا با موضوعات و سناریوهای مختلف برای بازیکن آماده کرده. بنابراین بازیکن می تونه انتخابی کاملا مطابق سلیقه و میل خودش داشته باشه .

اتاق فرار مجموعه انیگما پر از معماها و چالش هاییه که بر گرفته از زندگی واقعیه و بازیکن باید همه تلاشش رو بکنه  تا بتونه جان خودش و دوستاش رو نجات بده. شرایط سختی که می تونه فشار و استرس زیادی رو به بازیکن وارد کنه ولی برنده واقعی کسیه که تو این شرایط سخت بتونه با حفظ خونسردی، سخت ترین چالش ها رو پشت سر بذاره و درست ترین تصمیم ها رو بگیره.

در این شرایط اونایی می تونن به درستی از عهده مدیریت بحران بر بیان که مهارت های خاصی مثل حفظ خونسردی، کار گروهی، دقت و تیزبینی، مهارت های درست اندیشدن و حل مساله  و... رو به خوبی یاد گرفته باشن. البته اتاق های فرار مجموعه انیگما جوری طراحی شدن که ناخوداگاه شما رو تو این مسیرها قرار میده و با فعال سازی مغز و حل کردن معماها فرصتی ایجاد می کنن که ناخودآگاه از همه تواناییهای ذاتیتون استفاده کنین و از لحظه لحظه یه بازی قهرمانانه و تلاش برای زنده موندن، لذت ببرین.

ژانر بقا اصلی ترین سناریوی موجود تو اتاق های فرار مجموعه ی انیگماست بخصوص تو اتاق روانی، اتاق هایی که بهترین شرایط رو براتون فراهم می کنه تا مثل یه قهرمان واقعی، برای زنده موندن اعضای گروهتون تلاش کنین و تمام اونچه که تا حالا تو فیلمها دیدید رو بازی کنین.

 

منبع: اتاق فرار انیگما


6 فیلم با موضوع بیماران روانی

به طور کلی کسایی که به هر نحوی با اختلالات روحی و روانی دست و پنجه نرم می کنن، معمولا از لحاظ جسمی کاملا سالمن ولی کم کم که بیماری پیشرفت می کنه، تواناییهاشون رو از دست میدن و مشکلاتی براشون پیش میاد که در شرایط حاد باعث طرد شدنشون از جامعه هم میشه.

این افراد که اغلب از درون به مرز نابودی رسیدن، از مشکلات بسیاری رنج می برن و ثبات روحی و روانی ندارن. ویژگیهای مشترک اینجور آدما معمولا ترس، فوبیا؛ پارانویا و... ست که توجه فیلم سازان برجسته ای چون استنلی کوبریک، آلفرد هیچکاک، دیوید لینچ، کریستوفر نولان و... را جذب کرده و باعث به وجود اومدن آثار بی نظیر و ماندگاری در دنیای سینما شده.

در اینجا به چند نمونه از بهترین های این ژانر اشاره می کنیم:

 

روانی

 

فیلم روانی ساخته آلفرد هیچکاک که در فهرست" صد سال... صد فیلم "بنیاد فیلم امریکایی رتبه هجدهم را به خودش اختصاص داده، یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینمای جهانه که بعضی از صحنه ها و سکانس هاش در ژانر تریلر بی نظیر و بی سابقست. داستان این فیلم در مور زنی به نام ماریونه که پول هنگفتی از رئیسش می دزده و به مسافرخونه ای در حومه شهر پناه می بره که مردی به نام نورمن بیتز اونجا رو اداره می کنه. اتفاقات شومی که تو این مسافرخونه برای ماریون میفته، اونقدر تاثیر گذاره که بارها و بارها از سوی منتقدان و استادان دانشگاه مورد نقد و بررسی قرار گرفته.

پایان غیر منتظره این فیلم یکی دیگه از پایان بندی های ماندگار دنیای سینماست.

 

جوکر

 

این فیلم روانشناختی یکی از بهترین فیلم های سال 2019 هم به شمار میاد. شخصیت اصلی داستان، آرتور، ذاتا انسان مهربونیه که به قول خودش دوس داره تو دنیای پر از سیاهی و فقر، لبخند را به لب همه بیاره. آرتور که گذشته و کودکیه بسیار سخت و ناراحت کننده ای داشته، در طول سالیان وقتی مورد تمسخر متمادی و آزار پی در پی مردم قرار می گیره، هیولای ناخودآگاهش به نام جوکر تبدیل به خطرناک ترین جنایتکار شهر میشه.

این فیلم خلاقانه به خوبی اثرات مخرب زندگی در کلان شهر ها و تاثیرش بر روح و روان انسان ها رو به نمایش میذاره.

 

جاده مالهالند

 

دیدن فیلم های روانشناختی بدون دیدن فیلم های دیوید لینچ قطعا ناقصه. جاده مالهالند یکی از بهترین فیلم های معماییه که در مورد دختر جوانی یه که سرشار از امید و زندگیه و واسه تبدیل شدن به ستاره جدید هالیوود، رهسپار سفری به لس آنجلس میشه. اونجا با زنی آشنا میشه که بعد از یک سانحه رانندگی حافظه شو از دست داه و دچار فراموشی شده. دختر برای کمک به این زن وارد ماجراهای پیچیده ای میشه که بسیار تو در تو و عجیبه.

تو این فیلم مرز بین خیال و واقعیت خیلی باریک و نامحسوسه. با توجه به این که صحنه های فیلم پر از سمبل و دیالوگ های پیچیده و سکانس های عجیبه، این فیلم رو باید چند بار ببینیش تا همه چیز دستگیرت بشه.

 

حس ششم

 

یه فیلم روانشناختی تمام عیار با المان هایی از ژانر فراطبیعی که به خاطر پیچش غیر منتظره داستانی اش بسیار محبوب و پر طرفداره. این فیلم در مورد پسر نوجوونیه که توانایی دیدن ارواح مردگان رو داره و این تجربه ها، چالش های روحی و روانی بسیاری براش درست کرده که زندگی شخصی و تحصیلیش رو تحت تاثیر قرار داده. مادرش که نگران وضعیت پسرشه، اونو پیش روان شناس متخصص کودکان ( با بازی بروس ویلیس) می بره تا با کمک اون بتونه از مشکلات پسرش کم کنه.

این فیلم سکانس های بی نظیری داره که مو به تن بیننده سیخ می کنه و کمتر کسی انتظارش رو داره.

 

درخشش

 

یه فیلم بسیار زیبا و تاثیرگذار از استنلی کوبریک که برگرفته از رمانی به همین نام نوشته استفن کینگه. این فیلم که کمی از المان های وحشت رو هم داره، در مورد خانواده ایه که تصمیم می گیره زمستان رو تو هتلی سپری کنن که تو این فصل به کلی تعطیله، واسه همین اونا حاضر میشن در ازای دستمزد از هتل مراقبت کنن. با به وجود اومدن این شرایط پدر خانواده تصمیم می گیره از این سکوت و فرصت استفاده کنه تا داستان ناتمامشو تموم کنه. اما شرایط جوری پیش میره و وقایع به گونه ای رقم می خوره که این تنهایی پیامدهای شوم و منحوسی بر روح و روان اون به جا میذاره.

تو این ژانر فیلم های زیبایی مثل سکوت بره ها، باشگاه مشت زنی، اولدبوی، یادگاری و ... هم قرار دارن که هر کدوم به نحوی به وضعیت روحی وروانی شخصیت های داستان پرداختن. این سبک از فیلم به این دلیل که رابطه ای خیالی بین مخاطب و شخصیت های اصلی داستان ایجاد می کنه و باعث درگیر شدن مخاطب و چالش های روانی و ذهنی شخصیت اصلی فیلم میشه، خیلی پر طرفداره. در اصل این فیلم ها برای این ساخته میشن تا با ذهن بیننده بازی کنن و با ایجاد صحنه های رازآلود و پیچیده تماشاگر رو مجذوب خودشون بکنن.

افرادی که چنین فیلم هایی رو دوس دارن، علاوه بر فضای رازآلود بودن حاکم بر این فیلمها از دنبال کردن معماها و چالش های موجود تو فیلم هم لذت می برن. این افراد که معمولا ترجیح میدن جای قهرمان داستان باشن، مدام تو ذهن خودشون خیال پردازی می کنن که اگه جای قهرمان داستان بودن؛ این اشتباه رو مرتکب نمی شدن.

این افراد بهتره جای خیال بافی به بازی اتاق فرار ی سری بزنن که با شرایطی کاملا شبیه سازی شده ،بازیکنا رو در چنین محیط های چالش برانگیزی مانند فضای این جور فیلم ها قرار میده. اتاقهایی مثل اتاق روانی با سناریویی پیچیده که از همون اول مرز بین خیال و واقعیت رو از بین می بره و بازیکن رو تو فضایی غوطه ور می کنه که کاملا شبیه فضای داستان های ژانر روان شناختیه و بازیکن باید با زیرکی و استفاده درست از سرنخ ها خودشو از مخمصه ای که توش گیر افتاده؛ نجات بده.

دکتر هلمز یه قاتل روانی بالفطره ی باهوشه که در سال 1983 با خریدن یه هتل در حوالی شیکاگو امریکا اونو به محلی برای رسیدن به خواسته ها و امیال شیطانیش تبدیل می کنه. اون که با کشتن کارمندا و از بین بردن جسدشون، سعی در آروم کردن خودش داره، یه بیمار روانیه تمام عیاره که به هیچ کس رحم نمی کنه.

دکتر اچ اچ  هلمز هر چن وقت یه بار واسه استخدام کارگر هتل آگهی میده و از بین اونا یه نفر رو انتخاب می کنه تا به صورت آزمایشی چند روز اونجا کارکنه. در صورت استخدام، شمامی تونین خودتون رو محک بزنین و ببینین تا چه حد می تونین تو شرایطی که ترس و اضطراب سراسر وجودتون رو پر کرده، به عنوان یه بازیکن بر ترستون غلبه کنین و در شرایط بحرانی تصمیم های عاقلانه بگیرین.

مقابله با این قاتل روانی که اصلا کاراش از روی عقل و منطق نیست، قطعا خیلی دلهره آوره. ولی سرنخ هایی که تو مسیرتون قرار داره به شما این فرصت رو میده تا با تحلیل شرایط و وقایع به یه راه حل منطقی و درست برسین.

 این اتاق با این سناریوی جذاب و معماهای منحصر بفردش منتظر همه اوناییه که تصمیم دارن علاوه بر تجربه یه سرگرمی جدید، خودشون رو به یه چالش سخت و پر التهاب دعوت کنن.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

 

وجود جن تو حموم عمومی واقعیت داره؟

 

موضوع حضور جن و پری تو حمام های قدیمی ایرانی، تاریخی نسبتا قدیمی داره، شاید به اندازه طول عمر خود حمام. به همین خاطر بعضیا حتی از رفتن به صحن حمام هم واهمه داشتن، چه برسه داخل دالان ها و خزینه های تاریک. جالب ترین حکایت در مورد افرادی که از حموم رفتن می ترسیدن، بر می گرده به مظفرالدین شاه قاجار که هر وقت هوس حمام به سرش می زد، امیر بهادر جنگ، وزیر دربار رو به حمام می فرستاد تا اجنه رو از اونجا دور کنه. البته اونایی که مثل شاه مملکت وزیر جنگ نداشتن، برای دور کردن اجنه، از جام چهل کلید استفاده می کردن که از برنج ساخته شده بود و دسته ای داشت که اونو سوراخ می کردن و یه سری دعاهای مخصوص رو به خط خوش روی اون می نوشتن.

در هر صورت انگار ارتباط مستقیمی بین جن و حمام های قدیمی وجود داشت، یعنی اولین چیزی که معمولا از خزینه ها و دالان های تو در توی حمام های قدیمی به ذهن میاد، وجود موجوداتی عجیب و غریبیه که هر کسی یه اسمی براش میذاشت. جن ها همیشه پای ثابت ماجرا های حمام های قدیمی، قنات ها و قلعه ها بودن که بعید می دانم این افسانه ها واقعی باشن، ولی داستان های زیادی از اون دوران نقل میشه که همش رو هم نباید به حساب دیدن سایه و توهم باطل گذاشت.

جن در اصل یه لغت عربی به معنی موجود پنهان و نادیدنیه و در فارسی به جاش از لغت پری استفاده می کنن. در باور عامه جن به شکل انسانه که پاهاش مثل بز سم داره، رنگ موهاش بوره که مژه های درازش با مژه انسان فرق داره. این موجود که می تونه به انسان آسیب هم برسونه، تو جاهای ترسناکی مثل حموم های قدیمی، قلعه ها و عمارت های متروک و... زندگی می کنه.

روزگاری بر این باور بودن که جن ها شب ها به حمام میرن و مراسم عروسی و عزای خودشون رو تو حمام برگزار می کنن، به همین خاطر خیلیا از این که شب ها به حمام برن خودداری می کردن. حتی بعضیا عقیده داشتن که جن ها برای اغفال و فریب مردم و کشوندنشون به گرمابه، زودتر از موقع مقرر تو بوق حمام می دمند. واسه همین اگه کسی بنا به هر دلیلی، یه وقتی هم مجبور می شد؛ صبح خیلی زود یا شب هنگام به حمام بره، سعی می کرد خیلی با احتیاط تو حمام قدم برداره و با هر بار آب گرم ریختن روی سر و بدنش یه" بسم الله الرحمن الرحیم" بگه تا هم اجنه رو از خودشون دور کنه و هم آسیبی بهشون نرسونه. البته بیشتر آدما از این می ترسیدن که خدایی نکرده؛ بهانه ای دست جن ها بدن و مثلا بچه هاشونو با آب گرم بسوزونن، که در اون صورت گرفتار عذاب اجنه کافر میشدن. تو این بین عده ای هم معتقد بودن که ذکر" بسم الله "به نوعی دعوت از اجنه ست و باید ذکر رو به صورت کامل بگی تا بتونی از شر اجنه در امان بمونی.

در هر صورت بعید نیست تو دورانی که هنوز برق نبود، مردم هر تاریکی یا سایه ای را به حساب اجنه بذارن. البته آدمایی هم بودن که تخیلات خودشون رو با آب و تاب واسه دیگران تعریف می کردن و از اجنه ای می گفتن که دیدن و تو مراسم عروسیش شرکت کردن. در اون دوران که خبری از فیلم و سینما نبود، این داستان گوییها حکم ژانر وحشت رو داشت که افراد از شنیدنش هم وحشت می کردن و هم لذت می بردن.

در اون زمان ها یه سری  افراد هم برای تجربه حس ترس و هیجان به گرمابه ها می رفتن. واسه اونا گرمابه فقط جایی واسه استحمام نبود، بلکه یه مکان وهم اور و خوفناک بود که خزینه های تنگ و تاریکش حس ترس نفس گیری رو بهشون القا می کرد. ترس لذت بخشی که الان هنگام دیدن فیلم ترسناک به آدم دست میده.

اگه واقعا به شنیدن این جور داستانای ترسناک علاقه دارین و هر چن وقت یه بار پای صحبت مادربزرگا و پدربرگا میشینین تا ماجراهایی از اون دوران براتون تعریف کنن. بهتون پیشنهاد میدم به جای تخیل شرایط ترسناک، به یه مکان واقعی و پر از توهم سر بزنین و حسی دقیقا شبیه به آنچه که تو داستانها شنیدین رو لمس کنین.

اتاق فرار ترسناک با سناریوهای جذابی که روایتگر ترس و دلهره هستن، جوری مخاطب رو جذب می کنن و باعث تحریک حس کنجکاوی و ماجراجویی بازیکنا می شن که همین باعث غوطه ور شدن تو فضای داستان و درگیر شدن با سناریو میشه. البته باید به این نکته توجه داشت، آدمایی که علاقمند به ژانر روح و تسخیر هستن، انقد داستان در این مورد شنیدن که اگه سناریوی اتاق فرار فیک و غیر واقعی به نظر بیاد، از همون اول احساس کسلی و دلسردی می کنن و قطعا از همراهی با جمع لذت نمی برن.

 

اسکیپ روم دلاک

 

اگه جزء آدمای سخت گیری هستین که هر چیزی راضیتون نمی کنه، یه پیشنهاد فوق العاده وجود داره که اصلا قابل قیاس با بقیه اتاق های فرار دیگه نیست. مجموعه انیگما متشکل از یه تیم حرفه ای و زبده تلاش کرده تا از همون اول ماجرا، با یه سناریوی قوی و استخون دار، بازیکنا رو شیفته و شیدای ادامه ماجرا کنه. مجموعه اتاق فرار انیگما برای شما ی پیشنهاد جذاب داره و اونم بازی تو ی فضای 1000 متری گرمابه محسن هست. یعنی شما واقعا وارد ی حمام عمومی قدیمی میشید و این بازی برای گروه هایی با تعداد بالا بی نظیره. اتاق فرار دلاک بزرگترین و پرمعماترین اتاق فرار ایران هست و زمان بازی هم حدود 3 تا 3.5 ساعت هست. وقتشه که برای رفتن به اتاق فرار دلاک که تو سال 1401 تاسیس شده گروهتو باخبر کنی.

خاطره ای که از این اتاق خواهید داشت به اندازه همه داستان های ترسناک مربوط به حمام های قدیمی دلهره آور و هیجان بخشه که به یکی از بهترین تجربه های دور همیتون تبدیل میشه.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

 

از کجا بفهمیم هیجان مثبت داریم یا هیجانی منفی؟

 

هیجان را می توان به دو نوع هیجان مثبت و هیجان منفی تقسیم بندی کرد. به هیجان هایی مانند عشق، شادی، خنده و گریه از سر شوق هیجان مثبت و به هیجان هایی مانند اضطراب، افسردگی، خشم، حسادت، ترس، احساس گناه، احساس ناکامی و غم هیجان منفی می گویند. درباره هیجان های منفی یک نکته را فراموش نکنیم و آن این که هر هیجان منفی هم الزاما و کاملا منفی نبوده و بستگی به میزان «تاثیرگذاری» آن حس روی فرد دارد.

۴ هیجان اصلی

خشم

خشم نوعی هیجان و وضعیت روانی است که در نتیجه آزردگی شدید افراد به وجود می آید. از جمله علائم ظاهر شدن این این نوع از هیجان افزایش فشار خون، افزایش تعداد ضربان قلب و افزایش میزان آدرنالین ترشح شده در خون می باشد. بنابراین خشم نوعی هیجان است که مغز ما نسبت به درد وارد شده از خود بروز می دهد.

غم

نوع دیگری از هیجان، غم است. غم احساسی است که در نتیجه وارد شدن ضرر به فرد یا از دست دادن چیزی یا کسی ایجاد می شود. این نوع هیجان معمولاً با اشک، کاهش انرژی بدن و انزوا خود را نشان می دهد. البته، این نوع از هیجان یک امر طبیعی در همه افراد است اما افزایش بیش از حد این هیجان به همراه اضافه شدن عوامل استرس زای دیگر ممکن است افسردگی را در افراد ایجاد کند.

ترس

ترس نوعی از هیجان است که در واکنش فرد نسبت به خطرات واقعی پیرامون خود به وجود می آید و یک هیجان ناخوشایند می باشد. برخی از نظریه پردازان مانند جان واتسن و پال اکمن، ترس را واکنشی به محرک های منفی خاص می دانند که از ساز و کارهای بقا می باشد

شادی

هیجان خوشحالی یک حالت روانی در افراد همراه با احساس لذت، عشق، خوشبختی و شادی می باشد. محققان به این نتیجه رسیده اند که شادی منجر به تقویت سیستم دفاعی بدن و تقویت سیستم اعصاب خواهد شد . بنابراین از این نظر یکی از زیباترین هیجان ها نیز می باشد زیرا بسیار برای شما خوشایند بوده و برای جسم شما مفید است.

هر یک از این ۴ هیجان اصلی در زندگی بسیار اتفاق می افتند و ما در کل زندگی با آن ها سر و کار داریم، البته میزان مزایا یا معایبی که هر یک از این هیجان ها برای ما دارند بستگی به شدت آن ها نیز دارد. شما نیز در زندگی روزمره خود همراه با انواع مختلف هیجان ها دست و پنجه نرم می کنید و این روند از دوران نوزادی شروع شده است. حال برخی از هیجان ها لذت بخش هستند (مانند شادی) و برخی دیگر آزار دهنده و ناخوشایند (مانند غم) می باشند.

بازی ها و تخلیه هیجان

پرداختن به بازی های هیجان انگیز برای تخلیه سطحی هیجان مناسب بوده و راهی برای ایجاد شعف و شادی است. به همین دلیل این قبیل بازی ها و ایجاد هیجان می تواند تا حدی بهداشت روانی جامعه و فرد را تامین کند. برای مثال تماشای فوتبال یا رفتن به استادیوم، سطح انرژی روانی فرد را بالا می برد. این مساله، باعث ایجاد شادی در فرد و در نتیجه در جامعه می شود، اما اگر مشکل فرد عمیق باشد، بازی هایی که برای تخلیه هیجان طراحی می شوند، تاثیر چندانی روی فرد نداشته و باعث درمان او نمی شوند. در کل، انجام این بازی ها و هر تفریحی به شیوه درست می تواند باعث شادی شود.

 

اتاق فرار رویا سراسر هیجان

فکر کن چشماتو ببندی و وقتی دوباره بازشون میکنی یهو یه جای خیلی عجیب و رنگارنگ باشی که هیچ خاطره ای ازش نداری و برات کاملا جدیده.

دیوارا، زمین، نور و هرچی که دور و برته رو تا حالا اینجوری کنار هم ندیدی.

خیلی زود متوجه میشی که این دنیای فانتزی هم قوانین خاص خودش رو داره و برای خارج شدن ازش، باید محدودیت ها رو کنار بزاری.

اتاق رویا بر پایه فعالیت بدنی هست.ابتدای بازی اتاق فرار به شما کلاه مخصوص داده میشه.

تم این اتاق کاملا فان هست و البته پر از هیجان و اتفاقات باحال و خنده دار برای شما و گروهتون.

اتاق فرار رویا همونجاییه که میتونی توش هیجان ماجراجویی ها رو فراتر از واقعیت و بدون حد و مرز در اتاق فرار انیگما تجربه کنی!

 

منبع: اتاق فرار انیگما

 

چجوری اتاق فرار انتخاب کنیم؟

 

نحوه انتخاب اتاق فرار یکی از موارد مهم در هنگام بازی 60 دقیقه ای است، خصوصاً اگر با گروهی هستید که قبلاً این اتفاق را تجربه نکرده اند. اولین نکته ای که باید در ذهن داشته باشید سطح دشواری است که می خواهید دنبال کنید.

برخی از اتاق ها چالش برانگیزتر از اتاق های دیگر هستند و اتاق فرار انیگما می تواند به شما کمک کند تا بر اساس مهارت های حل معما و فرار از اتاق، سطح مناسب اتاق را برای خود انتخاب کنید. فضای اتاق فرار برای افراد مبتدی معمولاً برای کسانی است که تجربه ای در رویدادهای اتاق فرار ندارند و نمی دانند چه وقایعی انتظار آنان را میکشد! برخلاف تصور عمومی، ممکن است برای گروه شما لذت بیشتری داشته باشد که قبل از رفتن به اتاق هایی با معماهای پیشرفته، در سطح مبتدی خود را محک بزنید.

یک اتاق با سطح متوسط ​​برای افرادی که قبلا بازی اتاق فرار را انجام داده اند اختصاص داده شده است، انتظارات آنها از بازی، یک پایان بی نقص و بدون اتلاف وقت می باشد. به همین ترتیب، یک اتاق فرار پیشرفته برای افراد و گروه های ماجراجو که قبلاً اتاق فرار را زیاد تجربه کرده اند، مناسب است و آنها ترجیح می دهند اتاقی را انتخاب کنند که به آنها کمک کند حتی قبل از اتمام وقت، در تفکر و منطق خود فرو روند.

فرار از اتاق همچنین توسط معماهای مختلف که در اتاق گنجانده شده طبقه بندی می شود. همانطور که همه ما می دانیم، روش های مختلفی برای حل هر معما یا انجام یک بازی وجود دارد. برای بعضی، نقاط قوت در منطق نهفته است، دیگران چشم جستجو دارند، در حالی که بقیه در فعالیت های بدنی سرآمد هستند. این سه مورد (منطق ، جستجو و فیزیکی) همگی برای هر اتاق معماهای اتاق فرار موجود هستند.

انتخاب امکانات و تم اتاق فرار

امکانات اسکیپ روم دارای سه دسته کلی است که تجربه بازیکن را هدایت می کند: ماجراجویی، رمز و راز و وحشت. هر موضوع دارای یک نوع سختی است که از سختی کم تا زیاد متغیر است. گروه خود را بسنجید و ببینید به نظر شما کدام سطح و موضوع برای گروه شما بهترین یا سرگرم کننده است. بالاخره شما دنبال تجربه هستید نه استرس!

ماجراجویی

این اتاق در بخش سختی کم طبقه بندی می شود. به این معنی که بازی زمان بندی شده است، اما به اندازه سایر اتاق ها دارای سختی زیاد نیست. تم ماجراجویی برای هر بازیکنی که می خواهد اوقات خوبی داشته باشد، بخندد، سرگرم شود و معمای آن سبک باشد عالی است.

رمز و راز و تعلیق

اتاقی با موضوع رمز و راز که در بخش متوسط ​​طبقه بندی می شود و می تواند جهشی از تاریکی، صداهای شبح وار، مضامین زندان یا فرار از دست یک قاتل روانی مثل اتاق روانی وجود داشته باشد. اگر دوست دارید ضربان قلب خود را تندتر کنید، این یک اتاق مناسب برای شما و گروه شما است.

یک اتاق را بر اساس اندازه گروه خود انتخاب کنید

در حالی که می توانید از هر اتاق تم برای گردش گروهی خود استفاده کنید، برخی از موضوعات اتاق فرار وجود دارد که برای گروه های بزرگتر بر اساس تنظیمات مناسب تر است. برای گروهی که بیشتر از تایمرهای اول تشکیل شده اند، انتخاب اتاقی که همه از آن لذت ببرند ضروری است! این می تواند به معنای یک اتاق ماجراجویی ملایم یا موضوع معمایی/تعلیق متوسط ​​باشد.

در اتاق فرار انیگما هر اتاقی را که انتخاب کنید، نیاز خود را مشخص کرده اید. تم اتاق فرار خودتون رو بسته به شخصیت خودتون انتخاب کنید و این جمله که ترسو هستم اما شاید در اتاق فرار نترسم اشتباه محض است. اتاق فرار رو جوری انتخاب کنید که بهش علاقه دارید:

شاد و هیجانی: اتاق رویا

ترسناک: اتاق کلبه

ترسناک مهیج: اتاق روانی

تاریکی مطلق و ترس و دلهره: اتاق تسخیر

معمایی: اتاق قتل مرموز

معمایی مهیج: اتاق جنگ

دلهره آور و بسیار ترسناک: اتاق هالای پوزان (اتاق فرار کرج)

 

منبع: اتاق فرار انیگما

 

سخت ترین معماهای حل نشده در تاریخ

همین حس کنجکاوی که شما رو به سمت این مطلب کشوند باعث شد که ما بریم دنبال معماهایی که تا حالا حل نشده و هنوزم بصورت مرموز باقی موندن. یادمه تو بچگیامون همش دنبال نقشه گنج بودیم و دیدن کارتون هایی مثل گالیور و خانواده دکتر ارنست باعث میشد که همش دنبال رفتن به ی جای عجیب و غریب یا پیدا کردن نقشه گنج باشیم. در واقع ما عاشق حل کردن معماهای گنجونده شده تو نقشه های گنج بودیم و با همین حس تا این سن بزرگ شدیم. هنوزم که هنوزه تا ی فیلم معمایی جنایی پخش میشه تا تهشو درنیاریم ول کن ماجرا نیستیم و وقتی نقش اصلی فیلم تمام معماها رو حل میکنه و به جواب میرسه ی جوری خوشحالی میکنیم انگار پای فوتبال نشسته بودیم و تیم ما دقیقه 90 گل زده و قطعاااا با صدای بلند میگیم: دیدی من گفته بودم تهش اینجوری میگه. حالا اگه بفهمی هنوزم معماهایی هستن که حل نشده، چه حسی پیدا میکنی؟ مو به تنتون سیخ شد؟

هرچی علم پیشرفت کرد و لایه های گسترده تری از اون برای انسان مشخص شد، سوالا هم عجیب غریب تر و بیشتر شدن، واسه همین انسان ها هم با انواع پژوهش ها و تحقیقات تلاش می کردن تا جوابای درست رو پیدا کنن. به طوری که الان خیلی از سوالایی که شاید تو اعصار گذشته دلیل و منطقی براش پیدا نمی شد، با پیشرفت دانش، دلایلی کاملا واضح و منطقی دارن.

این چرخه که در طول قرن ها هم چنان ادامه داره، همیشه هم موفق نبوده و هنوز هم معماها و سوالایی وجود داره که هیچ جواب واضح و مشخصی واسش پیدا نمی شه. البته کسایی هم هستن که معتقدن این سوالا و معماها بی جوابن و هر چه از عمر بشر بگذره و علم و دانش پیشرفت کنه، باز هم لاینحل و بی پاسخ می مونن.

در اینجا به چند نمونه از معماهای حل نشده و سرگرم کننده که هنوز برای پژوهشگران و دانشمندان ناشناخته ست، اشاره می کنیم:

دست نوشته های ووینیچ

کتاب دست نوشته های ووینیچ ( Voynich manuscript ) که در سال 1912 بدست آمده، کتابیه 240 صفحه ای که به خطی عجیب و نامعلوم نگاشته شده که در اون تصاویری رازآلود از گیاهان و نمودارهای عجیب و غریب دیده میشه. این کتاب که لقب مرموزترین کتاب خطی دنیا رو به خودش اختصاص داده، نویسنده نامعلومی داره و تا حالا رمز گشایی نشده.

مثلث برمودا

برمودا یه گروه جزیره تحت حکمرانی دولت بریتانیائه که 138 جزیره داره و در اقیانوس اطلس شمالی قرار گرفته. مهم ترین رمز و راز این مثلث برمی گرده به ناپدید شدن کشتی ها و هواپیماهایی که تو این محدوده در حال حرکت بودن. نخستین گزارش ثبت شده از این منطقه اشاره داره به گزارش کریستف کلمب که گفته بود قطب نما تو این محدوده جهت های عجیبی رو نشون می داد.

تو همین دو دهه گذشته، دو ناپدیدی در مثلث برمودا اتفاق افتاد؛ یکی در سال 2015 که یه کشتی حمل بار با 33 نفر خدمه که در طوفان گیر افتاده بود؛ برای چند هفته ناپدید شد و بعد از چند هفته کشتی بدون هیچ اثری از خدمه پیدا شد، دیگری هم یه هواپیما با چهار مسافر، که هنوز هیچ اثری ازشون پیدا نشده.

این پدیده هم تا حالا تو دنیای علم، ناشناخته و بی پاسخه.

مجسمه کریپتوس

اثر زیبای جیم سنبورن که در محوطه آژانس اطلاعات مرکزی در لانگلی، ویرجینیا قرار داره علاوه بر زیبایی، یه اثر معمایی حل نشده هم به شمار میره. این اثر شامل 1800 نویسه ( Character ) هست که از دل یه رمان قدیمی بیرون اومده و چهار پیغام رو تشکیل میده. البته تقریبا کل این معما حل شده ولی بخش سخت ماجرا یعنی قسمت چهارم با 95 نویسه باقی مونده که جزء سخت ترین کدهای شناخته شده محسوب میشه.

این مجسمه یه چالش واقعی واسه اوناییه که ادعای رمز گشایی دارن.

صفحه فستوس

قطعا عجایب هفتگانه جهان بدون نام این صفحه کامل نمیشه، این لوح که متعلق به 1700 سال قبل از میلاد مسیحه، توسط یه باستان شناس ایتالیایی به نام لویجی کشف شد. بررسی ها نشون میده این اثر حاوی 45 علامت مجزاست که نگارشش به صورت ساعت گرد به سمت مرکزه، ولی تا حالا هیچ کس نتونسته این لوح رو رمز گشایی کنه.

با توجه به این که رمز نگاری عجیب و غریب این لوح به هیچ یک از نوشته های اون دوره شباهت نداره، بعضیا این اثر رو به تئوری فضانوردان باستانی ربط میدن.

رمزهای بیل سایفر

این مجموعه در اصل سه متن رمز نگاری شده ست که نقشه ای از یک گنجینه باستانی دفن شده در زیر زمین رو نشون میده، متن اول در مورد مکان گنجینه ست که هیچ وقت رمز نگاری نشده، متن دوم که حل شده، محتوای این گنج رو نشون میده که شامل طلا، نقره و جواهراتی مانند الماسه، ارزش این دفینه 43 میلیون دلارتخمین زده شده، رمز سوم هم در مورد اسم صاحبان گنج و نزدیکاشونه.

از اونجا که قسمت اصلی گنج یعنی محل اون هنوز رمز گشایی و شناسایی نشده، بهتون پیشنهاد می کنم، تا اونجا که امکان داره  مهارتهاتون تو اتاق فرار رو افزایش بدین، شاید شما اونی باشین که این مجموعه با ارزش رو شناسایی می کنه.

قطعا اسرار و معماهای لاینحل دنیا به همین چند مورد ختم نمیشه و سوالات و مسائل زیادی وجود داره که نه تنها تا حالا هیچ پاسخی براش پیدا نشده؛ بلکه شاید سال های سال هم بدون جواب بمونن. باید بپذیریم که جهان پر از شگفتیه و همیشه رازهایی وجود دارن که هیچ توضیح منطقی و درستی براشون وجود نداره. این رازها می تونن درمورد ارواح و بشقاب پرنده ها باشن تا قتل و ماجرای گم شدن افراد. بدیهیه که انسان های کنجکاو برای رسیدن به جواب سوالایی که تو ذهنشون دارن، هیچ وقت دست از تلاش بر نمی دارن.

قطعا انکار توجیه مناسبی برای این شرایط نیست و انسان جستجوگر و کنجکاو همواره در تلاشه تا با درگیر شدن با این اسرارهای حل نشده، مغزش رو به چالش بکشه و تو این مسیر مثل یه کارآگاه ماهر به تجربه ای منحصر به فرد دست پیدا کنه.

برای رسیدن به چنین مرحله ای، مغز انسان مثل هر مهارت دیگه ای احتیاج به تمرین و ممارست داره تا با تکرار و آزمون و خطا به سطح گسترده ای از توانایی ها دست پیدا کنه و بتونه بر هیجان ناشی از برخورد با معماهای سخت فائق بیاد. با زیاد شدن این مهارت فرد می تونه با خونسردی و آرامش به محک زدن مهارت های کاراگاهیش بپردازه و لذتی وصف ناشدنی از شرایط و وقایع رو نصیب خودش بکنه.

برای رسیدن به این مرحله، واقعا لازمه که افراد علاقمند در شرایط مشابه با معماهای واقعی روبرو بشن، شرایطی مانند اتاق فرار تو مجموعه ی انیگما که کاملا تداعی کننده معماها و پازل های واقعیه و یه چالش پر فراز و نشیب واسه مغز به شمار میره. البته تو این مجموعه معمای غیرقابل حل نداریم، چون طبق نظر کارشناسا در صورتی که معما خیلی سخت یا غیر قابل حل باشه، بازیکن رو دلسرد می کنه که اصلا خوشایند نیست. با این وجود تعدادی از معماهای مجموعه خیلی دشوارن که لازمه بازیکنا با دقت و تیزبینی همه سرنخ هایی که تو اتاق قرار داره رو دنبال کنن که همین انگیزه ای میشه واسه پیدا کردن راه حل و رسیدن به هدف نهایی.

در هر صورت حل کردن معما و قرار گرفتن تو شرایط رمزآلود میتونه جذابیت های خاص خودشو داشته باشه که واسه افراد کنجکاو هم یه سرگرمی فوق العادست و هم یه تمرین واسه مغز، از نظر علمی هم حل کردن پازل، جدول و... مغز رو فعال و شاداب نگه می داره.

بودن تو محیط ها و فضاهای معمایی که شرایط واقعی رو برای مغز تداعی می کنه مثل اتاق جنگ، به مراتب اثر بخشی بیشتری نسبت به بازیهایی مثل شطرنج و جدول داره و طراحان مجموعه انیگما با آگاهی از این موضوع تلاش کردن هم در طراحی معماها و هم در طراحی سرنخ ها به نوعی مغز رو به چالش بکشن و همه عوامل رو جوری در کنار هم قرار بدن تا مغز بتونه رفته رفته مهارتهاشو بیشتر کنه و با فائق اومدن بر ترس در شرایط بحرانی، تصمیم های درست و منطقی بگیره. کنترل هیجان و قرار دادن مغز در شرایط تصمیم گیری منطقی، مهارتیه که تو اتاق های فرار مجموعه انیگما بهش توجه خاص شده و سعی کردن تا با قرار دادن بازیکنا در جریان بازی، به صورت ناخودآگاه این شرایط رو کم کم ملموس و اجرایی کنن.

بنابراین اگه علاوه بر سرگرمی و هیجان به دنبال کسب مهارت و بالابردن تواناییهای مغزتون هم هستین، یه سر به مجموعه اتاق فرار انیگما بزنین تا معنای واقعی لذت و هیجان رو درک کنین.

 

منبع: اتاق فرار انیگما

 

صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 صفحه بعد