x تبلیغات
اتاق فرار انیگما

خاص ترین سرگرمی ها در برج میلاد

تا حالا شده بخواید یک روز کامل تفریح کنید؟

بعد برای همین خواسته هی باید بری شرق و بیای غرب تهران و دنبال ی رستوران خوب باشی و کلی دردسر دیگه. الان ی پیشنهاد خیلی خوب براتون دارم و اونم برج میلاده. جایی که شما از جلو در تفریحت شروع میشه تا نوک برج به اضافه دسترسی عالی و همین باعث شده برج میلاد ی مکان خاص باشه. شاید بپرسید تفریحات برج میلاد چیا هست حالا که انقدر میگید. پس تا آخر این مقاله با انیگما یاشید.

برج میلاد که در اصل واسه بهبود وضعیت آنتن دهی موبایل و ارسال سیگنال های تلویزیونی طراحی و ساخته شده بود، الان دیگه بیشتر به عنوان یه مرکز تفریحی، گردشگری و هنری خیلی بزرگ حساب میشه که نه تنها تو مملکت خودمون همه میشناسنش بلکه تو کل دنیا به عنوان سمبل معماری و هنر ایرانی شناخته میشه.

این برج 12 طبقه با یه عالمه امکانات رفاهی، خدماتی و تفریحی از جاهای هیجانی شهر تهرانه که تقریبا برای هر سن و سالی مناسبه و باب دل هر سلیقه ایه. سرگرمی های برج میلاد اونقدر زیاد هست که اگه بخواین یک دل سیر بگردین و از دیدنیاش لذت ببرین، راحت میتونین یه روز کامل رو به این کار اختصاص بدین و ساعت ها محو زیبایی های خاصش بشین. تنوع دیدنی ها و سرگرمی های برج میلاد باعث شده که در حال حاضر این برج به عنوان یه مکان گردشگری باحال و مناسب، روزانه هزاران نفر بازدید کننده پیر و جوون داشته باشه حتی خانواده ها هم با خیال راحت می تونن با بچه هاشون از این مکان زیبا دیدن کنن و لذت ببرن.

درسته که برج میلاد با ارتفاع 435 متر به عنوان ششمین برج بلند مخابراتی دنیا از معماری خاص و منحصر بفردی برخورداره و در سطح بین الملل شهرت بسیار زیادی داره ولی قطعا دیدنی های برج میلاد به اینجا ختم نمیشه. حتی بالکن یا سکوی دید باز برج که در نوع خودش کم نظیره و امکان دیدن مناظر بسیار زیبا و وصف ناپذیر شهر تهران رو به بازدید کننده ها میده هم تنها دلیل محبوبیتش نیست و تو بخش های مختلف برج میلاد، یه سری دیدنی های خاص و زیبا برای بازدید کننده ها در نظر گرفته شده که تجربش اصلا خالی از لطف نیست.

به طور کلی دیدنی های برج میلاد به سه بخش  فرهنگی، هنری و سرگرمی تقسیم میشن که میشه هر کدوم از جاذبه های این برج رو تقریبا تو یکی از بخش ها قرار داد. مثلا موزه مشاهیر، موزه شهرداری، سکوی دید سر بسته و گنبد آسمان تو بخش هنری برج میلاد و سالن های سینما، دهکده اقوام ایرانی و مرکز همایش های بین المللی برج تو گروه دیدنی های فرهنگی قرار می گیرن. پینت بال، زیپ لاین و پیاده روی بر روی پل معلق برج، کاربازیا، سینما گیم، اتاق فرار انیگما و پارک دلفین ها هم جزء بخش سرگرمی های برج میلاد هستن که همگی با هم تو معروفیت و محبوبیت این برج نقش اساسی داشتن. رستوران گردان لوکس و بسیار مجلل برج با یه عالمه غذای تازه و باکیفیت رو هم عملا میشه تو همه گروه ها قرار داد و سرو غذای لذیذ و خوشمزه رستوران رو بخش پایانیه همه گشت و گذار ها در نظر گرفت.

 از بین این همه سرگرمی جذاب و هیجان انگیز که هر کدوم به تنهایی خیلی خاص و منحصر به فردن، اینجا میخوام از هر گروه یکی از بهترین ها و متمایزترین دیدنی های برج رو بیشتر معرفی کنم:

گنبد آسمان

گنبد شیشه ای آسمان که قطعا باید تو طبقه پایانی برج یعنی طبقه دوازدهم قرار داشته باشه؛ با 13 متر ارتفاع، از معماری زیبا و بی نظیری برخورداره که هنر دستان توانمند استاد رضا یحیایی، معمار برجسته ایرانیه. این اثر خاص و بی نظیر برگرفته از چهار عنصر آفرینشه ( آب،باد، خاک و آتش) که افراد رو به یاد عدالت، صلح و مبارزه میندازه. این گنبد زیبا که نشان دهنده تاریخ غنی امپراطوری پارسه، قطعا یکی از زیباترین بخش های برج به شمار میره که از چندین کیلومتر دورتر هم قابل رویته.

دهکده اقوام ایرانی

این بخش از برج میلاد که تقریبا محل برگزاری جشنواره های رنگارنگ ملی و قومیتی ایرانیه، فرهنگ و تمدن غنی ایرانی رو به نمایش میذاره و پر از سوغاتی ها، صنایع دستی و کلی المان فرهنگیه که می تونه برای همه خصوصا بچه ها آموزنده و جذاب باشه.

اتاق فرار انیگما

تیم انیگما در یک حرکت هوشمندانه بخشی از این مجموعه گردشگری رو به یک اتاق فرار بسیار بزرگ با کلیه تجهیزات اختصاص داده که در کنار یه عالمه بخش پرهیجان برج ، اتاق فرار انیگما مثل نگینی میدرخشه و به عنوان بخش تکمیلی سرگرمی ها و دیدنی های برج محسوب میشه.

مجموعه اتاق های فرار انیگما از اون جاهاییه که فقط برای علاقمندان به بازیهای معمایی و ترسناک جذاب نیست و تقریبا هر قشری رو به خودش جذب می کنه. این مجموعه خودش بخش های مختلفی داره و اتاق های مختلفش مثل اتاق جنگ، قتل مرموز، اتاق تسخیر،کلبه وحشت، اتاق روانی و اتاق رویا هر کدوم برای سلیقه خاصی تعبیه شده.

تنوع اتاق های فرار مجموعه انیگما و تمرکز این همه تنوع تو بهترین و بزرگترین برج تفریحی کشور که متناسب با هر سلیقه و سنیه، از اون ویژگیهای خاص و لذت بخشیه که کمتر جایی پیدا میشه. مثلا برای اکیپ دوستانه جوون عاشق اتاق فرار ترسناک، اتاق فرار روانی و یا تسخیر پیشنهاد فوق العادیه که هیچ وقت از انتخابش پشیمون نمیشین و یا اگه دنبال یه سرگرمی پرهیجان و شاد میگردین که برای همه اعضا خانواده مناسب باشه، اتاق فرار رویا رو انتخاب کنین که هم تجربش تکرار نشدنیه و هم پر از تحرک و انرژیه.

اصلا هم فک نکنین که چون این اتاقا معماگونه و یه کم ترسناکن، پس واسه همه اعضای خانواده مناسب نیست و بهتره به دنبال یه بازی و سرگرمی جایگزین واسه نوجوونا باشین. دقیقا برعکس تصور خیلیا تو طراحی معماهای اتاق فرار انیگما خیلی تیزبینانه و زیر پوستی تفریح و سرگرمی هم دیده میشه و پر از تحرک و خلاقیته.

تو اتاق های فرار انیگما انقدر از حل کردن معماها لذت می برین که اصلا نمی فهمین کی یه ساعت تایم بازی تموم شده و دیگه وقت خداحافظیه. علاوه بر این، کار تیمی و گروهی توی اتاق فرار مستقیم و غیر مستقیم مهارت فردی و گروهی افراد رو بیشتر می کنه و به همه خصوصا نوجوونا آموزش میده که از کنار هیچ نکته و موضوعی سرسری نگذرن. بالا بردن دقت و توجه به جزئیات هم یکی دیگه از خوبیای این بازیه که تکرارش باعث مهارت بیشتر تو این زمینه میشه.

البته بازی هالای پوزان اتاق فرار انیگما تنها بازی این مجموعه هست که تو برج برگزار نمیشه و مکان برگزاریش توکرجه. واسه همین اگه قصد رزرو دارین به صفحه اتاق فرار کرج برید.

در هر صورت اگه رفتین برج میلاد به هیچ وجه مجموعه اتاق فرار انیگما رو از دست ندین و با تجربه یه حس متفاوت، خاطره ای خاص و دوست داشتنی واسه خودتون و عزیزاتون بسازین.

منبع: مجموعه اتاق فرار انیگما

 

فوت های کوزه گری اتاق فرار

 

تا حالا شده بخواید ی بازی انجام بدید بعدش یکی بگه این بازی خوراک منه؟ مگه میشه ی مرد ایرانی توی اون جمع باشه و اینو نشنوید؟ حالا قراره از فوت و فن ی بازی معمایی به اسم اتاق فرار یا اسکیپ روم که کل جهان رو درگیر خودش کرده بگیم.

هر چی علم پیشرفت کرد؛ بازیا شکل و شمایل جدیدتری پیدا کردن و بیشتر به صورت مجازی و الکترونیکی ارائه شدن. بازیا دیگه فقط واسه بچه ها طراحی نمی شدن و کم کم بازیهایی شکل گرفتن که بتونه به نیاز بزرگترایی که به دلایل مختلف شخصی، خانوادگی، اجتماعی و ... از پرداختن به بعضی از دغدغه هاشون غافل موندن، پاسخ بده. بازیهای فکری، معمایی، جنایی و حتی جنگی، همه و همه می تونن از این دست موضوعاتی باشن که هر کدوم طرفدارای خاص خودشونو دارن و معمولا افرادی با علایق یکسان رو دور هم جمع می کنه.

شکل گیری کافه بازیا و اتاق های فراری که در حال حاضر خیلی هم پرطرفدارن؛ دقیقا برمی گرده به این جنبه ناشناخته وجود انسانی. تو این بازیا معمولا افرادی دور هم جمع میشن که از حل کردن معماها و سوالات؛ بیشتر از شوت کردن توپ لذت می برن و حال می کنن. بنابراین برای انتخاب بهتر؛ می تونین کاملا به دنبال علاقتون برین و برای لذت بیشتر؛ با اعتماد به سلیقتون قدم بردارین.

اگه اهل ریسک کردن و پیروی از الگوها هستین، پیشنهاد ما اتاق های فراره که می تونه خیلی بیشتر از حضور تو زمین فوتبال براتون جذاب باشه. البته حضور تو این جور جاها هم قوانین خاص خودش رو داره و صرفا برای ترشح آدرنالین بیشتر و ایجاد ترس و دلهره نیست.

اگه می خواین حس کنجکاوی خودتون رو ارضا کنین و ذهنتون رو تقویت کنین؛ باید به دنبال جاهایی باشین که اصلا از حس ترستون سوء استفاده نکرده باشه و در کنار سرگرم کردنتون به دنبال منظم کردن و دسته بندی ذهنتون هم باشه. جاهایی مثل مجموعه اتاق فرار انیگما که دقیقا براین اساس طراحی شدن و تقریبا یه سرو گردن از تموم اتاق فرارایی که تا حالا تجربه کردین بالاتره.

لذت حضور تو این فضاها وقتی دو چندان میشه که پیروز میدان هم باشین و بتونین پز پیروزیتون رو تا سالها به همه بدین. واسه همین لازمه قبل از حضور تو این اتاق از کارهای رایجی که معمولا شکست خورده ها انجام میدن؛ دوری کنین و به نصیحتای کوتاه وکاربردی ما توجه کنین:

لشکرکشی ممنوع

اگه قصد حضور تو یکی از این اتاقای فرار رو دارین بهتره تعدادتون کاملا بر اساس ضوابط تعیین شده ولی کاملا یکدست و گلچین شده باشن. تعدادتون نه اونقد کم باشه که یه عالمه معما بمونه رو دستتون، نه اونقد زیاد که شلوغی و همهمه مجال فک کردن بهتون نده. بهتر اینه که از آدمای با سابقه یا جاهایی که ید طولا تو همراهی این جور مسائل دارن کمک بگیرین؛ مثل همین سایت انیگما که در عرض چند دقیقه قد چند دور بازی تجربه کسب می کنین.

در هر صورت از من به شما نصیحت، اگه بار اولیه که به اتاق فرار میرین بهتره یکی دو تا کار بلد و این کاره با خودتون همراه داشته باشین، در غیر این صورت یه تیم پر از بچه زرنگِ تر و فرز جمع کنین که بار اولی دست پر از بازی بیرون بیاین و ضایع نشین.

دعوا ممنوع

و اما موضوع مهم دیگه اینه که جرو بحث الکی و راستکی نکنین. اگه قصد دعوا و مشاجره دارین؛ اینجا اصلا جای مناسبی واسه این کار نیست، به خصوص تو بخش اتاق فرار روانی انیگما که میشه گفت از بقیه خفن تره و اصلا جایی شوخی نداره.

کلا اتاق فرار و معماهاش به تنهایی خودش استرس آور هست و هر آدم ارومی رو به هم می ریزه؛ چه برسه اونایی که عین خروس جنگی سر هر چیزی به همه میپرن و حسابی فضا رو متشنج می کنن. اساسا اتاق فرار جاییه که همه باید کمک کنن تا تنش کم بشه و ذهن آزاد، تا بشه بهترین تصمیمو در بهترین زمان ممکن گرفت.

اگه خانوادگی افراد باهوشی هستین و البته مدعی پیروزی، تو این اتاق بهتره بپذیرین یه وقتایی کوچکترین عضو گروه می تونه راه حلی پیشنهاد بده که به عقل جن هم نمیرسه، پس توانایی آدما رو دست کم نگیرین و به حرف همه با دقت گوش کنین و در نهایت تیمی تصمیم بگیرین.

تک خوری ممنوع

تو این اتاق هیچکی نباید فک کنه که از همه داناتره و یک تنه می تونه حلال همه مشکلات باشه. قطعا حل کردن معماها تو سریعترین زمان ممکن می تونه تنها رمز نجات گروه باشه، واسه همین هر گونه تلاش واسه قهرمان بازی و من بیشتر می فهمم اصلا اینجا جاش نیست، این اتاق واسه کار گروهی ساخته شده و رمز پیروزی فقط همکاری و همدلیه.

 اگه فک می کنین با احتکار سرنخا و روکردنشون سر بزنگاه، همه به به و چه چه می کنن که عجب کار خارق العاده ای؛ چرا به عقل خودمون نرسید!!!! سخت در اشتباهین... اینجا انقد معما هست که اگه دیر بجنبین؛ زمان رو از دست میدین و عملا بازی قفل میشه و شما میمونین و شکست.

 پس بهتره هر الگو، سرنخ یا ابزاری رو اول با همه اعضای گروه به اشتراک بذارین و بعد ایده و دیدگاه همه رو بشنوین و در آخر بهترین و عاقلانه ترین تصمیم رو اجرایی کنین؛ آخه از قدیم میگن سه کله بهتر از یه کله کار می کنه. بهتون قول میدم اینجوری حتی ذهن خودتون فعال تر می شه و از ایجاد ارتباط بین سرنخ ها حسابی همتون حال می کنین.

بی احترامی به استاد بزرگ ممنوع

استاد بزرگ همان گیم مستریه که به شما دستورالعمل بازی رو آموزش میده و قطعا در بین سخنان پندآموزش کمک هایی وجود داره که اگه حسابی حواستون رو بهش بدین، هم بیشتر لذت می برین و هم زودتر نجات پیدا میکنین. بالاخره ایشون تو این اتاق مو سپید کردن و زحمت کشیدن؛ احترام به پیشکسوت هم که از واجباته. پس با دقت به سخنان مهم گیم مستر گوش بدین و بازیگوشی رو بذارین واسه یه وقت دیگه.

در هرصورت هر گونه انحراف از دستور العمل های گیم مستر می تونه خطرات زیادی رو برای کل گروه به همراه داشته باشه. چون مطمئنا فلسفه حضور اون بزرگوار فقط بیان دستورالعمل نیست و ایشان به صورت زیر پوستی قراره به شما کمک هایی بکنه که لذت بازی رو افزایش میده.

رهبری دیکتاتوری ممنوع

این عنوان پرطمطراق انقدر وسوسه کننده هست که همه اعضای گروه رو برای تصاحب این جایگاه درگیر کنه (دیدم که میگم) ولی بهتره همه اعضا برای رسیدن به هدف، جلوی خودشون رو بگیرن و در نهایت بدونن که این عنوان فقط اسمش قشنگه وگرنه در اصل کارش همون ایجاد هماهنگی و مدیریت بین اعضاست.

کار اصلی این رهبر فرزانه اینه که باید تلاش کنه تا هم کارا سریعتر پیش بره و هم بشه در چند جبهه همزمان چند تا معما رو حل کرد و زودتر از زندان بازی نجات پیدا کرد.

البته اگه خانوادگی به این جور بازیا تشریف می برین حواستون باشه که باباها با توجه به سابقه درخشان در به دست گیری کنترل تلویزیون و کولر اصلا گزینه مناسبی برای این منصب نمی باشن و بهتره که با خواندن آواز روحیه اعضا رو تلطیف کنن. ( صرفا جهت مزاح)

به نظر من از همون قدیم ندیما آدما بازیا رو می ساختن تا هم سرگرم بشن و هم به خیلی از نیازهای دیگشون پاسخ بدن، اگه یکم دقت کنین می بینین که همه بازیا علاوه بر شور و هیجان، هدف خاص دیگه ای رو هم دنبال می کنن که شاید در نگاه اول خیلی به چش نیاد و بهش توجه نشه، ولی با یه نگاه سرسری به آدمای درگیر بازی، خیلی راحت می تونین بفهمین که یه چیز مشترک این آدما رو دور هم جمع کرده. این هدف تو بازیهای گروهی و جمعی خیلی پررنگ تر میشه و کمک می کنه که تقریبا افرادی که طرز فکر و خط مشی شبیه هم دارن؛ دور هم جمع بشن.

در پایان باید بگم اگه قراره به یکی از مجموعه اتاق های فرار انیگما برین و یه گروه خوب و با جنمی هم دست و پا کردین؛ فقط یه قدم با پیروزی فاصله دارین و رمز پیروزیتون قطعا کار تیمی و گروهیه.

منبع: مجموعه اتاق فرار انیگما

بهترین اتاق فرار غرب تهران

اتاق فرار چیه؟

اتاق فرار در واقع یک مکان پر از بازی‌های معمایی، ترسناک و ماجراجویانه هست که واسه کارآگاه بازی و غرق شدن تو دنیای بازی یه جای بی‌نظیره. در واقع تو اتاق فرار، شما نقش اصلی یه بازی یا یه فیلم کارآگاهی و معمایی میشین و باید معماهای اتاق رو حل کنین. وقتی بتونین معماهای اتاق فرار رو حل کنین در واقع می‌تونین با موفقیت از اتاق خارج بشین. برای تجربه‌ی هیجان و ترس، اتاق فرار جای خیلی خوبیه و با یه هزینه‌ی متوسط می‌تونین یک ساعت یا بیشتر رو با دوستاتون خوش بگذرونین. حالا یه بار بیاین و تجربه کنین مطمعناً معتاد بازی تو اتاق فرار میشین. کلاً اتاق فرار واسه آدمایی که خوره‌ی فیلمای معمایی و بازی‌های کارآگاهانه و ماجراجویانه هستن عالیه.

لیست اتاق فرار غرب تهران

شاید اسم اتاق فرار به گوشتون خورده باشه یا حتی تجربش کرده باشید. تو این مقاله می‌خوایم اول بگیم اتاق فرار چیه؟ بعد هم درباره بهترین اتاق فرار تهران به خصوص در غرب تهران صحبت می‌کنیم و می‌گیم که چه بازی‌هایی تو اتاق‌ فرارهای غرب تهران ارائه شده. پس اگر می‌خواین درباره اتاق فرار بدونین یا اتاق فرارهای تهران و بازی‌هاش رو بیشتر بشناسید، ادامه‌ی این مقاله رو بخونین شاید خوشتون اومد و یه سری به بهترین اتاق فرار غرب تهران و اتاق فرار انیگما زدید.

اگه اهل تهران هستین، پس میدونین که غرب تهران جای خوبی واسه تفریح و سرگرمیه. تو غرب تهران هم میشه تو پاساژ‌ها و فروشگاه‌ها چرخید هم میشه تفریحات جالب دیگه انجام داد. یکی از بهترین تفریحات غرب تهران، اتاق فراره.

یکی از بهترین اتاق های فرار غرب تهران

اتاق فرار واقعا سرگرمی جذابیه و تو همه‌ جای دنیا مردم واسه سرگرمی به اتاق‌های فرار سر می‌زنن. یکی از بهترین اتاق‌ فرار غرب تهران، اتاق فرار انیگما هست که پر از بازی‌های جالب، معمایی و ترسناکه. پس واسه تجربه‌ی هیجان و ترس و جیغ زدن چرا یه بار تجربش نمی‌کنید.

تو اتاق فرار انیگما بازی‌های زیادی طراحی شده و تا حالا نوجوونا، جوونا و حتی بزرگسالای زیادی اومدن به انیگما سر زدن و بازی کردن. انصافا تا امروز اکثرا از تجربه‌ی بازی تو اتاق فرار انیگما راضی بودن. ادامه‌ی مقاله بازی‌های اتاق فرار انیگما رو معرفی می‌کنیم و یه سری جزییات جذاب ازشون میگیم.

بازی‌های اتاق فرار انیگما

اولین فاکتوری که اتاق فرار انیگما داره اینه که معمایی محوره و متمرکز. یعنی شما در برج میلاد با 6تا اتاق روبرو هستید و میتونید هر نوع سناریوای که خواستید رو برای رزرو اتاق فرار کنید.

۱) بازی کلبه وحشت

یکی از باحال‌ترین بازی‌های اتاق‌ فرار انیگما، بازی کلبه وحشت هست که یه خط داستانی خیلی جذاب داره. ماجرای این اتاق فرار اینجوریه که شما با دوستاتون رفتین سفر و یه خونه‌ای رو رزرو کردین که توش اقامت داشته باشین اما وقتی به خونه‌ی اقامتیتون میرسین  با صاحب خونه که یه پیرمرد و پیرزن مهربون هستن روبرو میشین. بعدش وسایلتونو تو اتاقتون میذارین و واسه شام میاین سر میز و بعد خوردن غذا بیهوش میشین. وقتی به‌هوش میاین میبینیم دست و پای خودتونو دوستاتون بسته شده و ۱ ساعت وقت دارین تا از دست پیرزن و پیرمرد فرار کنین. داستان بازی خیلی هیجان‌انگیزه و یکمم تم ترس داره. خلاصه عین تو فیلماست با این تفاوت که شما شخصیت اصلی فیلم هستین.

۲) قتل مرموز

بهترین اتاق فرار تهران برای کسایی که تازه شروع کردن یا فقط بازی معمایی میخوان. جریان این بازی اینه که یه قاتل سریالی ۱۱ نفر رو به یه روش خاص کشته و پلیسا تا الان کاری از دستشون بر نیومده و موفق نشدن قاتل رو پیدا کنن. یه کارآگاه خیلی ماهر این وسط ۴‌ تا مظنون پیدا می‌کنه تا بهشون رسیدگی کنه اما به شکل عجیبی خود کارآگاه تو دفتر خودش کشته میشه. حالا این پرونده از سمت همه‌ی پلیسا تحت بررسیه ولی به کارآگاه‌های بیشتری برای حل معمای این قتل مرموز نیازه در نتیجه شما با تیمتون می‌تونین وارد دفتر کارآگاه بشین و یه سری سرنخ از قاتل پیدا کنین. کلاً یک ساعت وقت دارین تا قاتل رو پیدا کنین و از اتاق خارج بشین. بهتره تو این یک ساعت قاتل رو پیدا کنید چون اگه خیلی طولش بدین ممکنه بلایی که سر کارآگاه قبلی اومد سر شما هم بیاد.

۳) تسخیر

اگه می‌خواین تو اتاق فرار ترسناک یکم جیغ بزنین و بترسین چرا بازی تسخیر اتاق فرار انیگما رو نمیرید؟ بازی تسخیر ماجراش اینه که برای یه خانواده‌ای که تو یه خونه‌ای زندگی می‌کردن اتفاقات خوفناکی میفته و جسد تکه تکه‌ شده‌ی این خانواده تو خونه پیدا میشه. البته این وسط جسد دختر کوچک خانواده پیدا نشده و روحشم تو خونه سرگردانه. از طرفی پدر خانواده زندست و به قتل و زن و بچش اعتراف می‌کنه و یه سال بعد هم اعدام میشه. بعدها خانواده‌های مختلف اومدن تا تو همون خونه زندگی کنن اما همشون گزارش دادن که صدای یه دختربچه رو تو خونه میشنون. حالا شما تو این بازی یکی از اون خانواده‌ها هستین که میخواین تو این خونه زندگی کنین اما با ارواح این خونه میخواین چیکار کنین؟ باید یه راهی واسه آزاد کردن این روح پیدا کنید وگرنه ممکنه جوون‌ترین عضو خانواده رو از دست بدین. این بازی خیلی ترسناک و هیجان انگیزه پس اگه طرفدارشین زودتر رزور کنین و با دوستاتون این بازی رو تجربه کنین.

۴) اتاق جنگ

این بازی درباره‌ی جنگ جهانی سومه و درمورد اینه که عملیات آمریکا تو کوبا ناموفق بوده و حالا شوروی وارد داستان شده تا از کوبا محافظت کنه و قراره یه سری موشک‌های اتمی رو در خاک کوبا مستقر کنه اما آمریکا با هواپیماهای جاسوسی متوجه این موشک‌های اتمی میشه و خودشو آماده می‌کنه. تو این بازی شما و تیمتون در کوبا هستید و به اتاق جنگ نفوذ کردین و پشت در اتاق جنگ هم یه سری سرباز هستن که در تلاشن بیان داخل اما نمیتونن چون شما درها رو بستید. هدف شما اینه که تو اتاق جنگ دکمه‌ی قرمز رو فشار بدید تا زمین رو از این جنگ نجات بدین. این بازی برای کسایی که به بازی‌های جنگی علاقه دارن خیلی جذابه و با توجه به تجربه‌ی بازیکنا، باید هوشتون رو تو این بازی به کار بندازید و بهتره بگم کسایی که فک میکنن خیلی باهوشن اینجا محک خوبی میخورن.

۵) روانی

یه بازی جالب دیگه، بازی روانی تو اتاق فرار انیگما هست که در واقع ماجرای یه هتل مرموز تو شیکاگو آمریکا رو روایت می‌کنه و پرطرفدارترین اتاق فرار انیگماس. ماجرا اینه که هرکی وارد این هتل میشه یه اتفاق شومی براش میفته. تو این هتل کلی اتاق بدون پنجره و یه عالمه درهای مخفی و اتاق‌های شکنجه وجود داره که ماجرارو یکم ترسناک می‌کنه. مالک این هتل یه آدم روانیه که هرکی وارد هتلش میشه رو اذیت میکنه و به قتل می‌رسونه. حالا شما یکی از کسانی هستید که به این هتل اومدین و ۱ ساعت وقت دارین تا از این هتل و اتفاقای عجیب و غریب و مالک روانی این هتل فرار کنید. ژانر بازی روانی ترسناکه و جزو اتاق فرار ترسناک حساب میشه اما تجربه‌ی جالب و جذابی داره و خیلی خوب طراحی شده.

۶) رویا

این اتاق تمرکزش رو فعالیت بدنیه ولی خیلی باحال و جذابه. در واقع این بازی یه دنیای رنگارنگ و جدید رو بهت نشون میده و کاملا فانتزیه که قوانین خاص خودشو داره. واسه اینکه از این اتاق بتونی بیرون بری باید محدودیت‌ها رو کنار بذاری. تو این اتاق می‌تونی کلی فعالیت کنی، بخندی، خوش بگذرونی و هیجان رو تجربه کنی. این بازی خیلی جذاب و فراتر از واقعیته.

منبع: مجموعه اتاق فرار انیگما

چطور از اتاق فرار با موفقیت بیرون بیایم

 

برنده اتاق فرار

این نکاتی که گفته شد، اگر رعایت بشه قطعاااااا شما برنده اون اتاق فرار هستید. حالا بعضی از اتاق های فرار سخت تره و درصد پیروزی تو اون اتاق ها خیلی پایینه و شما مقصر نیستید. ولی این نکات رو رعایت کنید و اینو بدونید که اگه انجامشون بدید می‌تونید حتی در اولین تجربه‌ی اتاق فرار هم میتونید موفق بشید. چرا انقدر جدی گرفتیم؟

زمانی که ی بازی با مهارت انجام میشه شما میگید خب مهارتش رو نداشتم یا مهارتم کمتر بوده اما وقتی که بحث اتاق فرار و هوش میاد وسط دیگه با تمام وجود میخواید ثابت کنید که شما مشکلی ندارید و قطعا هوش بالایی دارید. پس خوندن و انجام این نکات به هیچ وجه یادتون نره.

شرایط مورد نیاز تو اتاق فرار

تیم اتاق فرار

برای اینکه توی اتاق فرار موفق بشید، بهتره یک تیم خیلی خوب تشکیل بدید و معماهای داخل اتاق فرار رو بین اعضای تیم تقسیم کنید. اینجوری واسه انجام معماها وقت کم نمیارید و با خیال راحت می‌تونید رو معماها تمرکز کنید و حلشون کنید. سعی کنید افرادی رو برای تیمتون انتخاب کنید که خونسرد و با تمرکز بالا هستن. بهتره برای تیمتون همیشه یه سرپرست هم انتخاب کنید که کارها رو مدیریت کنه تا بتونید نتایج بهتری بگیرید. از همه اینا مهمتر، باید تیم خودتون رو براساس سناریو اتاق فرار بچینین، مثلا اتاق رویا که از نوع اتاق فرار هیجانی هست، نیاز به فعالیت بدنی بالا داره پس باید حداقل دو نفر از اعضای گروه آمادگی بدنی متوسط رو به بالا داشته باشن. حالا اینکه مراحل چی هست و چجوریه رو باید خودتون بیاید و ببینید.


با دقت تمام اتاق فرار را بگردین

مهم‌ترین چیزی که باید درباره‌ی اتاق فرار بدونید اینه که پاسخ معماها اغلب تو همون اتاق فرار قابل کشفه. پس باید چیکار کنیم؟ باید اتاق فرار رو با دقت بگردیم. واسه موفق شدن تو اتاق فرار باید کمی روحیه کارآگاهی داشته باشین (اصن فکر کنید پوآرو یا حتی کارآگاه مرداک هستید) و تو اتاق فرارتون راه حل معماها رو پیدا کنین و چیزای جدید کشف کنین. وقتی در اتاق فرار چیزی کشف می‌کنین بهتره فوراً با اعضای تیم به اشتراک بگذارید یا با صدای بلند اعلام کنین و با هم همفکری داشته باشید تا هم در وقت صرفه‌جویی بشه هم بتونین به نتیجه‌ی بهتری برسین.


هرچی پیدا کردی رو سازماندهی کن

هرچیزی که تو اتاق فرار پیدا کردین رو نظم بهش بدید و سعی کنین سر در بیارین که چیزایی پیدا کردین و برای کدوم معما هستن. حواستون باشه اکثر چیزایی که تو اتاق فرار پیدا می‌کنین به یه دردی میخورن و خلاصه واسه حل یه معما استفاده می‌شن. البته یادتون نره بعضی چیزا واسه گمراه کردنتون تو مسیر بازی قرار می‌گیرن دقیقا مثل ی جایی از قتل مرموز که نمیگیم کجاشه. بهترین کار اینه که حواستون به همه‌ی چیزایی که تو اتاق فرار پیدا می‌کنین باشه تا وقت حل کردن معما، درگیر این نباشین که چی کجا بود.


با معماها خیلی ساده روبرو بشین

خیلی از گروه‌ها هستن که ساده‌ترین معماها رو به پیچیده‌ترین شکل می‌خوان حل کنن. حالا اتاق فرار شاید سخت باشه اما دیگه انقدرم پیچیدش نکنین. بهتره واسه حل معماها به سراغ راه حل‌های ساده‌تر برید. خیلی وقتا جواب معماها انقدر ساده هستن که باورتون نمیشه. از طرفی دقت داشته باشین که واسه حل معماها، نیازی به دانش یا علم خاصی نیست، همین که یکم روحیه کارآگاهی داشته باشین واسه اتاق فرار کافیه! این جمله آخر همونیه که همیشه گفتیم. میزان تحصیلات هیچ ربطی به حل معماهای اتاق فرار نداره.


ارتباط بین اشیا و معماها رو پیدا کنین

سعی کنین الگوهای اتاق فرار رو مطابقت بدین و ارتباط بین اشیا و معماها رو پیدا کنین. به رنگ‌ها و نمادها هم حتما توجه کنین چون گاهی یه راهنمایی یا نشونه برای حل معما هستن. اگر بتونین الگوها رو پیدا کنین و کشف کنین که کدوم نشونه یا اشیا به کدوم معما ربط داره، حل معماها واستون راحت‌تر میشه. پس سعی کنین یه ارتباطی بین الگوها و آیتم‌ها پیدا کنین. اوه اوه این داستان رو تو تسخیر که از نوع اتاق فرار ترسناک هست، میتونید به چشم ببینید. جایی که تمام تصاویر روی دیوار به حل معما مربوط میشه و باید راز گم شدن ی دختر بچه به اسم نلی رو پیدا کنین.


وقتی گیم مستر اتاق فرار صحبت می‌کنه باید خوب به حرفاش دقت کنین

گیم مستر اتاق فرار در واقع متخصص بازی‌های اتاق فرار هست که راهنمایی‌هاش خیلی می‌تونه به‌ دردتون بخوره. از توی راهنمایی‌هایی که در اختیارتون قرار می‌گیره می‌تونید دنبال سرنخ بگردید و مطمئن باشید که پیدا کردن سرنخ از حرف‌های راهنما، تو حل معما کمک می‌کنه. پس همیشه باید به راهنمایی‌های متخصص و گیم مستر اتاق فرار اعتماد بشه و سعی کنین یه راهی واسه حل معما پیدا کنین.


تماشاگر نباشین

تو تیمتون فعال باشین. پس یا برین دنبال سر نخ یا برین دنبال حل معما یا تو حل معما به بقیه کمک کنین. تماشاگر نباشین و سعی کنین یه گوشه‌ی کار رو بگیرین که زودتر از اتاق فرار با موفقیت بیرون بیاین. از طرف دیگه هرچی بیشتر فعال باشین و تو حل معماها نقش داشته باشین، بیشتر بهتون خوش می‌گذره و از تجربه‌ی اتاق فرارتون بیشتر لذت می‌برید. تو اتاق روانی که خیلی هم پرطرفداره ی جاهایی باید به هم کمک کنید که بتونید اون مرحله رو رد کنین یا معما توسط شما حل بشه. پس توا اتاق فرار ی دست صدا نداره.

اتاق‌های فرار گاهی خیلی سختن و شاید گرو‌ه‌هایی که برای اولین بار میان به اتاق فرار، نتونن با موفقیت از اون خارج بشن و برنده اتاق فرار باشن. یه بخشی از موفقیت در اتاق فرار به تجربه‌ی گروه و اعضای گروه برمی‌گرده. ما تو این مقاله این نکات جالب رو به عنوان راهنمایی در اختیارتون قرار دادیم تا یاد بگیرید در اولین تجربه یا حتی در اتاق‌های فرار خیلی سخت چطور خودتون رو نجات بدید و موفق بیرون بیاید.

منبع: مجموعه اتاق های فرار انیگما

 

نکات مهم انتخاب یک اتاق فرار مناسب

 

 

برای انتخاب ی بازی خوب کلی باید مشورت کنید و از تجربه بقیه استفاده کنید، چه برسه به اینکه این بازی تخصصی تر و معمایی باشه. حالا برای انتخاب ی اتاق فرار خوب باید چیکار کرد:

اینجا برای شما 10تا از موارد مهم که باید رعایت کنین رو آوردیم تا هم از بازی اتاق فرار راضی باشید هم بهتون کلی خوش بگذره.

10 دلیل انتخاب اتاق فرار مناسب رو باهم ببینیم:

محل اتاق فرار

حتما قبل از رزرو اتاق فرار، به محلی که اتاق فرار مورد نظرتون قرار داره دقت کنین. منطقه قرار گرفتن اتاق فرار به یک دلیل خیلی مهمه و این دلیل دسترسی خودتون و اعضای تیمتون به محل بازی اتاق فرار هستش که باید بتونین در وهله اول بهش برسین!! به نکاتی مثل جای پارک ماشین، دسترسی پیاده، امکانات اطراف اتاق فرار مثل کافه، رستوران و موارد دیگه هم حتما توجه کنین. این دلیل یکی از مهمترین دلایل ما برای قرار گرفتن تو برج میلاد بوده و اتاق فرار انیگما تمامی این شرایط رو داره.


قیمت اتاق فرار

قیمت اتاق فرار رو حتما قبل از رزروش بپرسین و مطمئن بشین که هزینه اعلام شده برای بلیطه یا قراره باز هم از شما پول اضافی بگیرن؟ هیچ کس دلش نمی‌خواد بعد از یه بازی طولانی و کلی هیجان، ورشکسته بشه! با توجه به بودجتون انتخاب کنین.


موضوع اتاق فرار

سبک داستانی اتاق فرارتون رو از قبل مشخص کنین تا غافلگیر نشین. شاید تو تیم تون یکی دو تا بچه باشه یا حتی بزرگترهاتون روحیه لطیفی داشته باشن و به هر حال ممکنه سبک ترسناک براشون مناسب نباشه! از هم تیمی‌هاتون بپرسین که چه جور داستانی براشون جذابه. می‌تونین به سراغ موضوعات مختلف برین. مثل: معمایی، کمدی، جنایی، اکشن و ...


سطح سختی اتاق فرار

بعد از انتخاب موضوع، سطح سختی بازی و معماها هم خیلی مهمه که باید انتخابش کنین. اگه به این نکته توجه نکنین، ممکنه اصلا نتونین هیچ معمایی رو حل کنین و کل برنامه‌تون خراب بشه. اتاق‌های فرار همشون سطح سختی مشخصی دارن که باید قبل رزرو از مسئولش بپرسین. بعنوان مثال بازی تسخیر در اتاق فرار برج میلاد بالاترین سطح سختی معما رو داره و اگر تازه کار هستید برید اتاق قتل مرموز و بعدا با تسخیر خودتون رو ب چالش بکشید.


نظرات و امتیازات اتاق فرار

قبل از این که به یه اتاق فرار ناشناس و موردی که نمی‌شناسین اعتماد کنین، بد نیست نظرات و امتیازاتش رو بررسی کنین. شما از بین این نظرات می‌تونین اطلاعات زیادی درباره کیفیت محیط، استاندارد بودن معماها، نوع برخورد پرسنل با مشتریانشون و خیلی موارد دیگه به دست بیارین. هیچ کس مدیر یا راهنمای بداخلاق دوست نداره!


تعداد اعضای مجاز اتاق فرار

خیلی وقت‌ها همین موضوع کوچیک می‌تونه برنامه شما رو کلا خراب کنه. اگه قبل از رزرو به تعداد اعضای مجاز برای یه تیم اتاق فرار توجه نکنین، ممکنه مجبور بشین یکی دو نفر از افرادتون رو از لیست خط بزنید که باعث ناراحتی اون افراد بشه و اگر بذاریم همگی برید داخل کیفیت اون بازی خیلی میاد پایین چون فضا برای افراد گروه شما کم میشه.


زمان اتاق فرار

یه نکته خیلی مهم هم هست که خیلی وقتا بهش توجه نمیشه و اونم اینه، مدت زمانی که طول می‌کشه یک دور اتاق فرار تموم بشه چقدره؟! شاید تو ذهن شما بازی 1 ساعته باشه و برای همین مدت زمان هم برنامه ریزی کرده باشین ولی بعدا بفهمین که زمان بیشتری لازم دارین تا هم گروهیاتون رو جم کنید و توضیح بازی رو توسط گیم مستر بشنون و وارد بازی بشید!


عمومی یا خصوصی بودن اتاق فرار

این نکته رو خیلی‌ها نمی‌دونن و شاید گیر تله بیوفتن! بعضی از اتاق فرارها تیم‌هاشون عمومیه و قانونشون این جوریه که اگه تعداد افراد شرکت کننده به حد نصاب نرسه، با افراد دیگه‌ای که شما نمی‌شناسین ادغام‌تون می‌کنن تا تیم کامل بشه. اگه از این موضوع اطلاع نداشته باشین، حس خیلی بدی داره! یک سری دیگه هم اتاق فرار خصوصی داریم که براشون فرقی نداره شما چند نفرین و فقط باید بیشتر از حد نصاب تیم نباشین. اما خوبیه اتاق فرار انیگما اینه که شما رو با بقیه گروه ها نمیفرسته داخل بازی یا اجازه تیم سازی با غریبه رو به شما نمیده و این فقط برای امنیت و راحتی شماست که از اتفاقات ناخوشایند داخل اتاق فرار یا بعد از بازی جلوگیری کنیم.


نوع بازی‌ها و معماهای اتاق فرار

یک نکته خیلی ظریف برای انتخاب اتاق فرار هست و اون هم نوع بازی‌ها و معماهای اتاق فرار و شرایط مورد نیاز برای حل کردنشونه! بعضی جاها ممکنه به زور بازو یا بلند کردن وسایل سنگین نیاز داشته باشین و بودن یک ورزشکار یا مرد قوی توی تیم‌تون لازم باشه. همیشه همه معماها فکری نیستن. دقیقا مثل اتاق رویا که کاملا فانتزی و هیجانیه و باید دو نفر با آمادگی بدنی بالا با خودتون ببرید تا کم نیارید.


گیم مستر اتاق فرار

مهم‌ترین کسی که توی کل مدت زمان بازی کنار شماست، گیم مستر اتاق فرار هست، پس خیلی مهمه که این آدم از نظر اخلاقی بتونه با شما ارتباط مثبتی برقرار کنه و درست راهنماییتون کنه وگرنه هیچ وقت نمی‌تونین بازی رو تموم کنین. برای این مورد هم خیالتون راحت باشه چون ما با تمام انرژی میایم اتاق فرار انیگما تا بهترین لحظه رو برای شما بوجود بیاریم.

شما تا حالا تجربه بازی اتاق فرار رو داشتین؟ به نظرتون نکات مهم انتخاب یک اتاق فرار مناسب چیه و چه نکته‌های دیگه‌ای رو باید قبل از رزرو رعایت کرد؟ برای ما از تجربتون بنویسین تا اطلاعاتمون بیشتر بشه.

انتخاب یک اتاق فرار مناسب برای اولین بار می‌تونه سخت و گیج کننده باشه. واضحه که شما دلتون نمی‌خواد جای اشتباهی رو انتخاب کنین و پولتون هدر بره. پس باید کلی سوال مختلف تو ذهنتون باشه که باید چطوری اتاق فرار درست و مناسب رو انتخاب کنین؟ توی این مطلب می‌خوایم به شما کمک کنیم که بتونین به جواب سوالاتون برسین و تجربه خوبی از این بازی داشته باشین. پس نکات مهم انتخاب یک اتاق فرار مناسب با شرایط خودتون رو با ما بخونین.

بیاین با هم دیگه بریم و نکات مهم انتخاب یک اتاق فرار مناسب رو بخونیم تا ببینیم چه چیزایی هستن که باید بهشون توجه کرد و باید حتما از قبل درباره‌شون اطلاعات داشت. نکته‌های ما مثل همیشه خوب و کاربردی هستن! پس با ما بمونین.

منبع: مجموعه اتاق فرار انیگما

5 مورد از معروف ترین فرارهای تاریخ جهان

 

جسورانه‌ترین فرارهای تاریخ جهان

اینجاس که فلسفه بوجود اومدن اتاق فرار رو متوجه میشی، آره درسته فرار از ی وضعیت بد. این حل معما تو اتاق فرار بعضی وقتا با ترس یا هیجان مختص خودش ساخته شده. نمیدونی به فرار از اتاق فرار فکر کنی یا حواست باشه که گیر آدمبده داستانت نیفتی و همین باعث میشه اتاق فرار هیجانی هم باشه.

وقتی حرف از شجاعت و جسور بودن می‌زنیم، همه شما میاید و می‌گید: «من آدم خیلی شجاعیم!» ولی باید بگم نخیر نیستین. این جنایتکارهای ترسناکی که تونستن از مخوف‌ترین زندان‌های دنیا فرار کنن خیلی جسورن. البته شاید شما هم جسور باشین ولی بیاین قبول کنیم این جسورانه‌ترین فرارهای تاریخ جهان واقعا عجیبن. داستانشون رو پایین دنبال کنین:

 

1. کولدیتز (Colditz)

معروف‌ترین فرار تاریخ مربوط به پت رید (Pat Reid) و ایری نیو (Airey Neave) از زندان کولدیتزه که مخصوصا فرار نیو به قدری جسورانه بوده که به بخشی از فولکلور فرار از زندان دنیا تبدیل شده. تا امروز افراد زیادی تلاش کردن از این زندان فرار کنن که فقط 15 نفرشون موفق شدن.

داستان رید از این قرار بوده که به کمک چند نفر میله‌های پنجره آشپزخونه زندان رو بریدن و از سقف بیرون رفتن. بعد از حیاط بیرونی رد شدن و از خندق به پارک رسیدن. فرار نیو هم اینطور بوده که موفق شده با لباس ارتش آلمان به راحتی از در زندان بیرون بره.

یکی دیگه از داستان‌های خیلی جالب، مربوط به بیل گلدفینچ (Bill Goldfinch) و جک بست (Jack Best) که یکی از خلاقانه‌ترین ایده‌ها رو استفاده کردن. اونا تونستن تکه‌های چوب و فولاد رو جمع کنن و سعی کردن گلایدر بسازن. با این که به پیشرفت خوبی هم رسیده بودن، اما قبل از فرار، خود اردوگاهشون توسط نیروهای متفقین نجات پیدا می‌کنه. عجب شانسی!

فرار از میله های زندان چقدر ما رو یاد اتاق فرار روانی میندازه. وقتی چشماتو باز میکنی و میبینی تو زندان ی قاتل روانی اسیر شدی در صورتی که دیشب رو تخت اتاقت تو هتل اچ اچ هلمز خوابیده بودی. الان فقط 60دقیقه فرصت داری تا راه فرار رو پیدا کنی و تنها شانسی که آوردی اینه تو با دوستات زندانی شدی پس میتونی از کمک اونا هم استفاده کنی ولی وای به اون روزی که دکتر اچ اچ هلمز شما رو بگیره و نتونید فرار کنید.هرچقدر هم که ما بگیم کمه و خودت باید تو اون شرایط قرار بگیری پس اتاق فرار ترسناک رو با روانی تجربه کن.

 

2. فرار بزرگ (The Great Escape)

بله اسم این یکی همون فرار بزرگ هستش که اینقدر معروف بوده که در نهایت ازش فیلم هم ساختن! تو ژانویه 1943، راجر بوشل (Roger Bushell) نقشه‌ای رو برای فرار بزرگ از اردوگاه رهبری می‌کنه و با کندن سه تونل عمیق با اسم رمز «تام»، «دیک» و «هری» موفق میشه 70 نفر رو فراری بده. این تونل‌ها در مدت تقریبا 5 ماه حفر شده بودن.

 

3. آلکاتراز (Alcatraz)

اسم زندان آلکاتراز رو تقریبا همه ما شنیدیم، حتی اگه خودمون هم خلافکار نباشیم، باز هم این اسم برامون آشناست! با این که این زندان یکی از امن‌ترین و محافظت شده‌ترین زندان‌های آمریکا به حساب میاد، موریس (Morris) و برادران آلوین (Alvin brothers) موفق شدن از طریق یک دریچه هوای کوچیک از این زندان فرار کنن.

با این که رسما هیچ کسی تا به حال از آلکاتراز فرار نکرده، ولی هنوز هم باور عمومی اینه که این افراد تنها سه نفری بودن که موفق شدن. البته مقامات زندان فکر می‌کنن که اونا توی دریا غرق شدن؛ اما، مردم میگن اونا تونستن به ساحل برسن. از کجا معلوم؟!

 

4. پاسکال پایت (Pascal Payet)

چیزی که داستان پایت رو سینمایی می‌کنه اینه که تونسته به کمک یک هلیکوپتر فرار کنه و نه یک بار بلکه دو بار این کار رو انجام داده! پایت تونسته دو بار از زندان‌های امنیتی فرانسه فرار کنه. اون با ارتباطاتی که داشته از چهار مرد نقابدار خواسته که با هلیکوپتر بدزدنش و همین طور به سه نفر دیگه هم کمک کرده فرار کنن. در واقع اون یک افسانه مطلقه.

 

5. فرار ماز (The Maze Breakout)

این فرار تاریخی بیشتر شبیه یک شورش جمعی به رهبری بابی استوری (Bobby Storey) و گری کلی (Garry Kelly) بوده. برخلاف بقیه فرارهایی که همیشه زندانی‌ها سعی می‌کردن تا حد ممکن بی سر و صدا باشه، این ماجرای فرار ماز پر از اکشن و درام بوده. سال 1983، حدود 38 زندانی موفق می‌شن از یکی از امن‌ترین زندان‌های اروپا فرار کنن. این زندانی‌ها که تونسته بودن برای خودشون اسلحه‌های قاچاق شده به داخل زندان رو تهیه کنن، شورش می‌کنن و یک نگهبان رو هم می‌کشن و چند نفر دیگه رو هم زخمی می‌کنن و بعد با ون در حال تحویل غذا فرار می‌کنن. خیلی دراماتیک بود!

همه ما کلی فیلم جذاب و اکشن دیدیم که داخلش کلی جنایتکار ترسناک و مخوف دارن تلاش می‌کنن که از زندان فرار کنن. معمولا که موفق می‌شن چون فیلمه دیگه، نه؟! ولی خب جالبه بدونین همش هم فیلم نیست. کلی آدم شرور و بدجنس از قدیم تا حالا تونستن از زندان فرار کنن. الان ترسناک شد! بعضی‌هاشون حتی به قدری عجیب بودن که شما فقط داستان‌هاشون رو می‌شنوین یا فیلم‌هاشون رو می‌بینین اما خیلی وقتا هم شده که شما تو اتاق فرار بجای این بازیگرا بودید و باید توی زمان مشخص از ی محلی فرار میکردید. خیلی از اتاق های فرار از این داستانها الهام گرفتن یا کلا اسکیپ روم رو از روی این داستانهای فرار ساختن. اینجا می‌خوایم 5 مورد از جسورانه‌ترین فرارهای تاریخ جهان رو براتون تعریف کنیم که ببینین چقدر واقعی بوده.

نظر شما درباره معروف ترین فرارهای تاریخ جهان چیه؟ اگر تو بودی میتونستی فرار کنی؟

منبع: مجموعه اتاق های فرار انیگما

تیم سازی در بازی های دورهمی

 

تیم سازی در بازی

تیم سازی اصطلاحیه که به فرآیند تبدیل گروهی از افراد مجزا به یک تیم منسجم و کارآمد اشاره داره. در فضای کسب و کارهای مختلف، تشکیل تیم هایی از افراد که بتونن با همدیگه به خوبی سازگاری و تعامل موثر داشته باشن جزو ضرورت های پیشرفت سازمانی محسوب میشه. تعاملات روزانه ای که کارمندها موقع کار کردن با هم درگیرش هستن می‌تونه بخش طبیعی فرآیند تیم سازی باشه. در عین حال، جلساتی که مدیرها و سرپرست ها تشکیل می‌دن تا افراد تیم رو با هم بیشتر آشنا کنن و به اصطلاح "یخ اونها بشکنه" و با هم بیشتر احساس راحتی بکنن، جلسات مباحثه، جلسات طوفان فکری، واگذار کردن مأموریت‌های مشارکتی و جالب تر از همه این‌ها، فعالیت‌ها و بازی‌هایی که با هدف تقویت همکاری و پرورش خلاقیت تیمی انجام می‌گیرن، تصمیمات دیگه‌ای هستن که یه مجموعه می‌تونه برای ایجاد روحیه تیمی بین افرادش و تشویق اونا به کسب شناخت بیشتر نسبت به همدیگه به کار بگیره.

بازی‌هایی که به فرآیند تیم سازی کمک می‌کنن، باید فعالیت های جذاب و سرگرم کننده‌ای باشن که بصورت ضمنی باعث افزایش مهارت های ارتباطی، مهارت های تصمیم گیری فردی و گروهی و تمرین کار تیمی برای افراد تیم می‌شن! در ادامه چند نمونه از این بازی ها رو بهتون معرفی می کنیم:

1- بازی احتمالات

زمان: 5-6 دقیقه

تعداد شرکت کننده ها: یک یا چند تیم کوچیک

ابزار مورد نیاز: اشیاء تصادفی

قوانین: به هر کدوم از افراد در هر تیم یکی از اشیایی که در نظر گرفتید رو می‌دید. حالا هر سری یک نفر جلوی بقیه می‌ایسته و یه کاربرد ساختگی رو برای اون وسیله به شیوه پانتومیم اجرا می‌کنه. بقیه اعضای تیم موظفن که حدس بزنن اون فرد چه کاربردی از اون وسیله رو داره نشون می‌ده! بازی ها باید منحصربفرد انجام بشه و ایده هایی که به کار گرفته میشه می‌تونه عجیب غریب و گمراه کننده باشه!

هدف: این بازی تیمی باعث تقویت خلاقیت و نوآوری فردی می‌شه!

2- برنده/بازنده

زمان: 5-6 دقیقه

تعداد شرکت کننده ها: دو یا چند نفر

ابزار مورد نیاز: هیچی

قوانین: نفر اول تجربه ای که از نظر خودش بار منفی داشته رو با نفر دوم به اشتراک می‌ذاره. این خاطره می‌تونه کاملاً فردی باشه و یا به محیط کار مرتبط باشه، اما حتما‌ باید واقعی باشه! حالا نفر اول همون تجربه رو، این بار با تمرکز روی جنبه های مثبت ماجرا بازگو می‌کنه. نفر دوم هم به اون کمک می کنه تا با هم نکات مثبت یک تجربه بد رو کشف کنن. بعد از اون، نقش ها عوض میشه.

هدف: شرکت کننده ها در کنار هم یاد می‌گیرن چطور با یک نگاه متفاوت به موقعیت های منفی، از تجارب درس بگیرن!

3-اتاق فرار

زمان: بستگی به عملکرد تیم داره! (حداکثر 60 دقیقه)

تعداد شرکت کننده ها: تیم های 3 تا 12 نفره (بسته به نوع بازی)

ابزار مورد نیاز: اتاق فرار و دیگر هیچ!

قوانین: اتاق فرار های مختلف، تم و داستان های متفاوت دارن. بعد از اینکه داستان بازی و نکات لازم به تیم گفته شد، افراد وارد اتاق می‌شن و در اتاق روی اونها قفل می‌شه! حالا افراد تیم موظفن تا با همکاری هم سرنخ ها رو پیدا کنن، پازل ها و معما های داخل اتاق رو دونه دونه حل کنن تا بتونن ظرف مدت زمان محدود (معمولاً 60 دقیقه) از اتاق خارج بشن!

هدف: وقتی همه افراد یه تیم با یه چالش واحد روبرو می‌شن، ترکیبی از مهارت های تیمی و فردی لازم می‌شه. بنابراین تو اسکیپ روم، هم مهارت هایی مثل تیم ورک و تقسیم وظایف مطرحه و هم هوش و خلاقیت فردی!


4- مربع کامل

زمان: 15 تا 30 دقیقه

تعداد شرکت کننده ها: 5 تا 20 نفر

ابزار مورد نیاز: یک طناب بلند گره خورده و چشم بند به تعداد افراد

قوانین: اول از افراد بخواید که داخل یه دایره کنار هم بایستن و طناب رو همگی با دست نگه دارن. بعد دستور بدید که همه چشم بندهاشون رو روی چشماشون قرار بدن، طناب رو روی زمین بذارن و یه مقدار از اون دایره فاصله بگیرن! حالا از همه بخواید که برگردن و سعی کنن بدون اینکه چشم بندهاشون رو بردارن، با طناب یه مربع تشکیل بدن! برای اینکه بازی رو چالش برانگیز تر کنید می تونید محدودیت زمانی بذارید و اگه می خواید خیلی سخت ترش کنید می تونید به بعضی از افراد دستور بدید که صحبت نکنن!

هدف: این بازی روی مهارت های ارتباطی و رهبری تمرکز می‌کنه. اگه به بعضی از اعضای تیم دستور بدید که بدون حرف زدن بازی کنن، اینجوری بحث اعتماد بین افراد تیم هم مطرح می‌شه، چون اعضای تیم باید همدیگه رو برای قرار گرفتن در جهت و جایگاه درست هدایت کنن.


5- حقایق و دروغ ها

زمان: 10 تا 15 دقیقه

تعداد شرکت کننده ها: 5 نفر یا بیشتر

ابزار مورد نیاز: هیچی

قوانین: از همه افراد بخواید دایره وار مقابل همدیگه بشینن. هر کسی باید سه حقیقت و یک دروغ در مورد خودش آماده کنه، البته دروغی که واقعی به نظر بیاد و باورنکردنی نباشه! حالا به نوبت از هر نفر خواسته می‌شه که 4 عبارتی که در مورد خودش آماده کرده رو با ترتیبی که لو نده کدوم یکی دروغه در جمع بیان کنه و بقیه سعی کنن حدس بزنن کدوم دروغه!

هدف: این بازی برای اینکه "یخ" افراد پیش هم بشکنه عالیه، خصوصاً برای تیم های تازه شکل گرفته! همچنین باعث می‌شه قضاوت های سریع تو جمع همکاران از بین بره، و به افراد درون گرای جمع هم اجازه می‌ده حقایقی رو در مورد خودشون به اشتراک بذارن!

منبع: اسکیپ روم انیگما

قاتلین سریالی عجیب در طول تاریخ

قاتلين سريالی

داستانهای زیادی تو اتاق فرار وجود داره که شما باید از ی وضعیت بد فرار کنید و علاوه بر حل معما، ترس هم تا آخر بازی کنارتونه. 

آناتولی انوپرینکو، قصاب اوکراینی

یکی از برجسته‌ترین قاتلان زنجیره‌ای دنیا، آناتولی انوپرینکو است. نام مستعار وی «جانوری از اوکراین» است. این قاتل کثیف اوکراینی به 52 قتل اعتراف کرده و در نهایت در سال 1996 توسط پلیس دستگیر شد. در هنگام دستگیری وی بیش از 100 نوع از انواع سلاح‌های سرد و گرم از محل سکونت آن کشف شد.

جالب است بدانید که علی رغم قتل‌های متعدد، وی به اعدام محکوم نشده و در سال 2013 و هنگامی که در حبس ابد بود، در زندان فوت شد. از جمله بدترین جنایات او می‌توان به قتل یک خانواده 10 نفره با 8 کودک، قتل 5 نفر در یک روز درون یک ماشین، قتل دو دختر 8 و 7 ساله با تبر و قتل یک خانواده 3 نفره به قصد سرقت اشاره کرد. در بسیاری از موارد آناتولی جنازه‌های مقتولین را به آتش می‌کشید. وی یکی از خونسرد و بی رحم‌ترین قاتلان شرق اروپا بوده و متولد 25 جولای 1952 در روستایی در استان ژیتومر به دنیا آمد که در آن زمان تحت حکومت شوری بود.

آندره چیکاتیلو، مرگ سیاه

دومین قاتل معروف جهان نیز از دیار روسیه است. آندره چیکاتیلو که با اسامی مستعار قصاب روستوف یا چاک‌دهنده روستوف نیز معروف است، بین سالهای ۱۹۷۸ و ۱۹۹۰ در روسیه، اوکراین، ازبکستان اتحادیه جماهیر شوروی دست به جنایاتی شدید زده است.

وی متهم به جرم‌هایی وحشتناک از جمله قتل، تجاوز، مثله کردن و قطع عضو است. آندره به بیش از 56 فقره قتل اعتراف کرده و در بین قربانیان آن دست کم 52 کودک و زن دیده می‌شوند. وی به طور قطعی به 53 فقره قتل محکوم شد. وی در ابتدا معلم یک مدرسه بود که به دلیل انجام برخی حرکات غیر اخلاقی با دانش آموزان اخراج شد. بعد از آن بود که قتل‌های زنجیره‌ای وی آغاز شده و دو قتل نخست آن شامل دو دختر 9 و 17 ساله می‌شدند. وی پس از دستگیری ادعا کرده بود که خون مقتولان را می‌چشیده است!

جالبه بدونید تو اتاق فرار برج میلاد مشابه این سناریو رو داریم که شما زندانی پیرزن و پیرمرد دیوونه هستین و ….

ابوالقاسم جبار، معروف ترین آدمکش افغانستان

ابوالقاسم جبار خطرناک‌ترین قاتل افغان، شکارهای خود را عمدتاً از بین مردان و پسران انتخاب می‌کرد. در حین دستگیری وی مشکوک به قتل عام 300 مرد و پسر بود؛ در بخش جنایات علیه بشر، وی دست کم از نیروهای تروریستی طالبان ندارد. متاسفانه دولت وقت افغانستان پیش از دستگیری ابوالقاسم جبار، دو نفر را به جرم قتل‌هایی که وی انجام داده بود اعدام کرد.

وی در سال 1970 دستگیر شده و به بسیاری از قتل‌ها اعتراف کرد. خوشبختانه این قاتل زنجیره‌ای به مانند برخی دیگر از همکاران خود به حبس ابد محکوم نشده و تنها یک سال را در زندان سپری کرد. ابوالقاسم جبار در سال 1971 با طناب دار اعدام شد.

یانگ زینهای، جلاد چشم بادامی

این بار به سراغ یک قاتل سریالی از دیار چین می‌رویم؛ یانگ زینهای بیشترین قتل را بین قاتلان زنجیره‌ای چین و اطراف آن انجام داده و از این رو لقب پُر کارترین قاتل زنجیره‌ای این کشور را به خود اختصاص داده است. وی متهم به 65 فقره قتل و بیش از 23 تجاوز متهم شده است که بین سال‌های 1999 تا 2003 صورت گرفت. وی در شب هنگام وارد منازل شده و قتل‌ها را با سلاح‌های سرد نظیر تبر و چکش به انجام می‌رساند.

با وجود اعتراف وی به 65 قتل، پلیس موفق به ردیابی یانگ زینهای در 67 قتل شده بود. وی که در سال 2003 دستگیر و در سال 2004 اعدام شد، در اعترافات خود گفت: هر چه انسان‌های بیشتری را به قتل می‌رساند، تمایل بیشتری برای کشتار مردم به دست می‌آورد. وی یک فرد جامعه ستیز بوده و به نظر می‌رسد که مانند قاتل افغان کمی دیر دستگیر شده بود.

کامپاتیمار شانکاریا، یک روانی به تمام معنی

کامپاتیمار شانکاریا یک قاتل سریالی هندی بود که پلیس رابطه آن با بیش از 70 قتل را پیدا کرده بود. وی قتل‌های خود را از سال 1977 آغاز کرده و دو سال بعد، یعنی در سال 1979 دستگیر شد. وی برای کشتار از چکش استفاده کرده و همه قربانیان خود را با ضربات چکش به سر به قتل می‌رساند.

کامپاتیمار شانکاریا به پلیس گفته بود که از قتل‌های خود لذت می‌برد؛ جمله معروف وی نیز در هنگام اعدام این بود: شما من را بیهوده به قتل می‌رسانید؛ امیدوارم این اتفاق برای شخص دیگری روی ندهد.

گری ریدوی، وحشت غرب

در قسمت نخست، اکثراً قاتلان مربوط به کشورهای آسیایی بودند. اما در این مورد به سراغ یک قاتل مخوف آمریکایی خواهیم رفت. گری ریدوی که با لقب «رودخانه سبز» نیز شناخته می‌شود، اکثر جنایات خود را بین سال‌های 1980 تا 1990 انجام داد. نکته جالب توجه آن است که گری ریدوی شکارهای خود را از بین زنان خیابانی و یا به اصطلاح کارتن خواب انتخاب می‌کرد تا بدین ترتیب کمترین اهمیت را در جامعه داشته و کسی نگران نبود آنها نخواهد شد.

اکثر قتل‌های وی با خفگی همراه بوده و سپس جنازه آنها در جنگل رها می‌شد. گری در ابتدا به این زن‌ها نزدیک شده و سر صحبت را با آنها باز می‌کرد؛ سپس با نشان دادن عکسی از پسرش، همدردی آنها را به دست می‌آورد. در گام بعدی این زنان را به قتل می‌رساند. اگرچه وی به 71 قتل اعتراف کرده بود، اما پلیس معتقد بود که تعداد قتل‌های گری ریدوی بیش از این تعداد است.

پدرو فیلو، کابوس زندانیان

پدرو فیلو یک قاتل سریالی متولد برزیل بود؛ زمانی که مادر پدرو وی را حامله بود، به دست همسر خود مورد آزار و اذیت قرار گرفته و در اثرات ضربات، پدرو با جمجمه ای آسیب دیده متولد شد. در سن 13 سالگی پدر پدرو به قصد کشتن وی، آن را زیر یک جرثقیل هل می‌دهد که در نهایت از این حادثه جان سالم به در می‌برد. در سن 14 سالگی پدرو معاون شهردار را به دلیل آنکه پدر وی را به جرم دزدی اخراج کرده بود، می‌کشد. دومین قتل وی در همان زمان صورت می‌گیرد؛ شخصی که به نظر دزد اصلی بود!

پس از فرار به دلیل قتل‌ها، پدرو فیلو در شهر دیگر ساکن می‌شود؛ بعد از قتل یک قاچاقچی مواد مخدر با زنی به اسم ماریا آشنا شده اما زن مورد علاقه آن، توسط یک گروه مافیایی مواد مخدر کشته می‌شود. بعد از آن پدرو فیلو به دنبال اعضای این باند رفته و پس از شکنجه، اقدام به کشتن آنها می‌کند. این در حالی بود که وی زیر 20 سال سن داشت. پس از آن پدر پدرو مادرش را به قتل می‌رساند؛ پدرو برای انتقام به سراغ پدر خود رفته و آن را نیز به قتل می‌رساند. وی در زندان نیز دست به کشتار زده و در طی 30 سال دوران محکومیت خود، 71 نفر را به قتل رساند.

دانیل کامارگو باربوسا، کابوس دختران جوان

دانیل کامارگو باربوسا بدون شک یکی از کثیف و منفورترین قاتلان زنجیره‌ای در جهان است؛ وی در خلال سال‌های 1970 تا 1980، بیش از 150 زن و دختر جوان را ربوده، به آنها تجاوز کرده و سپس اقدام به قتل آنها کرده است. وی متهم است که در طی 12 سال قتل و تجاوزهای متعددی را در کلمبیا و اکوادور انجام داده است.

دانیل کامارگو باربوسا برای اولین بار در سال 1974 بعد از کشتن یک دختر 9 ساله به زندان افتاد؛ وی به 25 سال زندان محکوم شده بود. با این وجود کامارگو از زندان فرار کرده اما در سال 1986 مجدداً دستگیر شد. در زمانی که وی از زندان فرار کرده بود، قتل‌های بسیار و متعددی را انجام داده بود.

پدرو لوپز، منفورترین قاتل آمریکای لاتین

پدرو لوپز که لقب هیولای کوهستان آند را نیز یدک می‌کشید، مردی با چهره زشت و کریه بود. این قاتل بدذات متهم به آزارهای جنسی و قتل بیش از 300 دختر جوان بود. قربانیان وی از کشورهای پرو، اکوادور و کلمبیا بودند. در حین دستگیری وی به 103 قتل اعتراف کرد اما ارتباط آن با 300 جرم مشابه کشف شد.

هیولای کوهستان آند در سال 1980 دوره‌ای سخت از بازجویی را پشت سر می‌گذاشت؛ در این دوره وی گور 53 نفر از مقتولان را به پلیس نشان داد. اکثر قربانیان وی دخترانی کم سن سال بودند که بین 9 تا 12 سال سن داشتند. وی به تیمارستان روانی منتقل شده اما در عین ناباوری، در سال 1998 از آنجا مرخص شد. اما به دلیل انجام قتل‌هایی مشابه، مجدداً در سال 2002 دستگیر شد.

لوئیس گاراویتو، قاتل شکلاتی

لوئیس گاراویتو جزو بدترین قاتلان زنجیره‌ای جهان است که در عرض مدت زمان 5 سال، 138 نفر را به قتل رساند. لوئیس گاراویتو متهم به 300 قتل شده بود. به دلیل گستره بالای جنایات وی، رسانه‌ها به آن لقب جانور را داده بودند. لوئیس گاراویتو قربانیان خود را مورد آزار و اذیت قرار داده و سپس اقدام به قتل آنها می‌کرد.

این قاتل عجیب و بی رحم برای همکاری با پلیس بعد از دستگیری، از آنها درخواست نقشه کرده و مکان دفن قربانیان خود را از این طریق به آنها نشان داد. وی که خود قربانی تجاوز پدرش بود، به قربانیان نزدیک شده و به آنها پیشنهاد یک هدیه مانند شکلات را می‌داد؛ سپس با قربانی شروع به قدم زدن کرده و در نهایت آنها را به جایی خلوت می‌کشاند. بعد از بریدن گلوی قربانی، آنها را تکه تکه کرده و در جایی دفن می‌کرد.

تا حالا تو شرایطی قرار گرفتی که بخوای از دست ی قاتل روانی فرار کنی؟؟؟

پس باید ی سر به اتاق فرار ترسناک بزنی و برای پیدا کردن راه فرار از دست این قاتل روانی خودت رو به چالش بکشی.....

معرفی 7 فیلم برای علاقه‌مندان به اتاق فرار

فیلم اتاق فرار

 فیلم ESCAPE ROOM

ماجرا از این قرار است که ۶ غریبه با پیشینه‌های مختلف در پیچ و خم اتاق‌های اسرارآمیز هستند و باید از مغز خود برای زنده ماندن استفاده کنند. ماجرای این فیلم دقیقا مشابه یک اتاق فرار است که برای همه‌ی طرفداران این سرگرمی، بسیار جذاب خواهد بود.

فیلم EXAM

در این ژانر، فیلم Exam یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آید. ماجرا از آنجا شروع می‌شود که افرادی برای استخدام در یک شرکت ثبت نام می‌کنند و باید آزمون دهند. اما همه چیز بسیار معمایی است. این فیلم محتوای بسیار جالبی دارد و مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.

در این مطلب لیستی از فیلم‌هایی آماده کردیم که برای علاقه‌مندان اتاق فرار بسیار جذاب خواهد بود. در واقع محتوای فیلم‌های این لیست به این صورت است که شخصیت‌ها در فضایی گرفتار شده‌اند و مانند اتاق فرار باید خود را نجات دهند. این فیلم‌ها معمایی و ماجراجویی بوده و در برخی موارد شاهد معماهایی پیچیده هستیم. به طور کلی اساس این فیلم‌ها با ماهیت فرار است که ترس و هیجان را نیز به بیننده منتقل خواهد کرد و برای طرفداران اتاق فرار بسیار سرگرم‌کننده خواهند بود.

فیلم BREATHING ROOM

ماجرای این فیلم در کنار معمایی بودن کمی هم ترسناک است. در واقع ۱۳ غریبه که در یک اتاق با اعداد دسته‌بندی شده‌اند و متوجه می‌شوند که آخرین شرکت‌کنندگان یک بازی مرگبار هستند. سرنخ‌های زیادی در این فیلم وجود دارد که اطلاعاتی را در اختیار بازیکنان قرار خواهند داد. در این فیلم بازیکنان یا باید یکدیگر را بکشند و یا باید کشته شوند.

فیلم FERMAT’S ROOM

ریاضیدانان برای حل یک معما به مهمانی دعوت می‌شوند و هنگامی که وارد این مهمانی می‌شوند در اتاق قفل می‌شود. در نهایت میزبان مرموز ۱ دقیقه به آنها فرصت می‌دهد تا هر معما را برای زنده ماندن حل کنند و ماجراهای جذاب و خوبی به وجود می‌آید که بیینده را به خود جذب خواهد کرد.

فیلم HOUSE OF 9

۹ غریبه بدون هیچ ارتباط ظاهری ربوده می‌شوند و تحت مصرف مواد مخدر قرار می‌گیرند. در نهایت این افراد باید راه نجات خود را پیدا کنند و از وضعیتی که در آن گرفتار شده‌اند فرار کنند وگرنه جان خود را از دست خواهند داد. این فیلم بسیار جذاب و سرگرم‌کننده است و حتما توصیه می‌کنیم که این فیلم را تماشا کنید.

فیلم SAW

فیلم SAW یکی از معروف‌ترین فیلم‌های اتاق فرار و ژانر وحشت بوده که بیشترین بینندگان را داشته است. این فیلم محصول سال ۲۰۰۴ بوده که یک بازی مرگ را به تصویر می‌کشد و هیجان و وحشت را به شما منتقل خواهد کرد.

فیلم PANIC ROOM

این فیلم ماجرای یک دزدی را به تصویر می‌کشد که اعضای خانه برای نجات خود از دست دزد‌ها به یک اتاق مخفی وارد می‌شوند. اعضای خانه باید خود را از دست این دزدها نجات دهند و سارقین را نابود کرده یا از دستشان فرار کنند. این فیلم یکی از بهترین انتخاب‌ها برای علاقه‌مندان به اتاق فرار است و بازیگران معروفی چون جودی فاستر، کریستین استوارت و جرد لتو در این فیلم حضور دارند.

برای خواندن مطالب مشابه اینجا کلیک کنید.

پنج حقیقت در رابطه با اتاق فرار که تاکنون نمی‌دانستید!

این روزها سرگرمی اتاق فرار بسیار گسترده شده و اتاق فرار در میان مردم نیز بسیار محبوب شده‌ است، اما هنوز هم تعداد زیادی از مردم هستند که واقعا اطلاعات زیادی در مورد آن ندارند. بنابراین ما 5 واقعیت جالب در مورد اتاق‌های فرار را جمع‌آوری کردیم تا بیشتر بتوانید با این سرگرمی جدید آشنا شوید.

اتاق‌ فرار از بازی‌ ویدیویی ایده گرفته‌ است

شاید این مسئله برای شما تعجب‌آور باشد اما مفهوم اتاق فرار در واقع از یک بازی ویدیویی نشات گرفته شده است! این بازی Crimson Rush نام دارد و در سال 2004 توسط Toshimitsu Takagi ساخته شد. در این بازی ویدیویی شما در یک اتاق رنگی سرمه‌ای محبوس شده‌اید و برای فرار باید یک سری سرنخ‌ها را حل کنید. با الهام از این بازی، اولین اتاق فرار در سال 2007 در ژاپن توسط Takao Kato و توسط شرکت SCRAP ساخته و افتتاح شده است.

در سراسر جهان بیش از 50،000 اتاق فرار وجود دارد

از زمان شروع این کار در سال 2007، صنعت اتاق فرار واقعاً رونق گرفته و به طور مداوم در حال گسترش است. اکنون این یک صنعت بسیار گسترده شده است. در سال 2016 تخمین زده شد که 3000 اتاق فرار در سراسر جهان وجود دارد و فقط در چند سال به سرعت رشد کرده است. در نوامبر 2019، تخمین زده شد که بیش از 50،000 اتاق فرار در سراسر جهان و در ۴۴ کشور مختلف وجود دارد. در انگلیس تقریباً 1500 اتاق فرار ساخته شده و در برخی کشورها تعداد اتاق فرار بسیار بیشتر است. برای مثال ایالات متحده آمریکا حدود 2350 اتاق فرار دارد و این سرگرمی در میان مردم آمریکا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از سوی دیگر در هلند نیز اتاقهای فرار زیادی وجود دارد که به ازای هر 20،000 نفر در کشور یک بازی ساخته شده است.

محبوب ترین موضوعات اتاق فرار مربوط به فرار از زندان، زامبی و سرقت از بانک است

با وجود این تعداد اتاق فرار در جهان، صدها موضوع مختلف برای انتخاب وجود دارد. محبوب‌ترین موضوعات اتاق فرار مربوط به فرار از زندان، زامبی و سرقت از بانک است. گفته می‌شود که محبوبیت این موضوعات از تاثیر فیلم‌ها و نمایش‌های این حوزه نشات می‌گیرد و اگر بخواهیم صادق باشیم، همه ما دوست داریم فرار از زندان یا سرقت از یک بانک را بدون هیچ عواقبی تجربه کنیم.

طولانی‌ترین بازی اتاق فرار 3 ساعت و کوتاهترین بازی آن فقط 5 دقیقه است!

اتاق‌های فرار معمولاً برای حدودا یک ساعت طراحی می‌شوند. اما برخی اتاق‌های فرار ماجراهایی طولانی را دنبال می‌کنند. طولانی‌ترین اتاق فرار در جهان "Paradox Project" بوده که در یونان است و انجام این بازی 3 ساعت طول می‌کشد! از طرف دیگر کوتاه‌ترین آن تنها 5 دقیقه طول خواهد کشید که این بازی کوتاه "The Chamber" نام دارد و بخشی از ماجرای یک خانه ارواح هالووین به نام Evidence of Evil در ایالات متحده آمریکا است.

اتاق‌های فرار برای یک هدف خاص طراحی شده‌اند

همانطور که اتاق فرار یک بازی عالی برای سرگرمی است، یک هدف بزرگتر هم دارد که برای بازیکنان مفید است. اتاق فرار به طور خاص برای ایجاد و آزمایش توانایی‌های کار تیمی شما طراحی شده‌اند. بازی‌های فرار به طور کلی برای مهارت‌های ارتباطی و تیمی طراحی شده‌اند. به همین دلیل است که اتاق‌های فرار برای رویدادهای تیم‌سازی بسیار محبوب هستند و شرکت‌های مختلف کارمندان خود را برای بازی به این اتاق‌های فرار می‌آورند تا به سطح جدیدی از ارتباط دست یابند.

مجموعه اتاق فرار انیگما متشکل از تیمی خلاق، توانمند و حرفه‌ای، تلاش نموده است تا با رعایت استانداردهای بین المللی چه به جهت طراحی پلان بازی و چه به جهت طراحی داخلی و فضاها، ساعتی خوش را برای شما، دوستان و خانواده‌تان رقم بزند.

صفحه قبل 1 ... 6 7 8 9 10 11 صفحه بعد