نبرد بین خیر و شر، خوبی و بدی و در یه کلمه آدم خوبا و آدم بدا در طول تاریخ همیشه وجود داشته و جنگ های زیادی بر سر این موضوع شکل گرفته و انسان های زیادی برای تحقق آرمان هایی که بهشون اعتقاد داشتن جون خودشون رو از دست دادن. میل به خوبی که تو ذات بشر نهفته شده، همواره موضوع بسیاری از فیلم ها، کتاب ها و حتی بازیا بوده و با وجود اثرات بسیار نامطلوب جنگ، این ژانر همیشه طرفدارای خاص خودش را داشته و تقریبا همه از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد ازش لذت می برن.

مجموعه اتاق فرار انیگما برای گروه های مختلف مراجعه کننده، اتاق هایی با موضوعاتی کاملا متفاوتی طراحی کرده که افراد می تونن بر اساس سلیقه شون یه انتخاب خوب و هیجان انگیز داشته باشن. این مجموعه تلاش کرده تا با چیدن سناریوهای مختلف و طراحی بازیای منحصر بفرد ، افراد علاقمند به یه ژانر مخصوص رو دور هم جمع کنه تا یه فعالیت جمعی پرهیجان رو برای یه ساعت تجربه کنن.  

از بین همه اونا، اتاق جنگ مجموعه انیگما یه جای واقعی برای ماجراجوییه. یه فضا برای تجربه حس  هیجان، یه ماموریت دلهره آور که حس جیمز باندی رو بهتون میده و غرق غرور و افتخارتون می کنه.

درسته که دیدن فیلمای جنگی برای طرفدارای این ژانر خیلی لذت بخشه ولی واقعا هیچی بازی جنگی نمیشه. بازیای جنگی چه اون قدیما که با شمشیر چوبی و پلاستیکی بودن و چه الان که تو فضاهای رایانه ای و اندرویدی اجرا میشن، انگار ساخته شدن تا علاوه بر تخلیه انرژی، شورو هیجان رو تو وجود آدما زنده کنن ولی اگه واقعا به دنبال لمس فضای جنگ و دلهره های شرایط جنگی هستین، فقط کافیه یه بار اتاق جنگ مجموعه انیگما رو امتحان کنین، دیگه مشتری پرو پا قرص این مجموعه و این اتاق پر هیجان میشین.

ماجرای این اتاق برمیگرده به سال 1962 میلادی تو پایگاه رمدیوس شهرکوبا و شرایطی که همه دنیا منتظرن تا جنگ جهانی سوم اتفاق بیفته. تو این اتاق یه دکمه قرمز وجود داره که خیلی مهمه و ماموریت شما و گروهتون اینه که با نفوذ به این اتاق و فشار دادن دکمه قرمز جلوی یه جنگ اتمی و نابسامانی های مربوط به اونو بگیرین.

این اتاق فرار روایتی متفاوت از شروع جنگ جهانی سومه که بیشتر فضای معمایی داره و شما به عنوان بازیکن باید با دنبال کردن سرنخ ها و حل کردن معماها از شروع یه جنگ اتمی جهانی جلوگیری کنین. در این اتاق قراره برای رسیدن به یه هدف متعالی تا آخرین نفس بجنگین و بدون هیچ تردیدی برای نجات زمین از پلیدی ها و ناعدالتی از جونتون مایه بذارین.

این بازی که خیلی بین بازیکنای حرفه ای محبوبه و طرفداراش واقعا از اون به عنوان یه بازی معمایی و پرهیجان یاد می کنن، هر بخش و قسمتش با دقت و نکته بینی طراحی شده و عوامل مهمی تو موفقیتش نقش کلیدی داشتن مثل: سناریوی قوی، معماهای پیچیده ولی کاملا مرتبط به سناریوی بازی، محیط و دکوراسیون طراحی شده و از همه مهمتر پرداختن به جزئیات کم اهمیت که در عمل تاثیر بسیار زیادی روی غرق شدن بازیکنا تو فضای بازی داشته و افراد شرکت کننده را حسابی درگیر بازی می کنه و بهشون حس قهرمان بودن رو میده.  

ماجرای داستان از اونجا شروع میشه که بعد از عملیات ناموفق آمریکا توی کوبا، حالا نوبت شورویه که با استقرار یه سری موشک اتمی تو خاک کوبا ازش محافظت کنه؛ ولی آمریکا هم بیکار نمیشینه و وقتی از طریق هواپیمای جاسوسی از وجود موشک های اتمی شوروی خبردار میشه، واسه جنگ و رویارویی خودشو آماده نبرد می کنه. ماموریت شما و گروهتون هم اینه که با نفوذ به اتاق جنگ تو کوبا و فشار دادن دکمه قرمز؛ کره زمین رو از هرج و مرج نجات بدین.

سناریوی اتاق جنگ مجموعه انیگما خیلی قویه و بر اساس آینده نابسامان بشریت تنظیم شده، ماموریتی هیجان انگیز برای برقرای صلح و بازگرداندن آرامش به جهان که می تونه پر از احساس غرور باشه، چون هدف حفظ انسانیت و احساس آزادیه.

سناریو جالب و جذاب اتاق جنگ مجموعه انیگما کاملا با دکوراسیون این اتاق همخوانی داره و کیفیت بالای وسایل اتاق و نحوه چیدمان اونا بازیکنا را یهو از سال 2022 میلادی پرت میکنه به دهه 60 میلادی، چون انقدر تو طراحی اتاق به جزئیات و نکات ریز و کلیدی توجه شده که تو لحظه لحظه بازی حال و هوای اون سالها حس میشه.

یکی دیگه از دلایل خاص بودن این اتاق هم به خاطر اینه که به جای گیم مستر، سناریوی داستان با یه کلیپ تصویری خوش ساخت واسه بازیکنا تعریف میشه و از همون ابتدا بازیکنا در حال و هوای جنگ های چریکی دهه 60 میلادی قرار می گیرن و فضای کمونیست حاکم تو اون دوران رو کاملا لمس می کنن. البته علاوه بر جنگ و مسائل مربوط به اون، روند معماهای این اتاق هم موازیه که همین امر باعث شده درجه سختی این بازی هم نسبت به بقیه بازیا خیلی بیشتر باشه. واسه همین تمرکز گروه بر روی این که کدوم معما رو اول باید حل کنن، یکم سخت تر میشه و چالش پیش روی اعضای گروه خیلی زیادتره.

حال و هوای حاکم بر فضای اتاق هم کاملا با معماها، قفل ها، دستگاه ها و وسایل ارتباطی موجود تو بازی هم خوانی داره و همشون جوری ذهن رو درگیر می کنن که واقعا در روند بازی حس یه قهرمان رو دارین که نجات کره زمین تو دستای اونه. پس اگه عاشق فیلم های جنگی مثل پیانیست، مردگان متحرک و ... هستین، اتاق جنگ مجموعه انیگمارو از دست ندین، چون دقیقا همون جاییه که دنبالش می گردین، اتاقی برای جنگیدن و زنده ماندن. البته در این اتاق شما چیزی فراتر از زنده ماندن رو تجربه می کنین؛ تلاش برای نجات زمین.

منبع: مجموعه اتاق فرار انیگما